Omdat ik mijn lievelings kat verloren ben aan de gevolgen van slechts ca. 20 keer geven van de poezen pil, (enkel af en toe gegeven als ze krols was),
...en mijn dieren arts mijn poes nu met de huidige kennnis dat dit schadelijk is het doodleuk weer voor een andere poes van mij (voor haar miliair dermatitis eczeem) voorschrijft zonder mij te wijzen op het grote risico,
...en ik steeds vaker lees dat men zijn poes ook aan de poezen pil verloren is wil ik hier heel erg graag ervaringen van zoveel mensen verzamelen die ook hun poes volgens hun dierenarts (de mijne gaf dat uit zichzelf eerlijk toe eerder ontbrak dat inzicht) hoogst waarschijnlijk ook hun poes aan tumoren door de poezen pil verloren zijn ! Om anderen tijdig te waarschuwen.
Onderzoek heeft uitgewezen (faculteit diergeneeskunde Utrecht) dat ook slechts enkele keren dus slechts 1 a 2 x gebruik van de poezen pil al een groot risico op kwaadaardige tumoren geeft !
ik lees hier ook net weer van een vrouwtje van wie haar kat wegens miliair eczeem de poezen pil als kuur voorgeschreven kreeg en nog voor de pillenstrip op was (20 pillen, kuur van 9 weken meestal) had ook haar kat mammatumoren !

Reageer s.v.p. even met een berichtje als U dit ook overkomen is !

(Het is voor de leesbaarheid wel handig als er geen discusie hieronder over de poezen pil volgt (daar is al een ander topic voor of kan nieuw geopend worden. ik zeg ook niet dat je zonder bewuste keuze maar moet steriliseren want ook daar ben ik een poes aan verloren (vandaar dat ik toen koos voor die pil) en ook niet steriliseren kan kanker tot gevolg hebben.), maar hier s.v.p. enkel meldingen van mensen die dit door de poezen pil kwaadaardige tumoren ook overkomen is.)
Kan dus even duren in het meest gunstige geval voor hier iets staat.
Van horen zeggen uit directe nabijheid zoals van familie, buren of vrienden is ook goed, mischien wel een idee om dan naam en stad en b.v. leeftijd of jaar overlijden kat te vermelden om dubbel meldingen tegen te gaan.