Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Hmm ik wil ook weer eens ander grit proberen en zat al te denken aan classy cat. Ik heb nu trouwens biocats classic en heel raar maar ik vind deze beter klonteren dan de fresh. Mijn ervaring is wel met klontgrit dat er veel in moet, want anders heb je nog urine vastgeplakt en gekleid op de bodem.
Ik ga classy cat eens proberen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

En hoe bevalt de classy cat Chiquita?
Ik denk er over om ook wat anders te gaan proberen
De biocat plasklonten vallen iets te snel uit elkaar
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Chiquita98
Tijger
Tijger

Heb het (nog) niet geprobeerd Anne. Ik zag en las dat het heel fijn zanderig spul is en dat er meer uitloop is. Misschien dat ik het dan bij 1 kattenbak even probeer. Bij mij vallen de klonten soms ook wat uit elkaar met biocat, maar over het algemeen vind ik het prima kattenbakvulling.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Hier een keer Crystal Kitty (ofzoiets) geprobeerd, van die witte korrels met wat blauwe erdoor.
Ik vond het niks, maar de katten al helemaal niet. Lotje begon er zelfs van te eten! Weg met dat spul.

Ik zweer nog steeds bij Belmondo Bio fresh die ik haal bij de Jumper.
20 liter voor 8,99 (wel zwaar want het weegt ook letterlijk 20 kilo..) en regelmatig in de aanbieding voor bijv 5,99. Ik doe er lang mee, ondanks dat ik een "ruime schepper" ben hihi
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Jori
Kitten

Bericht door Jori »

ik ga vanaf dinsdag beginnen met het blauw-witte kattengrit.. ben benieuwd!
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb nu de grote sylicaat korrels. De kleine vlogen me ondanks een matje voor de bak nog te vaak door de kamer. Nadeel vind ik dat het enorm stoft, hoop dat het geen kwaad kan voor de katers :shock:

Op zich werken silicaat korrels super, ik hoef alleen de poepjes te scheppen, de plasjes worden opgenomen. De bak beneden is een hoekbak, ik heb al vaker gemerkt dat de plasjes daar niet goed verdeeld worden door de katers waardoor er al snel verschoond moet worden. Als ik er aan denk :eshifty: roer ik ele dag ff door die bak, dan gaat het langer goed.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb klontvormend grit en vis meermalen daags zowel de poejes als de plasjes eruit.
Ze gaan hier allemaal het liefst op de hele grote hoge opbergbakken.
De gewone officiele kattenbakken wordt echt amper wat op gedaan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Hoe hoog zijn jouw opbergbakken Dinie? Ik heb op zoek naar hogere bakken en die van mij zijn niet zo heel hoog.

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Even voor je gemeten - de ene 31 cm en de andere 34 cm.
Als de bodem teveel uitgebeten raakt gooi ik hem weg en koop een nieuwe - ik denk eens per 2 jaar of zo. En die bakken zijn ongeveer 10 euro per stuk, zijn ook regelmatig in de aanbieding.

Afbeelding

Hij staat ingebouwd in een hoek tussen een kast en de koelkast. De deksel vertikaal erachter. Voor als ze eventueel toch zo hoog zouden plassen dat het eroverheen ging. Maar dat gebeurt nooit.

Staat normaal een hoge prullenbak nog tussen de bak en de koelkast, even weggehaald voor de foto.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Die zijn inderdaad hoger dan die van mij. Die van is(ook net even gemeten) 26 cm. Ik vind ze ook ideaal, maar let bij die bakken er altijd wel op dat de binnenkant niet teveel randjes heeft op de bodem. Ik wil altijd wel een zo glad mogelijke bodem. Waar haal jij je bakken vandaan Dinie?

Bekijk ons album hier
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Bij de Ikea kun je ook grote transparante bakken kopen; de Samla bakken (met deksel) (pag 16/17 in de catalogus).
Je hebt er 1 van 45 liter (b: 57 cm, d: 39 cm, h: 28 cm; voor 6,99 p/st) en 1 van 65 liter (b: 57 cm, d: 39 cm, h: 42 cm; voor 8.49 p/st).
Ik heb zelf die bakken van 45 liter (van 28 cm hoog), maar gebruik ze niet als kattenbak maar als opbergbakken voor mijn kleren.. ;-)
Heb er één een tijdje wel gebruikt voor Gaudi, maar hij pieste toen steeds nét over de rand heen! (waarschijnlijk deed hij dat omdat ie de houtkorrels, die ik toen gebruikte, niet fijn vond aanvoelen aan zijn voetzooltjes. Toen ik ander kattengrit ging gebruiken, hield het horizontaal naar achteren plassen gelukkig op).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Chiquita98
Tijger
Tijger

Oh Dankje Mariska voor de tip!!

Bekijk ons album hier
Adriana

Bericht door Adriana »

Afbeelding Afbeelding dweilemmers van Blokker

je kunt ook dweilemmers (ong euro 7.50) nemen van Blokker, vlakke bodem en zijkanten, 23 cm hoog en goed schoon te houden. en qua maat vrij slank dus makkelijker te plaatsen dan bredere bakken.
en nog een voordeel: omdat ze vrij smal zijn heb je sneller een dikkere laag in de emmer, dus minder korrels per bak nodig. en dat scheelt ook in gewicht.
ik zeef met een frituurmandje alles uit een kattenbak en dat gaat veel sneller en effectiever dan met zo'n schepje. ben ongeveer een kwartier bezig met 6 bakken en als tegen het plastic is geplast doe ik dat af met nat toiletpapier met beetje badkamerreiniger (verdund)
hier zit nog keukenpapier tegen het achteruitplassen van Mo maar dat hoeft nu niet meer.
ik heb twee extra dweilemmers, als er eentje uitgesopt moet worden, dan kan ik verder want heb altijd een droge schone emmer om de korrels in te doen.

we zijn hier fan van de biokats, die gaan ook makkelijk door de frituurzeef.
silicaat vind ik scherp en smerig want je blijft altijd urine in de bak houden en met de klontvormende grit ben je alles dagelijks helemaal kwijt en dat lijkt me voor de katzels ook prettiger.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik gebruik Classy Cat; bevalt mij uitstekend! Klontert supergoed en stuift niet. Er zit een lichte babypoeder geur aan; vind ik zelf lekker fris ruiken. Er is uitloop, maar omdat het grit zo fijn is, en grijs van kleur, valt ie niet zo op.

Daarvoor Cat's Best Eco Plus gebruikt, maar die vond ik heel erg stuiven, en de uitloop was verschrikkelijk! Doordat het grit licht van kleur was, en wat grover van structuur, zag je het ook goed op de vloer liggen.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik gebruik de onderkant van een caviakooi als kattenbak (54x68x14) en heb ooit bij de Formido een mooie stevige bak gekocht (38x60x17); dit vind ik ook wel de minimale maat want een kat wil toch eerst lekker rondjes draaien, kuiltje maken, grit van de ene naar de andere kant harken en dat kan alleen in een grote(re) bak.

En zoals ik al in een vorig bericht schreef, zweer ik sinds een paar maanden ook bij Classy Cat, al merk ik wel dat alles wat stoffiger is dan toen ik nog AH-grit gebruikte, dus dat wordt vaker poetsen. Maar dit weegt niet op tegen de mooie, zuinige bolletjes dat dit grit maakt!
Je doet er echt reuzelang mee en hoeft niets weg te gooien.
Plaats reactie