Eerst korstjes nu euro grote wonden poes Help denk svp mee !

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Eerst korstjes nu euro grote wonden poes Help denk svp m

Bericht door Chiquita98 »

Wat sneu allemaal voor je kat zeg. Je zegt dat ze na de longontsteking last kreeg van plekjes? Penicilline kan als bijwerking huiduitslag en jeuk veroorzaken. Je poes kan er ook allergisch voor zijn.
Een schimmelinfectie zou ook heel goed kunnen.
Ik vind het heel dom van de dierenarts om op een kapotte geirriteerde huid frontline spray te spuiten. Daardoor is het volgens mij wel erger geworden. Ik zou zelf de huid nu met rust laten en niet zelf gaan dokteren. Ik zou zeker voor een second opinion naar een andere dierenarts gaan.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Lycka08
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:29

Re: Eerst korstjes nu euro grote wonden poes Help denk svp m

Bericht door Lycka08 »

Hoi Hoi,

Ik weet alleen uit eigen ervaring dat Advantage bij onze katten goed helpt.
Mijn ouders hebben er eentje rond lopen die allergies is voor vlooien en die krijgt 1 x per jaar een enting hier tegen en dan om de 2 maanden die pipet van de Advantage.
Die begon voor we wisten dat dit een allergie was ook eerst met kleine korstjes en daarna werden de plekken echt wonden, dus naar de DA geweest en daar dit voor geschreven gekregen en sinds die tijd (dik 3 jr) geleden soms nog wel eens een klein korstje, maar voor de rest helemaal schoon.

Succes en ik hoop dat er iets is wat gaat helpen tegen de jeuk en overlast.

Groetjes Nicolette
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Eerst korstjes nu euro grote wonden poes Help denk svp m

Bericht door Lionyx »

Lieve Nicolette en Thea,
@Nicolette ; Wat fijn dat dat echt geholpen heeft ! Het lijkt er wel op he ? ik zit ook aan een injectie te denken mischien is dit in eerste instantie beter te verdragen dan Advantage op zo'n kapotte huid...? maar aan de andere kant als daar (ook) net dat stofje in zit waar ze zo allergisch voor is en je krijgt meteen voor een half jaar in je donder :???:
@Thea ; ja het kan ook b.v.die peniceline zijn, daarna is het begonnen... en/of haar lage weerstand... die weerstand ga ik nu opbouwen met deels barf en/of kvv voeding (rauw vlees, bot, organen met aanvullingen gekocht of zelf samengesteld... kant en klaar kopen denk ik vooral :-P ) en zodra het er financieel inzit een second opinion bij liefst de dermatoloog.
Plaats reactie