Het werd tijd om op mijzelf te gaan wonen, roodje was er helaas niet meer, een andere kat(er) kon en wilde ik niet nemen in der tijd gewoonweg omdat ik eerst jaren op kamers heb gewoond en erna in een 2 kamerwoning jarenlang, vervolgens op een krappe 4 kamer portiekflat, waar ik het een kat ook niet de vrijheid had kunnen geven.
eindelijk is het zover, ik heb een eengezinwoning gekregen, en nu, nu kan en wil ik eindelijk weer een kat in huis nemen, voor de verhuizing al regelmatig op www.ikzoekbaas.nl site gekeken in de buurt van Spijkenisse, in het asiel inSpijkenisse zagen we een koppeltje en een andere kater, maar opeens zagen we in Rozenburg bij dierenasiel ' het zwervertje' ' schooier' staan, een blauw witte kater van rond de 2 jaar, goh zijn profielfoto trok mij en mijn dochter wel gelijk aan, schooier bij favorieten gezet.
Na een week in mijn nieuwe huis te zitten en goed nagedacht over de keuze van de nieuwe kater beslotenmet dochterlief om eerst naar schooier in Rozenburg te kijken, mijn dochter had liever het koppeltje gewild of luna, toch zei mijn dochter tegen mij 'ma, jij bent vaker met de kat als ik omdat ik ook vaak bij papa ben, kan jij beter beslissen, en ik vind schooier ook leuk'.
Naar dierenasiel het zwervertjer gebeld, ik kreeg een aardige vrouw aan de lijn met een puur rotterdams accent wel leuk, gezegt dat ik erge interesse heb in schooier, en of ik zo snel mogelijk kon komen kijken, dat kon, ik heb een kennis gebeld en gevraagd of hij met zijn auto mij wil ophalen, erheen wil brengen en met de bedoeling de kat terug naar huis te nemen.
Eenmaal daar bracht de vriendelijke vrouw ons naar schooier, goh, hij was nog mooier als op de foto, lekker stevig (niet dik) groot, en die ogen wauw zo mooi en groot.
Ja, dit was DE kater

Hij was erg moelijk in zijn poezenpooi te krijgen, schooier heeft namelijk ook een gedragsprobleem en dat was ook netjes vermeld op de site waar hij ter plaatsing aangeboden stond, schooier laat zich niet goed aanraken en aanhalen, hij zou een lange (re) tijd nodig hebben om aan je te wennen.
Nadat de vriendelijke pittige vrouw schooier eindelijk te pakken had hihi, met behulp van haar man nog wel, schooier laat zich niet zo makkelijk vangen, zat schooier eindelijk in zijn reisbak.
Na papieren en dergelijke ondertekend te hebben, kreeg ik schooier mee, een speeltjesmuis en een grote zak brokken, we moesten wel lachen, want de man van de vrouw zei 'hij heeft een scheet gelaten haha wat een (angst) stank.
En toen roken wij het allemaal, agossie, van de schrik, onderweg in de auto terug naar mijn huis zag ik dat hij in zijn reisbak had gepoept, gelukkig was ik weer snel thuis, heb ik de bak in het mudden van de huiskamer gezet deurtje open gedaan, schooier kwam er gelijk uit, liep achter de tv hups de vensterbank opges[rongen, allicht kijkend naar buiten vanachter het raam, ik heb daar een bakje met water en ene bakje met brokjes opgezet, hij ging gelijk eten..
Daarna vertrok hij onder mijn bank waar hij nu nog onder zit en waar ik op zit nu om op de laptop dit verslagje te schrijven.
Wellicht blijft hij nog enkele dagen onder de bank daar houd ik rekening mee, heb de kattenbak in de open keuken gezet en een paar keer mijn hand door de houtkorrels gewreven terwijl hij vanonder de bank keek, het lukt me gewoonweg niet om de kat te pakken, weet dat je dat ook beter niet kunt doen als die net in huis is omdat die nog moet wennen, ik wil wel een goede en vertrouwde eerste indruk op schooier achter laten om zo snel mogelijk zijn vertrouwen te winnen, en daar heb ik ook alle hoop op, ik heb juist ook aschooier gekozen met zijn gedragsprobleem om m daar vanaf te helpen, en daar vertrouw ik weer op.
*een note voor schooier,
KOM MAAR ONDER DE BANK VANDAAN