Bij aankomst thuis langzaam laten wennen vanuit een eigen kamer, ging allemaal prima.
Het werd ons echter snel duidelijk dat er waarschijnlijk wat dingen zijn gebeurd in het verleden die niet zo prettig waren. Ice was bang voor speeltjes, bang voor onverwachte bewegingen (zeker met de hand) en bang voor kranten/papieren.
Inmiddels gaat het hartstikke goed, hij miauwt alles lekker bij elkaar, ligt het liefst op de bank naast me of jaagt vanuit het raam op vogels. Speeltjes zijn nu helemaal geweldig en van de week ging meneer bovenop mn stapel papieren zitten en liet het toe dat er ook wat op zn rug belandden, dus die angst is er ook wel uit

De ergste angst die hij nu lijkt te hebben is als hij niet zeker weet of we thuis zijn of niet. Laat ik hem alleen in de woonkamer, dan raakt hij in paniek als hij me niet direct kan vinden (wordt al wel iets beter). Als we slapen of als we werken blijft hij in zijn eigen kamer, dit lijkt hij prettig te vinden. Scharrelt dan lekker rond, gaat vogeltjes kijken of slapen.
Ik zou het prettig vinden als hij ook als ik weg ben lekker rond kan lopen in huis, zonder in paniek te raken.
heeft iemand ervaring met het trainen met een dove kat in dit soort situaties? Hij is redelijk bijdehand, heeft al snel een aantal gebaren aangeleerd waar hij op reageert (naar je kamer, aaien, NEE, spelen).