Wie heeft er tips voor mij?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sylvia3818
Kitten

Wie heeft er tips voor mij?

Bericht door Sylvia3818 »

Hallo iedereen,
Zojuist heb ik mij aangemeld op dit forum omdat ik een behoorlijk lastig probleem heb.
Misschien wordt dit een heel verhaal, maar hopelijk is dat niet erg.
Ik heb 4 Britse korthaar katten.
Ik zal ze even voorstellen.
Rody creme Kater van 9 jaar oud.
Dusty blauwe kater van 7 (volgende maand 8) jaar oud
Loebas chocolate Kater van 6 jaar oud.
Freddie black silver tabby spotted kater van 4 maanden oud.
Nu mijn probleem.
Loebas heeft van het begin af aan problemen met Rody.
Ze hebben elkaar nooit echt leuk gevonden maar het ging best wel redelijk zolang ze elkaar maar niet in de weg liepen.
Nu hebben we Freddie erbij gekregen.
Hij is bijna 5 weken bij ons en kan het vanaf het eerste moment goed vinden met zijn grote broers.
En dat is wederzijds.
Loebas is helemaal verzot op Freddie en beschermt hem ook.
De andere katten kunnen gewoon bij Freddie gaan liggen of met hem spelen niets aan de hand.
Alleen als er andere mensen in huis zijn die Freddie knuffelen houdt Loebas wel in de gaten wat ze met Freddie doen.
Het probleem is alleen dat Loebas en Rody een nog grotere hekel aan elkaar hebben gekregen.
Loebas is twee weken geleden aan het vechten gegaan met Rody en dat liep uit op een bezoek aan de dierenarts, want Rody raakte gewond aan zijn achterpoot.
Nu is Rody dus nog banger geworden voor Loebas.
Loebas hoeft hem maar aan te kijken en Rody begint meteen te blazen en gaat er als een haas van door.
Vreemd is het wel dat ze met zijn viertjes tegelijk gaan eten.
Dat gaat eigenlijk altijd wel goed.
Ook liggen ze met z'n allen in de klimpaal te slapen.
Zolang Loebas en Rody maar geen oogcontact hebben als ze vlak bij elkaar zijn is er niets aan de hand.
Ik heb er ook al met verschillende dierenartsen over gesproken maar niemand heeft een oplossing.
Vandaar dus mijn verhaal hier op het forum in de hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.
Alvast bedankt voor een reactie.
Oh ja, de tip om feliway aan te schaffen is niet nodig, dat heb ik ook al geprobeerd werkt ook niet.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Wie heeft er tips voor mij?

Bericht door Chiquita98 »

Sorry geen tips voor je op dit moment. Helaas denk ik dat ze het echt onderling even uit moeten vechten. Misschien gaat het weer beter als Freddie ook groter is. Zijn ze allemaal "geholpen"?
Heerlijk dat je 4 britjes hebt en ook nog eens in allerlei kleuren. Mooi hoor
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sylvia3818
Kitten

Bericht door Sylvia3818 »

De drie oudste katten zijn inderdaad "geholpen". Freddie dus nog niet.
Cerna

Bericht door Cerna »

Wanneer dit al 6 jaar speelt (vanaf dat Loebas er is) dan ben ik bang dat er geen oplossing voor is. Ik denk dat Loebas een autoriteitsconflict heeft en Rody niet als leider van de club erkent.
Ik heb hier hetzelfde gehad met twee kater die 5 jaar scheelden. De eerste 5 jaar was er niets aan de hand omdat toen de oudste poes de leider was, maar toen zij overleed ontstond er een machtsstrijd tussen de twee katers. Dit hield pas op toen de oudste kater in 2005 overleed.
En wat ik ook probeerde, het hielp niet.

Ik hoop voor je dat de vriendschap met Freddie blijft, ook wanneer hij volwassen is. Toen wij onze Noa wilden kopen werden we gewaarschuwd dat oranje (effen Brit) en groene (tabby) ogen niet samengaan. Ik vond dat zo'n flauwekul.
Maar toen Noa volwassen werd, merkte ik dat zij veel feller is dan de effen Britten en dat geeft regelmatig blaas- en grompartijen, vooral met Amber (blauw). Milka (chocolate) gaat Noa (black-silver tabby blotched) zoveel mogelijk uit de weg.
Maar Amber is de oudste Brit en die accepteert het absoluut niet dat Noa zoveel praatjes heeft. En dus zoekt ze de confrontatie op, Noa kijkt haar aan en Amber begint te blazen en te grommen. Beetje hetzelfde als bij jou, al is het bij ons gelukkig nooit uit de hand gelopen.
Ik heb het geaccepteerd, vooral omdat het niet vaker dan een paar keer per week voorkomt en de katten voldoende ruimte hebben om zich terug te trekken.
Plaats reactie