Ik heb tot nu toe altijd heel veel aan jullie lieve reacties gehad, dus ik ga nu een heel gevoelig/moeilijk onderwerp neerleggen.
(Zit nu al te huilen hiero

Toen ik in de derde van havo zat had ik een kater Vinnie.. Hij was mijn beste vriendje, slim en volledig op mij gericht. De hele dag sliep hij en als ik thuis kwam, kwam hij tevoorschijn. Hij bestond voor mijn ouders en zij zorgden goed voor hem, maar ze zagen zelden want hij zat altijd op mij te wachten. Ik ging op kamp en ben eerder teruggekomen omdat hij stopte met eten.
Vinnie was flink gefocussed op het buiten zijn, maar hij was een volledige binnenkat. Op een dag heeft mijn broer de deur perongeluk open laten staan en Vinnie zag zijn kans schoon. Nu was hij vaker een nachtje buiten geweest en stond hij de volgende ochtend netjes voor de deur. Hij mauwde in de nacht veel, maar hij was altijd gewoon weer.
Die dag dat hij wegliep was niet anders dan anders. Hij mauwde in de nacht veel. Zat in de tuin van de buren (ik zag hem in de struiken zitten) en net zoals altijd weigerde hij er onderuit te komen. Ik bij de buren aanbellen, maar ik zag de gestalte van buurvrouw de trap opvliegen en ze deed de deur duidelijk dus die avond niet open. Ik accepteerde de situatie als zijnde.
Alleen de volgende ochtend stond hij er niet. Die middag ook niet. En nu bijna 10 jaar later heb ik hem nooit meer terug gezien. En ik ben er kapot van. Nog steeds. Er zijn momenten waarin ik overspoeld word met verdriet en niet kan stoppen met huilen. Misschien overdreven, maar ik kan niet accepteren dat ik hem heb laten stikken die nacht buiten. Ik had hem uit de struiken kunnen plukken, de buurvrouw het huis uit kunnen pesten, 's nachts nog een keer buiten kunnen gaan om hem te halen. Hij mauwde die nacht zo hard, ik had hem zo kunnen vinden.
Ik geef mezelf tot op heden nog steeds de schuld en nu ook kan ik bijna niet zien door de tranen in mijn ogen. Ik ben zo stom geweest toen. Zo stom en zot. 1 ding had ik kunnen doen en ik had hem gehad...
Ik wil van al dat verdriet af en een paragnost inschakelen om te weten wat hem gebeurde op het eind. Waarom kwam hij niet terug?? Maar ik geloof er niet in. Dus waarom zou ik iemand dan inschakelen. Maar hoe verwerk ik het verdriet. Leuke herinneringen worden overschaduwd door de laatste herinnering dat ik heb.
Ik heb trouwens in mijn leven een halve dierentuin gehad, allemaal overleden maar alles is verwerkt.. Dus ik kan lachen om al die gekke herinneringen van de cavia's, hamsters, honden, andere katten etc.. Het is niet dat ik dood niet kan verwerken.
Wat moet ik doen..?