Klitten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2012 20:41
Locatie: Berchem

Klitten

Bericht door Alexis »

Hooii!
Er bestaan toch sprays Anti-Klit en ik vroeg me af of je die op je kat mag gebruiken.

Groetjes Alexis!
23 Juni! De dag wanneer ik eindelijk mijn kitten krijg!
Ik ben zoooo blij!
manon3

Re: Klitten

Bericht door manon3 »

Ik ken alleen de Beaphar anti-klit spray en daar zit amandel-olie in.Deze spray is speciaal voor katten bedoeld en dus zou je de spray zeker op katten mogen gebruiken.
Alleen staan er geen verdere ingredienten bij vermeld dus zou ik je willen aanraden om te checken of er geen alcohol inzit.Want dat is bij anti-klit spray voor mensen wel vaak het geval.
Want alcohol is brandbaar zoals je wellicht weet en kan dus gevaarlijke situaties opleveren.
Het zou er dus niet in mogen zitten maar je weet maar nooit. ;-)

Als je langharige/halflangharige kat/kitten vaak klitten heeft zou je ook eventueel een cremespoeling kunnen gebruiken als je kat het toestaat om gewassen te worden.
Maar klitten zien te voorkomen is nog altijd de beste oplossing. ;-)
Dus dagelijks borstelen is de beste manier en van kleins af aan mee beginnen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Klitten

Bericht door pinguin »

Ben het met manon eens. Maar wat voor kat gaat er ook al weer komen? Je kan het kitten beter gelijk wennen aan een borstel. De meeste katten vinden het heerlijk als ze geborsteld worden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Alexis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2012 20:41
Locatie: Berchem

Re: Klitten

Bericht door Alexis »

Ja dat weet ik wel dat voorkomen de beste optie is maar voor de zekerheid ;) ik wil dat mijn kleine vriend geen pijn gaat hebben als ik is een keer ben vergeten, en ik weet niet welk ras het is ;$ ik krijg hem van een vriendin maar het is de kitten die bij mij als profielfoto staat ;)

& bedankt voor snel reageren hé
23 Juni! De dag wanneer ik eindelijk mijn kitten krijg!
Ik ben zoooo blij!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Klitten

Bericht door pinguin »

Afhankelijk van de vacht zal je sommige katten wat vaker moeten borstelen dan andere katten. hier zijn mijn katten nu hun wintervacht aan het verliezen en dan borstel ik ze gewoon wat vaker. Ik zou de kat gewoon vanaf het begin kennis laten maken met een zachte borstel. Tenzij het een langhaar dan zou ik voor een andere borstel kiezen.
Maar als je een korthaar heb komen er niet zo snel klitten in hoor.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Klitten

Bericht door Livewithlouis »

Hey Alexis! Wat een schattig katje!!!
Even er van uitgaande dat het een langharige kat is.

Ik heb zelf een langharige kater. Zijn vorige eigenaar lied hem 1x in de maand scheren omdat zij meende dat hij niet geborsteld wilde worden!!!! (allemaal donkerbruine kale plekken in zn roomwitte vacht!) Gelukkig mede dankzij de juiste voeding is zn vacht weer helemaal terug gegroeid zonder pigment verkleuring!
Ik heb hem dus op latere leeftijd moeten laten wennen aan borstelen maar als jij nu al begint gaat het helemaal goed komen!

Ik gebruik zelf 3 borstels. Een zachte borstel daar begin ik mee hij valt er van in slaap. Daarna een borstel met korte tandjes om de ondervacht mee weg te kammen. De meeste klitten (voor zover die er al zijn) zijn al uit de vacht dit is dus puur om oud haar mee te verwijderen. De laatste kam is een grove vlooienkam daar kam ik het nog eens mee door, maar zachtjes en ik let goed op dat ik niet over zn huid schraap. Echte klitten maak ik los met mn vingers

Hij vindt het heerlijk en ziet er prachtig uit! En ik borstel m 1 a 2 keer in de week.

In principe heb je geen sprays nodig hoor. En pas goed op met sprays die alcohol bevatten. Alcohol is giftig voor katten.
Goeie voeding zal ook helpen de conditie van de vacht goed te houden!

Veel succes en plezier!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klitten

Bericht door castratenkoor »

Ik zou spray afraden, als je 2 x per week borstelt en kamt gaat het helemaal goed komen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Alexis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2012 20:41
Locatie: Berchem

Re: Klitten

Bericht door Alexis »

Ja ik ga mijn katertje van het begin wennen aan kammen ;)
Bedankt voor de tips!Nog meer eigen ervaringen zijn welkom
23 Juni! De dag wanneer ik eindelijk mijn kitten krijg!
Ik ben zoooo blij!
Plaats reactie