Wel of niet ziek????

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Lycka08
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:29

Wel of niet ziek????

Bericht door Lycka08 »

Hallo allemaal,

Ik zit thuis met een "raadsel" katje, Lycka is inmiddels afgelopen januari 4 geworden.
Ze heeft een tijdje samengewoond met mn andere kat Kimba, zij is inmiddels overleden aan FIP, de natte vorm. Kimba heeft het naar alle waarschijnlijkheid gekregen van mn katertje (asiel) deze is maar naar 8 maanden geworden, ooko slachtoffer van natte FIP.
Vorig jaar hebben we Lycka toch maar wel laten testen, we merkte dat ze aan het verandere was / is.
Vacht veranderde, eetlust veranderen, lag steeds meer te slapen, trok zich steeds meer terug op d'r eigen kamer (ja ze heeft een eigen kamer :grin: )

De uitslag was dat ze waarschijnlijk FIP heeft, maar dan de droge vorm.(bloedtest + echo) Omdat we weten dat je het toch niet kan tegenhouden, hooguit reken met medicatie zijn we aangeslagen maar vast besloten om zo lang mogelijk van haar te genieten naar huis gegaan
Inmiddels zijn we een half jaar verder haar algehele conditie is bijna niet veranderd, maar ze "spoort" niet en dat word wel steeds erger.
Wat voor beelden; Ze valt haar eigen schaduw aan, klimt in muren, weet soms totaal niet wie wij zijn en is van vele dingen heel bang, dit was ze voorheen niet.

Weet iemand wat ik hiermee aan moet???

Groetjes Nicolette
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of niet ziek????

Bericht door lidewij020 »

Bij de droge vorm van FIP kunnen er dingen in de hersenen gebeuren. De Heilige Birmaan van mijn ouders had ook 'waarschijnlijk' een droge FIP meegenomen uit de cattery. Helaas is het nooit onomstotelijk aan te tonen. Zij had regelmatig longontsteking en hersenvliesontsteking. Ze is daardoor doof geworden en werd geleidelijk aan een steeds apathischer poesje. Met medicijnen (bijna constant antibiotica) is ze toch nog 14 jaar geworden.

Ik kan me voorstellen dat als bepaalde delen in de hersenen ontstoken raken, dat dat een gedragsverandering teweeg kan brengen. Misschien dat de dierenarts met medicijnen (antibiotica, ontstekingsremmers) iets voor haar kan doen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wel of niet ziek????

Bericht door mittenslief »

FIP is inderdaad een raadsel vooral als je het een paar keer mee moet maken en waarom krijgt de ene dan de natte vorm en de ander misschien de droge, ik neem aan dat je er ook al aardig wat van gelezen hebt maar misschien kan ik je de site van dr-addie.com aanbevelen daar staat ook een behandeling met interferon tussen die aardig aanslaat (alleen medicijn is duur) misschien dat je het met je DA kan overleggen veel sterkte ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie