Nu heb ik ergens gelezen dat 'de beste' methode om dit te voorkomen is om de kat altijd nat voer te geven, maar ik vind dit zelf geen optie. Ook omdat ik van de dierenarts heb gehoord dat dit sneller tandproblemen kan veroorzaken.
Mijn kat krijgt een keer in de week een blikje natvoer (Almo Nature) en de rest van de dagen droogvoer (Royal Canin Indoor) en soms krijg hij wel eens een geklutst rauw eitje tussendoor in de week als aanvulling op zijn eten.
Hij heeft dagelijk vers water en drinkt hier ook gewoon van.
Omdat ik mij toch zorgen maak over het ontstaan van teveel niergruis heb ik het volgende bedacht:
Van zijn dagelijkse hoeveelheid droogvoer ga ik ongeveer 1/3e in een apart bakje doen, hier wat kokend water op gieten, laten intrekken en afkoelen, en dit krijgt hij dat dagelijks erbij. Zo krijgt hij toch nog wat extra vocht binnen en hou ik de hoeveelheid droog- en natvoer enigszins in balans.
Ik vraag me alleen af of dit wel een goede oplossing is, omdat ik eigenlijk hier niemand anders deze 'oplossing' heb zien geven zover ik in de threads hier heb gelezen. Misschien dat ik iets over het hoofd zie waardoor dit helemaal niet zo'n ideale oplossing is?
gezien dit mijn eerste kat is wil ik het daarom even hier posten zodat ik wat feedback kan krijgen van mensen die meer ervaring hebben met katten

Groetjes,
Evelien
en Sevishtra

(ik hoop dat in het correcte subforum heb gepost, excuses als dat niet zo is!)