snabbel heeft waarschijnlijk katten speelgoed op

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
pinguin
Tijger
Tijger

snabbel heeft waarschijnlijk katten speelgoed op

Bericht door pinguin »

Ik weet effen niet wat ik moet doen.
Ik was met snabbel aan spelen. Met een gele speelhengel. Z`n eentje met een soort van lange veer er aan. Nu heb ik hem even niet in de gaten gehouden (max 5min) en toen ik even later ging kijken vond ik alleen nog de stok. Ik schrok me kapot. Ik heb inmiddels het hele huis door zocht maar kan de veren niet vinden. Dus de kans is aanwezig dat hij die heeft ingeslikt.
Ik heb hem net gewoon eten gegeven en wat haarbal pasta. Dat heeft die gewoon op.Waar maar ik weet effen niet goed wat ik niet moet doen?

Deze hengel is het http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=270
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
paasnini

Re: snabbel heeft waarschijnlijk katten speelgoed op

Bericht door paasnini »

huh hij zal toch niet het hele gele ding op hebben??
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Hij was al niet helemaal compleet. Hij heeft al eerder pogingen ondernomen om hem kapot te maken. Maar er zat toch zeker nog 15 a 20 cm hengel aan. En nu heb ik alleen nog maar de stok.
Ik weet het niet. Maar omdat ik hem nergens maar dan ook nergens de rest kan vinden is de andere optie dat die hem heeft op gegeten.
paasnini

Bericht door paasnini »

Misschien verstandig even een dienstdoende da te bellen voor overleg?
Adriana

Bericht door Adriana »

hoe ging het verder?
heb hier naar een soortgelijke groene verenstaart gekeken. de kern lijkt me in elkaar gevlochten en niet synthetisch en mijn ervaring hier is dat veren in het maagzuur verteren.
maar hij heeft wel een hele hoop binnengekregen en kennelijk intussen niet overgegeven..

de signalen zijn niet meer poepen, niet meer actief zijn, regelmatig overgeven en niet meer eten.
met haarbalpasta of laxatract/lactulose kun je/kan je da proberen om het eruit te glibberen.
als Snabbel intussen gewoon blijft eten en Sproet niet de indruk heeft, dat er met Snabbel iets mis is, dan loopt het hopelijk met een sisser af.. dieren weten/merken onderling heel snel als er iets aan de hand is.. en daaraan kun je het vrij makkelijk zien .. duim/duim..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn Bram heeft in zijn leven heel veel speelgoed en andere artikelen verorberd.
Het komt er altijd aan de achterkant weer uit. Alleen door de frequentie zijn Bram zijn darmen aangetast, geen veerkracht meer of zo.

Van een keer zo'n pluim opvreten zal Snabbel weinig oplopen denk ik. Wel zaaks heel goed in de gaten te houden dat hij wel blijft poepen elke dag. En de drollen liefst ontleden, kijken of er wat in zit. Zodra hij een dag niet poept en zich duidelijk minder lekker voelt, meteen naar de dierenarts.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Snabbel heeft geslapen vannacht. Meer dan anders maar dat kan ook gewoon toeval zijn. Zijn eten heeft die vanmorgen niet helemaal op hij gaf duidelijk aan vol te zitten.
Ontlasting heeft die nog niet gehad. Maar als die vanavond geen ontlasting heeft of hij word vandaag zieker dan ga ik zeker mer hem naar de dierenarts.
Ben me eigen rot geschrokken. Ik wist al wel dat snabbel graag zijn tanden overal in zet en dat alles wat niet eetbar of giftig is moet opbergen. Maar ik had niet verwacht dat die to zo iets in staat zou zijn.
Adriana

Bericht door Adriana »

als hij nog wel eet dan is hij niet misselijk/beroerd en de veren zullen nog een beetje zwaar op zijn maag liggen. vandaag moet wat niet verteerd is, door de darmen en een extra portie haarbalvet kan helpen om te glibberen. goed borstelen en vooral zijn flanken kan ook helpen. houd hem maar een beetje actief, des te eerder is het - wat er nog over is - er uit..
helskinky
Poema
Poema

Bericht door helskinky »

Jeetje ik hoop dat ie hem weer uit poept. Ongelofelijk dat ie dat hele ding op gegeten heeft.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik sta er zelf ook van te kijken. Ik hoop echt dat ik vandaag drollen ga tegenkomen met gele pluizen in. Ben grotendeels vandaag thuis dus kan hem wel in de gaten houden.
Adriana en castratenkoor nog bedankt voor de tips dan weet ik in iedergeval een beetje waar ik op moet letten. En wat te doen.
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

ik snap dat je e zorgen maakt....

maar volgens mij gebeurt dit wel vaker... ook mijn muffin heeft wel eens stukken speegoed naar binnen gewerkt. veren, speelgoedmuizenstaarten..... maar ook wel eens stukken van mijn hoogpolig tapijt...

uiteindelijk is alles er weer via de ontlasting uitgekomen.

hou het in de gaten, zou ik zeggen....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ik heb mijn MR Cat wel eens een vogel op zien eten die hij in de tuin had gevangen, hij had hem wel een beetje geplukt maar ook veel veren meegegeten dus zal wel goed komen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Snabbeltje toch! Ik denk ook dat het wel goed komt hoor. Hier word er ook wel eens iets verorberd. Hoe is het nu met Snabbel?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kan soms wel 3 dagen duren hoor voor de vrolijk gekleurde drollen eruit komen.
Vooral opletten of hij blijft eten en niet lusteloos wordt.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

ik heb mijn Muffin toen ze klein was wel eens een speelgoedmuizenstaart zien eten. elke dag heb ik de kattenbak gecontroleerd, en het duurde 6 (zes) ! dagen, eer ik de muizenstaart (onverteerd) in een drol (het waren eigenlijk 2 drollen die verbonden waren door de muizenstaart) vond.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie