Kinderen toch ;)
Kinderen toch ;)
Hej!
In Juni krijg ik een schat van een kitten( die is dan ong. 12 weken) en misschien is het te vroeg maar ik ben al volop bezig met het zoeken van informatie van hoe en wat!
Maar ik heb een vraag ik zelf ben 13jaar en ik heb een zus van 3jaar en ik vroeg me af of er problemen kunnen komen tussen mijn kitten en mijn zus. Mijn zus is wel een beetje bang van dieren allez niet bang maar wanneer een dier te snel beweegt ofzo gaat ze meteen achter me staan. En mijn moeder is ook zwanger dus ik verwacht ong. in november-december een nieuw zusje-broertje. Ik wil er voor zorgen dat het veilig is voor mijn kitten en mijn kleinere zus(en)/broer.
Hopelijjk snelle reacties!
Groetjes Alexis
In Juni krijg ik een schat van een kitten( die is dan ong. 12 weken) en misschien is het te vroeg maar ik ben al volop bezig met het zoeken van informatie van hoe en wat!
Maar ik heb een vraag ik zelf ben 13jaar en ik heb een zus van 3jaar en ik vroeg me af of er problemen kunnen komen tussen mijn kitten en mijn zus. Mijn zus is wel een beetje bang van dieren allez niet bang maar wanneer een dier te snel beweegt ofzo gaat ze meteen achter me staan. En mijn moeder is ook zwanger dus ik verwacht ong. in november-december een nieuw zusje-broertje. Ik wil er voor zorgen dat het veilig is voor mijn kitten en mijn kleinere zus(en)/broer.
Hopelijjk snelle reacties!
Groetjes Alexis
23 Juni! De dag wanneer ik eindelijk mijn kitten krijg!
Ik ben zoooo blij!
Ik ben zoooo blij!
Re: Kinderen toch ;)
Je kan nooit te vroeg gaan zoeken naar informatie en vind het alleen maar goed dat je zo veel mogenlijk wil weten voor dat je kitten komt.
Het is vooral belangrijk dat je het kitten de ruimte geeft en dat je zus (en jij ook) het kitten niet gaat op jagen maar gewoon lekker zijn/haar eigen plan laat trekken. Je kan er wel leuk mee gaan spelen met hengels en ander speel goed. Of lekker kroelen of borstelen.
Leer je zusje vooral de kat geen pijn te doen. (geen staart trekken, aan de voorpoten optillen) Dit zal het kitten niet leuk vinden en kan daar door angstig worden of juist in de aanval gaan.

Het is vooral belangrijk dat je het kitten de ruimte geeft en dat je zus (en jij ook) het kitten niet gaat op jagen maar gewoon lekker zijn/haar eigen plan laat trekken. Je kan er wel leuk mee gaan spelen met hengels en ander speel goed. Of lekker kroelen of borstelen.
Leer je zusje vooral de kat geen pijn te doen. (geen staart trekken, aan de voorpoten optillen) Dit zal het kitten niet leuk vinden en kan daar door angstig worden of juist in de aanval gaan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Je kunt dat heel goed sturen door telkens met je zusje te praten en uit te leggen wat de poes wel en niet leuk vindt.
Lief dat je daar nu al zo goed over nadenkt.
Vertel maar aan je moeder dat het verstandig is het katje als het 6 maanden oud is te laten castreren.
Lief dat je daar nu al zo goed over nadenkt.
Vertel maar aan je moeder dat het verstandig is het katje als het 6 maanden oud is te laten castreren.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Bedant voor het snel reageren
Oh natuurlijk, zelfs als mijn moeder dat niet wil ga ik mijn katertje castreren met mijn eigen geld
Ik heb al veel gelezen over wat katten doen als ze niet gecasteert zijn. En ik wil dat natuurlijk voorkomen
Maar ik heb nog een vraag
In oktober gaan we verhuizen en dan is men katertje maar 7maanden en ik wil er voor zorgen dat die zich snel thuis gaat voelen in het nieuwe huis, wat moet ik doen?
Trouwens ik ga er een echte huiskat van maken en niet buiten laten is dat erg?

Oh natuurlijk, zelfs als mijn moeder dat niet wil ga ik mijn katertje castreren met mijn eigen geld

Ik heb al veel gelezen over wat katten doen als ze niet gecasteert zijn. En ik wil dat natuurlijk voorkomen
Maar ik heb nog een vraag

In oktober gaan we verhuizen en dan is men katertje maar 7maanden en ik wil er voor zorgen dat die zich snel thuis gaat voelen in het nieuwe huis, wat moet ik doen?
Trouwens ik ga er een echte huiskat van maken en niet buiten laten is dat erg?
Ik ben zoooo blij!
Ik ben zoooo blij!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als hij binnen genoeg te doen heeft is het absoluut verstandig hem niet los buiten te laten.
Want daar loeren veel gevaren. Zorg voor een flinke krabpaal en leuk speelgoed.
En speel elke dag zeker een uur met hem
Ik zou zorgen dat hij ruim voor de verhuizing al gecastreerd. zet hem in het nieuwe huis eerst alleen in een kamer, met vertrouwde spullen, eigen mandje - dekentje ed. Niet meteen het hele huis. Ga b.v. met hem in je slaapkamer zitten. Als hij angstig is kun je hem dan beter niet optillen.
laat hem zelf naar je toe komen. En ook afleiden met spelen als hij daarvoor openstaat.
Want daar loeren veel gevaren. Zorg voor een flinke krabpaal en leuk speelgoed.
En speel elke dag zeker een uur met hem
Ik zou zorgen dat hij ruim voor de verhuizing al gecastreerd. zet hem in het nieuwe huis eerst alleen in een kamer, met vertrouwde spullen, eigen mandje - dekentje ed. Niet meteen het hele huis. Ga b.v. met hem in je slaapkamer zitten. Als hij angstig is kun je hem dan beter niet optillen.
laat hem zelf naar je toe komen. En ook afleiden met spelen als hij daarvoor openstaat.
Mag je een katertje vroeger dan 6 maanden castreren? ^^
Ik ben zoooo blij!
Ik ben zoooo blij!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Maar je gaat verhuizen als hij 7 maanden is. Dan is 6 maanden toch vroeg genoeg?
Eerder kan en mag wel, maar lkijkt me niet echt nodig toch?
Eerder kan en mag wel, maar lkijkt me niet echt nodig toch?
bij katertje stelt castratie ook niet veel voor hoor. meestal worden ze zelfs niet gehecht maar wordt het wondje geplakt. kleine ingreep maar wel belangrijk, dus al zou dat 3 weken voor de verhuizing zijn, dan heeft hij er allang geen last meer van.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ah okee x Bedankt! 

Ik ben zoooo blij!
Ik ben zoooo blij!