Poes Swieb maakt haar tepeltjes kapot

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Poes Swieb maakt haar tepeltjes kapot

Bericht door Claire »

Afbeelding

Swiebertje is een gesteriliseerde poes van 11,5 jaar. Omdat ze haar tepeltjes en buik regelmatig en min of meer dwangmatig likt, beschadigt ze haar huid. Van de da heeft ze voorgeschreven gekregen:
* een kuur prednisolon 5 mg
dit heeft ze 2 maanden geleden ookal gehad.
Het is vreselijk frustrerend voor ons en voor haarzelf want wij zien telkens geen andere oplossing dan elke keer maar weer de lampekap om te doen, wat natuurlijk hardstikke zielig is.
Poes is nierpatient en krijgt per dag een half tablet fortekor.
Heeft iemand raad?
Gast

Bericht door Gast »

Is er nooit uitgezocht waar de jeuk vandaan komt? Of is die een bijwerking van de medicijnen voor haar nieren? Met prednisolon doe je eigenlijk alleen aan symtoom bestrijding zonder ooit de oorzaak van de jeuk aan te pakken.
Groetjes Antoinette
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Er zijn goede homeopatsiche zalfjes tegen jeuk bij mensen misschien werkt dit bij je kat ook??? Is altijd minder schadelijk dan prednisonzalf.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat je zou kunnen proberen is haar tijdelijk iets omdoen zodat ze er niet bijkan. Zo zag ik laatst iemand die een sok omgedaan had (was Puk volgens mij) of een klein t-shirtje. Dat belemmert niet zo erg als een kap om maar zorgt er wel voor dat ze er niet bij kan. Ik zou inderdaad eens op zoek gaan naar de oorzaak als ik jou was.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Nou we zijn al heel lang bezig. Ze heeft al anti-allergie voer (feline gehad) nu krijgt ze alleen voer voor nierpatientjes....feline kd geloof ik.

Het is trouwens geen prednisonzlaf maar prednisolon tabletten (of daar daadwerkelijk verschil in zit qua werkng weet ik trouwens niet).

We zijn altijd erg van de homeopatische dingen, maar zalf dat likt ze erg toch meteen af. En iets erop smeren wat ze niet lekker vindt? Heb je een idee over wat dan, want ik heb wel iemand horen zeggen mosterd, maar dat lijkt me ook geen goed plan.

Dat van de sok of t-shirt gaan we proberen.
Nog meer tips??? Alvast bedankt voor wat we tot nu toe hebben....

UPDATE: Mamma heeft een mouw gepakt (Swiebertje is nogal dik) en de poes daar in gedaan. Maar ze friemelt haar achetrpoten ertussen en dat was een fiasco. De mouw omdraaien had geen zin want dan was haar onderbuik vrij en zoals je op de foto kan zien, gaat het om haar onderste tepeltjes, die het dichtst bij haar kontje. Dus jammer maar helaas de lampekap weer om.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Dreumes,

Ik denk ook niet dat dit echt een oplossing is.
Voelen jullie iets voor Bachbloesemtherapie? Sinds kort heeft Stella ook een forum met een topic voor dieren op dit gebied.

Groeten Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik ben nu ook heftig aan de email met Stella over alternatieve medicijnen. Als daar wat uitkomt, dan horen jullie het van mij!

mijn pappa wint ook informatie in op de hart voor dieren site, daar wed gezegd dat we de kat geitenvlees zouden moeten geven omdat het excessieve likken voortkomt uit een voedselallergie. Hebben mensen hier ervaring mee?
Gesloten