Pancreatitis

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tarah8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:38

Pancreatitis

Bericht door Tarah8 »

Hallo,

Selina de jongste van de vier eet sinds zaterdag niet meer. Zaterdag was ze erg warm en had ik haar temperatuur opgemeten. Die was 39.1 graden. Ze had ook last van diaree en misselijkheid. Ook schuimbekken deed ze ook. Dierenarts gebeld maar die vond het nog niet nodig dat we langs kwamen. Zaterdagnacht op zondag de hele nacht wakker gelegen. Selina kotste de hele tijd. Zondag langs dierenarts geweest. Ze heeft een prik gehad tegen misselijkheid. Verdet druppels meegehad tegen misselijkheid. Maandag Selina niet lekker. Er was geen plek bij de dierenarts. En het werd niet als spoed gezien. Pas dinsdagochtend werd Selina geholpen. Ze had diaree met bloed. Wat ik maandag ook al zei. Uitgebreide onderzoek gedaan. Selina heeft alvleesklierontsteking en moet opgenomen worden. Eerst hadden we Gizmo die ziek is en nu Selina. Vanavond bij Selina op bezoek geweest. Ze klonk zo zielig. Ik vond hey vreselijk. Ik hoop day ze het gaat redden. Zeker nu het huis eindelijk klaar is. Hopen dat Gizmo en Selina beter worden.

Groeten,

Debbie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Pancreatitis

Bericht door mittenslief »

wat een zorgen allemaal zeg, je krijgt van alles tegelijk op je dak, en wat een fout van die DA temp. was zaterdag al veel te hoog, ik hoop en duim met je mee hoop dat alles weer goed komt STERKTE
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pancreatitis

Bericht door nellebel »

zou erna wel op zoek gaan naar een andere DA. wat een rotgevoel als je weet dat je kat doodziek is, en hij beslist dat je niet hoeft te komen. geen spoed? ik was gewoon gegaan met mijn kat. maar ja, heb zelf een harde les moeten leren hierin.
hoe is het nu met beide? heeft gizmo dezelfde klachten?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Pancreatitis

Bericht door paasnini »

Schandalig van die dierenarts nu zat je waarschijnlijk met een kat die uitgedroogd is. Dit is zowiezo het gevaar bij ernstig braken maar helemaal bij pancreatitis.
Ik heb zelf een kat met pancreatitis gehad. Heel veel sterkte.
Tarah8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:38

Re: Pancreatitis

Bericht door Tarah8 »

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Selina zit sinds vorige week in quarantaine. Omdat ze naast de alvleesklierontsteking ook niesziekte kreeg.
Zondagavond tijdens bezoek voelde Selina minder warm aan.
Zaterdagochtend hoorde we dat ze onderkoeld was geraakt. 34,5 graden was er gemeten.
In de quarantaine had ze een kacheltje en kreeg ze een matje die haar warm houdt erbij.
Zaterdagmiddag was haar temperatuur weer gestegen naar 38 graden.
Zondagochtend was ze al stukken beter opgeknapt.
Zondagochtend kreeg Selina een maatje erbij. Het was een puppy van 8 weken.
In de middag toen ik langs kwam hoorde ik dat het hondje een gevaarlijk virus had maar wat niet overdraagbaar schijnt te zijn voor katten. Hij heeft parvo. Een puppy die bij een erkende dierenfokker is gekocht.
Hij had alleen zijn eerste inenting gehad. En zou volgende zijn tweede krijgen.
Het puppy is nu nog steeds aan het vechten voor zijn leven.
Selina zag er ondanks alles vandaag goed uit en liet merken dat ze er weer is.
Vandaag ben ik twee keer langs geweest. Vanavond hoorde ik dat Selina naar huis mocht.
Maar ze nieste nog dus besloot ik haar niet mee naar huis te nemen omdat ik bang was dat Gizmo die last heeft van zijn nueren en vatbaar is besmet zou raken.
De dierenarts denkt dat Selina accute vorm van pancreatitis heeft. De tweede test doen ze niet omdat de uitslag positief zou zijn. Maar omdat zo vrolijk door het praktijk huppelde had ze het idee dat ze beter is?
Klopt het inderdaad dat er niet opnieuw getest wordt?
Verder gaat het met Gizmo nig steeds niet goed. Hij is afgevallen.
Hij weegt nu 4,8 kg en was toen hij van een week opname 5,3 kg.
Maakt niet uit wat ik doe. Hij blijft kotsen. Moet ik een sonde plaatsen? Hij zou dan 10 minuten een roesje krijgen met infuus. Zie ook mijn eerdere berichten bij topic kat kreeg nierfalen na operatie.
Ik hoop dat het goed komt met hem. Sinds vorige week dinsdag is het huis eindelijk af
Tarah8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:38

Re: Pancreatitis

Bericht door Tarah8 »

Na 9 weken op zolder te wonen samen met mijn 4 katten.
Nu hopen dat Gizmo hierdoor gemotiveerd raakt om te eten.
Zou hij niet last kunnen hebben van zijn maag?

Groeten,

Debbie Gizmo, Kyra, Duveltje & Selina
Plaats reactie