haaruitval

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
runnertje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2012 19:02

haaruitval

Bericht door runnertje »

hi allemaal ik heb misschien een beetje een stomme vraag maar ik maak me wel een beetje zorgen om onze runner... :-(
ik heb haar nu bijna 6 maanden en ze is 3 jaar oud.
ze is heel rustig, alleen 's avonds rent ze heel gezellig achter haar schaduw aan. ik borstel haar vacht om de dag maar ze heeft echt heel erg veel haaruitval (al sinds ik haar heb) ik merk dat als ik haar een paar dagen niet heb geborsteld dat ze dan gaat zitten krabben, dus hou ik het wel netjes bij maar het huis en haar mandje en alles zit altijd onder het haar zij heeft een witte vacht en ik heb donkere meubels dus dat is nou niet so heel geweldig maar ik maak me ook gwn zorgen om het beestje self. na mijn hele verhaal komt dan eindelijk de vraag.. (tromgeroffel) Is er een manier dat ik ervoor kan zorgen dan runnerlief minder haaruitval krijgt? ik hoop echt dat iemand een antwoord voor me heeft..
alvast bedankt!!1 :grin:
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: haaruitval

Bericht door Livewithlouis »

Hey! Haha mijn eerste keer dat ik welkom op het forum kan zeggen :D (en ik ben er zelf nog maar net!)

Er zijn nog wel wat belangrijke dingen die je erbij moet zetten voordat mensen je vraag kunnen benatwoorden.

Is het een langharige of kortharige kat?
Heb je haar ontvlooid?
Heeft ze een geschiedenis? Daarmee bedoel ik ken je de vorige eigenaar en heeft die je dingen vertelt over je kat?

Plus alleen daar weet ik het fijne niet van deze vraag hoort denk ik niet thuis op de afdeling nieren en urinewegen. Dus moet denk ik ff verplaatst worden..
manon3

Re: haaruitval

Bericht door manon3 »

Overmatig verharen kan ook te maken hebben met de voeding,misschien heeft je kat een tekort aan bepaalde voedingsstoffen.Maar dat hoeft natuurlijk niet inderdaad zo te zijn.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat de ene kat gewoon meer verhaart dan de andere, het hoeft niet te betekenen dat er iets ernstigs aan de hand is.

Veel katten schijnen tegenwoordig het hele jaar door te verharen,er wordt regelmatig gezegd dat dit met de centrale verwarming te maken heeft.Of dat inderdaad zo is weet ik niet.
Misschien kun je proberen om wat extra visolie aan haar voeding toe te voegen om te kijken of dit effect heeft op de lange duur.
Maar als het verharen echt heel extreem is en als ze zelfs kale plekken zou krijgen dan zou ik een bezoekje aan de dierenarts adviseren.
Plaats reactie