Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Jea0511
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012 23:12

Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Jea0511 »

Een van mijn 2 katten heeft zo nu en dan een periode dat ze elke keer aan de electrische snoeren likt. Ook likt ze vaak aan tassenhengels.

Heeft iemand een idee waarom ze dit doet? Is het aandacht of mist ze iets in haar voeding?

Ze is bijna 9 jaar, is goed gezond, eet prima en is een binnenkat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
op basis van de wel heel erg schaarse informatie zou je kunnen denken dat ze iets mist..
het kan zijn dat ze haar baasjes mist en daarom aan tassenhandvatten (geurtjes..) likt?
kan het zijn dat ze heel veel alleen is en zich te pletter verveelt?
wat krijgt ze te eten en heeft ze een pot tarwegras binnen?
krijgt ze wel eens wat rauw vlees in de vorm van kip/kalkoen?

is ze onlangs bij de dierenarts geweest of ga jij er zelf van uit op zicht dat ze goed gezond is?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door achtpuntzes »

mijn Muffin likt ook, vooral aan stoffen objecten, wat resulteert in zowat dagelijks haarballen. ik krijg het haar niet afgeleerd, dat gelik....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Adriana »

het zou kunnen zijn dat Muffin aziatisch bloed in zich heeft.
oosterse katten en met name siamezen zijn er berucht om dat ze dol zijn op stof/wol en die kunnen grote gaten in wollen truien likken.
mijn rusjes willen ook nog wel eens zo'n aanval krijgen en ik heb daar een wolvilten worst voor gemaakt waar ze hun lik- en schraapzucht op kunnen botvieren (met valeriaanwortel en een beetje kattenkruid daarin) en dat werkt perfect..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door castratenkoor »

Mijn Thijs likt ook aan alle plastic wat hij te pakken kan krijgen.
Wordt hier dus meteen opgeruimd.
Als ik aankopen heb gedaan en dat heel even neerzet, zit hij gelijk aan de tasjes te lebberen.
Ik zie het meer als een obsessie dan als een gebrek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door ayla »

Felix lebbert aan alles en bijt er ook het liefst in. Afstandsbediening logt nooit op tafel zonder toezicht, alle snoeren hebben een kabelbeveiliging erom heen. Tja hoort nubeenmaal bij hem denk ik maar.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Jea0511
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012 23:12

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Jea0511 »

Hallo! Ik wist niet eens dat er een forum bestond voor al het katten wel en wee! Echt super fijn!

We hebben Minousch samen met zus Mercedes (aan de namen viel toen niks meer te doen ;) ) geadopteerd uit het dierenasiel 4 jaar geleden toen zij 5 waren. De zusjes moesten echt met elkaar geplaatst worden en zijn dan ook altijd samen thuis. Doordeweeks kan het zijn dat ze een keer een halve dag alleen zitten, verder is er eigenlijk altijd iemand thuis.
Beide dames krijgen brokken van Royal Canine en zitten op een blaasgruisdieet. Om het niet al te droog te maken, krijgen ze ieder elke ochtend een kwart zakje Whiskas seniorenvoer.

De dierenarts is laatst nog geweest!

Ik begin te vermoeden dat het gewoon puur om aandacht gaat. Het is nogal een diva, zeg maar :p
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door klitteband »

hoi, dat je kat aan de hengsels van de boodschappen tas likt lijkt mij ook dat die heel lekker naar jou ruiken/smaken. Maar ik neem aan dat je niet dagelijks aan je electrische snoeren zit..hihi
Ik weet niet hoe dat met katten zit maar ik ken het wel van andere dieren. (nu niet lachen) maar steenbokken staan erom bekend dat ze aan de trekhaak van auto's likken als ze bepaalde stoffen missen. (niet lachen: man en ik hebben 7 jaar als ranger gewerkt in afrika)

Misschien kan je eens bloed laten prikken. Ondanks dat je ze goed gebalnseerd eten geeft kan het natuurlijk zijn dat hij bepaalde stoffen niet opneemt in zijn systeem.

En misschien vind hij het gewoon lekker natuurlijk.
Jea0511
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012 23:12

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Jea0511 »

Stiekem heb ik wel een beetje gelachen hihi :D

Het is inderdaad wel interessant om eens een keer het met de dierenarts er over te hebben en bloed te prikken. Gewoon om er zeker van te zijn dat ze geen voedingsstoffen mist.

Ontzettend gaaf dat jullie als rangers gewerkt hebben in Afrika!
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door klitteband »

Ja hah toen ik het schreef wist ik dat het raar klonk maar dat was het beste voorbeeld dat ik had..hihi
Maar ja hierboven lees ik dat verschillende katten aan van alles en nog was likken..en die zullen vast geen plastic of wol tekort hebben.;)

Maar even checken kan geen kwaad.
Liv
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 apr 2012 10:24

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Liv »

Hier ook een plastic tasjes-likker.... :eshifty:
dus ook hier worden de tassen direct leeg geruimd en opgeborgen....het zijn ook net kleine kindertjes... ;-)
Jea0511
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012 23:12

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door Jea0511 »

Hahaha! Ja, het zijn soms echt net kleine kinderen, inclusief het dwarse gedrag ;)
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door klitteband »

ik denk dat kleine kinderen makkelijker zijn! ;-)
jairfaizal
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:09

Re: Kat likt aan snoeren en tassenhengels

Bericht door jairfaizal »

Dacht ik even dat ik een bijzonder gekke poes heb omdat ze aan plastic(tassen) likt. Blijkt het zo n beetje normaal te zijn. :grin:
Plaats reactie