Kitten en mama?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Alexis
Huiskat
Huiskat

Kitten en mama?

Bericht door Alexis »

Hej!
Ik krijg binnenkort van mijn goeie vriendin een super schattig kitten! :catani:
En ik heb veel gelezen over mensen die zeggen dat kittens vaak gedragsproblemen hebben
en dan zijn de tips om 2 kittens te nemen maar de probleem is ik mag er geen 2 :enaughty:
Ik vroeg me af of als ik om de zoveel weken soms op bezoek zou gaan (met mijn kitten) bij zijn moeder zou dat goed idee zijn?

Hoe dan ook, hopelijk helpen jullie me! :thup:
23 Juni! De dag wanneer ik eindelijk mijn kitten krijg!
Ik ben zoooo blij!
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kitten en mama?

Bericht door nellebel »

ik denk niet dat dat helpt. want in de natuur stuurt de moeder op een gegeven moment het kitten weg. je kitten heeft een kameraadje nodig van ongeveer dezelfde leeftijd. dan kunnen ze spelen met elkaar maar ook leren van en met elkaar. zoiets kun je als mens niet overnemen. heb er zelf ook de ervaring mee gehad. en ik zou je willen adviseren het niet uit te proberen, want als je eenmaal ongewenst gedrag hebt is het moeijlik ervan af te komen. dat los je sowieso niet op met een bezoekje aan een kat. je hebt solokatten maar die hebben meestal flinke trauma's gehad waardoor ze niet met andere katten kunnen.
ik kan je wel zeggen, 2 kittens geeft minder werk als 1 en kost praktisch hetzelfde. 1 kitten gaat sneller vernielen, krabben, bijten ed.
weet waar je aan begint, want je moet echt je hele huis kittenproof maken hoor. het zijn sowieso grote vernielers, overal opspringen, kapot maken en slopen. het worden hier ook wel eens sloopbefrijdjes genoemd. allemaal heel schattig, maar vind je dat ook als je leren bank wordt vernield. dat moet je echt op de koop toe nemen. Kittens kun je ook niet echt iets leren, vanaf een maand of 6 gaan ze iets luisteren. heb zelf 2 kittens, maar zou er persoonlijk niet meer voor kiezen. ik zou de volgende keer voor 1 of 2 oudere katten gaan en ben ook blij dat mijn eerste kat geen kitten was want dan had ik het flink onderschat.
wil je niet van het plan afhelpen ofzo, maar we horen te vaak hier dat ze een schattig kittentje hebben maar niet weten hoe ze het kitten leren niet op tafel te komen, niet in de gordijnen te hangen, niet in je tenen te bijten, niet de bank te vernielen e.d. maar dat hoort nou eenmaal bij kittens.

trouwens kittens hebben geen gedragsproblemen, meestal weten de eigenaren niet dat het gewoon kittengedrag is. ze kunnen gedragsproblemen krijgen als ze niet met soortgenootjes opgroeien en zich daardoor goed kunnen ontwikkelen.

Laat je het kitten wel 13 weken bij de moeder?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Alexis
Huiskat
Huiskat

Bericht door Alexis »

Ja da weet ik maar mijn moeder wil er niks van weten om 2 kittens te nemen ;(
& Neen die blijft daar 10 weken, Is het beter om die langer bij zijn moeder te laten?
Ik ben zoooo blij!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

zeker weten, kittens bij voorkeur echt tot 13 weken bij de moeder laten. vaak worden ze eerder weggedaan omdat tegen die tijd de kosten komen van enten, ontwormen e.d.
weet je moeder wel wat ze binnen haalt . zou toch jammer zijn als straks je kitten de deur uit moet, omdat je moeder dacht een schattig katje te krijgen wat lief speelt met een bolletje wol en al knorrrend op schoot ligt. dat is echt reklamemisbruik hoor, want zo zijn echte kittens niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Alexis
Huiskat
Huiskat

Bericht door Alexis »

Oei dat zal ik is bespreken meet mijn vriendin .
Tuurlijk weet mijn moeder het maar ze "denkt" dat 2 kittens meer zorgen is terwijl ik haar maar probeer over te tuigen dat het absoluut niet waar is. Hopelijk bedenkt ze zich nog :)
Ik ben zoooo blij!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

laat je moeder anders even rondneuzen op deze site. mijn man wilde ook maar 1 kat, maar was dolblij toen nr 2 kwam, want onze kat werd met de dag agressiever (dachten we). die begon vanuit het niets ons aan te vallen, vloog de kamer rond en maakte alles kapot. toen hij eindelijk was overtuigd van het feit dat ze zich alleen voelde en verveelde (terwijl ik continue met haar speelde). we haalde ner een vriendje bij, dat klikte vanaf het eerste moment en het werd de grootste knuffelkont die er was. en zooooo mooi om te zien hoe die 2 samen optrokken met elkaar. samen op onderzoek uit (is minder eng als alleen), samen achter een vlieg aan maar vooral samen spelen met ons ipv het meubilair vernielen.
en als ik andere verhalen lees hier viel het bij ons nog wel mee. gelukkig bij ons geen wildplassen enz. maar nou hebben wij ook al na een paar weken besloten er 1 bij te halen.
ik denk dat als je moeder hier wat rondleest en merkt dat 2 kittens minder werk is als 1 ze echt opkijkt.
Alexis
Huiskat
Huiskat

Bericht door Alexis »

Jah je hebt gelijk ik denk dat ik dat is ga doen ;)
Bedankt hé ;)
Ik ben zoooo blij!
Plaats reactie