ik zou eigenlijk gewoon graag wat reacties van jullie hebben. Ik heb niet echt een vraag, maar kan het niet compleet plaatsen en zou gewoon graag wat feedback erop hebben.

Het is namelijk zo dat Luis tegenwoordig (laatste paar dagen) zich nogal dominant opstelt tegenover Cuzco, of ik denk toch dat het dat is.
Tegenwoordig kan hij niet meer gewoon stoeien, maar telkens als hij Cuzco ziet wanneer deze ergens ligt, grijpt hij hem in zijn nekvel en gaat er zo overheen staan (iedereen weet wel wat ik bedoel). Vervolgens gebeurt er niets, Luis beweegt helemaal niet meer en gaat ook niet bovenop Cuzco zitten of zo. Geen krolse geluiden, geen bewegingen, niemand lijkt te weten wat er verder moet. En dan probeert Cuzco zich om te draaien en zijn kopje te likken, zoals hij normaal zou doen en dan zouden ze elkaars kopje likken en meestal uitdraaien op stoeien. Maar nu lost Luis zijn nekvel niet, waardoor Cuzco niet echt kan likken, dat niet zo leuk vind, graag los wil en zijn hoektand op Luis zijn kop zet. Niet echt bijten of zo, maar gewoon proberen wegduwen. Luis lost dan toch en ik hoor op dat moment een kat protest-miauwen. Ik denk dat het Luis is (en dat Cuzco geen geluid maakt), maar ik weet het niet zeker. Het is maar heel kort en aangezien ze beiden met hun mond in de weer zijn, kan ik het niet zien.
alleszins, Cuzco weet duidelijk niet goed wat er aan de hand is, en wacht in eerste instantie af wat Luis nu gaat doen, maar die doet verder niets. Hij grijpt hem, gaat over hem staan en doet dan niets... Wacht gewoon af. En dan probeert Cuzco dus zich om te draaien.
Ik weet wel dat ik me niet moet bemoeien, en dat doe ik ook niet (tenzij Cuzco op mijn schoot ligt en Luis even over hem kwam zitten, dat vond ik even te veel van het goede).
Het vreemde is dat Luis het lijkt bijna dwangmatig te doen. Het gebeurt echt tientallen keren op een dag. Sindsdien hebben ze niet meer gewoon gestoeid want dat wil Luis niet. En dat vind ik het vreemde.
Het lijkt wel alsof Luis ook niet precies weet wat hij nu doet en waarom...
Ik heb hem dat voorheen nooit weten doen, en nu plots de hele tijd.
Nu wint Cuzco wel altijd bij het stoeien, waarschijnlijk omdat hij als kitten nooit geleerd heeft zich in te houden. Zou het kunnen dat Luis dat als dominant gedrag ziet, dat op deze manier wil compenseren en daarom ook geen zin heeft in stoeien? Of zoek ik het nu te ver?
Het vreemde is dat Luis nu totaal niet dominant is naar Kleintje toe... Dus het is niet dat hij in een absoluut dominante bui is, maar misschien hoeft dat niet? Is het net omdat hij zich op Cuzco richt dat hij Kleintje meer met rust laat?
Cuzco stelt zich voor de rest nergens dominant in op. Hij gedraagt zich tegenwoordig ook niet super onderdanig (loopt gewoon voorbij en doet niets), maar zal wel wijken als een andere kat wat wil waar hij mee bezig is en eerder zijn plaats afstaan dan de ander aankijken. Enkel bij stoeien, denkt hij er dus niet bij en gaat altijd volluit. Ik geloof niet dat dat dominant gedrag van zijn kant is, maar misschien vind Luis dat wel?
Ik weet het allemaal niet zo goed.
Dus misschien dat iemand dat wat beter kan plaatsen?
Wat denken jullie?

(srr, van het lange verhaal, das ook altijd hetzelfde bij mij...

Oh, en voor wie mij en mijn katten niet zo goed kent, beide katers zijn gecastreerd, Luis al op 5 maanden.