Hallo iedereen..
Mijn kat heeft gisterenacht op mijn bed geplast, wat die normaal nooit doet,
want alvorens we gaan slapen gaat de kater nog even snel op de bak en dan naar boven.
Nu blijkt deze urine enorm enorm hard te ruiken... (anders dan anders).
eergisteren avond heeft hij wel wat loof gegeten van een venkel plantje (achter mijn rug..)
nu heeft dit alles plaatsgevonden, en nu blijkt dat de kater al de hele dag niet gegeten, noch gedronken, nog naar de bak is geweest, iemand enig idee wat er eventueel zou kunnen schelen?
Hij is heel tam, beweegt niet veel...
Het gaat hier om een Britse korthaar.. (zouden het de nieren kunnen zijn..? PKD?)
daarvoor is hij vorig jaar negatief getest of positief (in ieder geval, hij had het niet)
Hij krijgt Royal canin fit 32 te eten, net zoals mijn andere britse korthaar.
Iemand een idee?
Help me aub!
urine stinkt hard
Re: urine stinkt hard
welkom op het forum!
van een afstand moeilijk om te bedenken.. het kan zijn dat de venkel de geur van zijn urine heeft beinvloed, maar ik denk eerder dat zijn urine veel te geconcentreerd is en dat hij te weinig drinkt/te veel brokjes krijgt en te weinig natvoer.
daar zou je onmiddellijk mee kunnen beginnen want op den duur gaat dat problemen geven.
nierfaalkatzels kunnen hun urine niet meer goed concentreren dus dat ruikt minder en is ook lichter van kleur.
kunnen ze kattengras/tarwegras eten? krijgen ze af en toe wat rauw gevogeltevlees?
van een afstand moeilijk om te bedenken.. het kan zijn dat de venkel de geur van zijn urine heeft beinvloed, maar ik denk eerder dat zijn urine veel te geconcentreerd is en dat hij te weinig drinkt/te veel brokjes krijgt en te weinig natvoer.
daar zou je onmiddellijk mee kunnen beginnen want op den duur gaat dat problemen geven.
nierfaalkatzels kunnen hun urine niet meer goed concentreren dus dat ruikt minder en is ook lichter van kleur.
kunnen ze kattengras/tarwegras eten? krijgen ze af en toe wat rauw gevogeltevlees?
ik geef ze 1* per week een potje vlees, drinken doen ze normaal voldoende onder hun beide veel meer dan andere katten die we ooit hebben gehad, en ze kunnen zoveel brokjes eten als ze willen.. kater is niet te dik noch te mager, idem voor de kattin (alhoewel die iets dikker mag)
Zelfs een snoepje dat hij anders zo graag eet, interesseert hem nu niet..
Kattengras heb ik tot 4* aan toe geprobeerd, maar hier spelen ze enkel mee, doen de moeite niet om er van te eten.. :/
Zelfs een snoepje dat hij anders zo graag eet, interesseert hem nu niet..
Kattengras heb ik tot 4* aan toe geprobeerd, maar hier spelen ze enkel mee, doen de moeite niet om er van te eten.. :/
Wat dacht je van een bezoekje aan de dierenarts? En plas meenemen als dat lukt.