Heeft iemand ervaring met een slokdarmonsteking en ulcosant

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tarah8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:38

Heeft iemand ervaring met een slokdarmonsteking en ulcosant

Bericht door Tarah8 »

Hoi Allemaal,

Heeft er iemand ervaring met Ulcogant?
We zijn eindelijk achter gekomen waarom Gizmo niet at. Door de ontsteking aan zijn operatie wond was hij niet lekker. Door de metacam kreeg hij accut nierfalen. Omdat mijn voormalig dierenarts uit Ridderkerk focuste op de nieren kreeg hij de verkeerde medicijnen.
Zoals veel te zware anti biotica wat zijn darmen ontregeld hebben en zijn maag beschadigd heeft.
Door dat Gizmo elke dag misselijk is, is zijn slokdarm geirriteerd. Door dat elke keer maagzuur eruit kwam, want mijn arts gaf geen maagzuurremmers en geen maagbeschermers, is de poort van de slodarm naar de maag opene komen te staan. Hierdor kon Gizmo niks binen houden.
Volgens universiteit Utrecht en dierenziekenhuis Dordrecht zijn de nieren en de leer in orde.
Hij heeft verkeerde diagnose gehad en hierdoor verkeerde medicijnen gehad.
Nu hebben ze een sonde geplaatst via hals naar zijn maag vorige week donderdag en biopten afgenomen van de maag en darmen wat naar Duitsland gestuurd is. Daar krijg ik eind deze week of anders begin volgende week uitslag van.
Verder voor de slokdarm krijgt hij ulcogant. Helaas als hij ulcogant krijgt, moet hij braken. Ondanks de prik tegen braken. Hierdoor goot hij de medicijn en het eten eruit. Weet iemand een alternatief voor ulcosant?

Groeten,

Debbie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met een slokdarmonsteking en ulcos

Bericht door kansarmedieren »

Ulcogant vinden de katten erg vies ik heb zelf ook een kat gehad die het moest hebben, zij hoefde niet over te geven maar oh ze vond het wel erg vies. Drama om het te geven kwijlen enz dus ze kreeg niet veel binnen dus helpt het ook niet. Toen ben ik een maagbeschermer gaan geven Zitac tabletten dat is geen probleem. Maar dat beschermt de slokdarm niet maar zorgt er wel voor dat er minder maagzuur aangemaakt wordt dus misschien is dat een oplossing.

Ik zou even met de dierenarts overleggen hoe nu verder want als hij elke keer overgeeft dan hrijgt hij niks binnen en kan het ook niet helpen.......... veel succes.....
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Heeft iemand ervaring met een slokdarmonsteking en ulcos

Bericht door mittenslief »

jeetje wat een verhaal, ik heb je al een tijdje gevolgd dat je zo aan het dokteren ben met je katzels en super dat je het allemaal voor hem over hebt (dat zal niet iedereen doen) ik heb geen ervaring met dit soort dingen(gelukkig niet) ik hoop voor jullie dat er een betere tijd aankomt nu je weet wat er aan de hand is
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Heeft iemand ervaring met een slokdarmonsteking en ulcos

Bericht door falkosan »

hoe is het met de kat?
paasnini

Re: Heeft iemand ervaring met een slokdarmonsteking en ulcos

Bericht door paasnini »

Oei het blijft hier erg stil Hoe gaat het nu?
Plaats reactie