snabbel heeft waarschijnlijk katten speelgoed op

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
pinguin
Tijger
Tijger

Re: snabbel heeft waarschijnlijk katten speelgoed op

Bericht door pinguin »

Snabbel heeft tot nu toe alleen geplast op de bak. Maar hij heeft nog geen ontlasting gehad. Hij heeft vandaag wat extra haarbal pasta van mij gehad en heb hem net natvoer gegeven wat die wel op at. Hij maakt op mij geen zieke indruk maar ik weet dat dit bij katten niet alles wil zeggen. Aan sproet zijn gedrag kan ik ook niks aflezen. Die gedraagt zich normaal en is niet extra bezorg om zijn vriendje.

Ik had niet verwacht dat snabbel dit naar binnen zou werken. Hij probeerd wel vaker dingen op te eten die eigenlijk niet eetbaar zijn. Ik probeer dat wel te voor komen maardat lukt niet helemaal.

Lieve snabbel doe het baasje 1 plezier een leg eens een paar drollen in je bak neer :epray: Anders ga ik morgen toch voor de zekerheid naar de dierenarts toe.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

het valt ook niet mee te achteralen van WIE de drollen zijn die in de kattenbak gelegd worden als je meer katten hebt, maar ik hoop echt dat je op een gegeven moment zoiets hebt van: ja... dat was hem (is echt niet te missen want stof verteert echt nauwelijks bij katten.)

troost je bij de volgende gedachte: in de natuur eten ze huid, eten ze haar, dus zijn ze wel iets gewend...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Bij deze twee zit er een flink verschil in drollen. Dus dat verschil zie ik wel. Ik hoop dat die net als altijd vanavond gewoon op de bak doet wat die altijd doet.

Ik hoop maar dat het allemaal mee valt en ik me druk lopen te maken om niks.
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Nou Snabbeltje! Maffe kat!
De hints om het in de gaten te houden zijn je aangegeven.
Ik hoop dat ie snel een mooie knalgele drol draait!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

:cry: Ik begin het nu niet meer leuk te vinden. Nog steeds geen drol van snabbel.
Normaal heeft die wel elke 24 uur ontlasting maar nu heeft die al sinds dat die stukken van die hengel heeft op gegeten geen ontlasting meer gehad. En das meer dan 24 uur geleden.
Adriana

Bericht door Adriana »

heb je al telefonisch contact gehad met je dierenarts? er moet een prop te voelen zijn, dat is altijd zo bij harde ontlasting.
als de gele verenstaart eender is aan mijn groene, dan zijn dat in elkaar gedraaide/gevlochten schachten en ik kwam niks synthetisch tegen en als er van die van jouw al een stuk af was zonder dat je een draad of touwtje hebt gezien, dan hoop ik dat die van jouw ook 100% uit veren bestond.

katten eten vogels/muizen met veren/vacht en botjes en intussen eet hij nog wel, begrijp ik. het zal even duren voordat het maagzuur een groot deel heeft verteerd en dan moet de rest nog verder richting darmen en kattenbak.
missch vandaag even proberen contact te hebben, missch moet er ander glibberspul in, maar nog even geen paniek hoor!
zolang hij nog eet en drinkt en actief is, lijkt mij nog niks ernstigs aan de hand te zijn. en ja, zo regelmatig als voorheen zal hij nu geen ontlasting hebben maar dat is met katten die een muis hebben gegeten ook.. dat duurt ook langer..
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Als of snabbel zou aanvoelen dat als die niet snel naar de bak zou gaan hij naar de dierenarts zou moeten. (was al op zoek naar een telefoonr van een dierenarts)
Hij is net op de bak geweest en heeft onlasting met veertjes gehad. Gelukkig maar. Nu maar hopen dat hij blijft gaan want ik denk dat er nog een hoop in zijn darmen zal zitten.
Adriana

Bericht door Adriana »

:thup: Snabbel..!
aahhh joepie en ik ben erg blij voor je!! :pdtura1:

de rest zal er nu de komende dagen ook wel uitkomen en geef hem nog een portie haarbalvet!
wat een opluchting: er zit niks vast en het stroomt dus toch wel door, alleen wat langzamer..

hhmmmz, drollies met gele veertjes met Pasen!
hihi, weer eens wat anders dan paaseitjes/paastakken en kuikentjes.... hihi!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Goed zo Snabbel - dan volgt de rest vast ook wel, heeft even tijd nodig voor alles eruit is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

joehoe :) snabbel heeft gepoept :)

een teken dat de stoelgang gewoon werkt, dus de rest zal de komende dagen ook wel de revue passeren....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ben ook wel erg opgelucht dat het allemaal goed is gekomen. En ik heb weer wat geleerd. Nooit maar dan ook nooit snabbel alleen laten met een hengel!!!! ook geen 2 min.
Ik zal denk ik de komende dagen nog wel gele veertjes gaan tegen komen. Hij zal ook de komende dagen nog extra haarbal pasta krijgen.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Wat een fijn nieuws! Dus de komende tijd gaat het nog gele veertjes waaien in de kattenbak :lol: Het ultieme paasgevoel moet Snabbel gedacht hebben!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
helskinky
Poema
Poema

Bericht door helskinky »

Adriana schreef::thup: Snabbel..!
aahhh joepie en ik ben erg blij voor je!! :pdtura1:

hhmmmz, drollies met gele veertjes met Pasen!
hihi, weer eens wat anders dan paaseitjes/paastakken en kuikentjes.... hihi!
Hahah gelukkig maar en jij hebt je paascadeautje al gehad van Snabbel :grin:
Plaats reactie