mijn lieve kat is sinds enkele weken/maanden niet meer de lieve, nieuwsgierige poes die hij geweest is. Onze lieverd is bij ons aan komen lopen dertien jaar geleden. Het was altijd een erg gezellig, nieuwsgierig katje, maar hij doet al een tijd lang raar. Het begon met vreemd lopen. Hij doet het niet altijd, maar af en toe doet hij het wel, dan is hij heel zwak in de achterpoten. Viel een tijd geleden ook soms om bij het wassen. Zo eng. Zijn met 'm naar de dierenarts geweest, die zei dat hij last had van z'n rug, waardoor hij krom ging lopen. Pijnstillers meegekregen, maar ik ben er nog niet gerust op. Hij heeft ze helemaal opgemaakt, en hij loopt wel iets beter, maar nog vaak loopt hij zwak en wankelt hij een beetje. Maar dit is niet alles, er is ook iets met z'n oor. Een tijd lang zat er een behoorlijke 'wond' (veel opgedroogd bloed) onder, maar hij is altijd een enorme vechter geweest, dus waren dat wel van 'm gewend, maar de laatste tijd valt het me op dat hij één oor stijf rechtop houdt. Als hij iets hoort of iets opmerkt, beweegt hij één oor. Gisteren wilde ik 'm over z'n kopje aaien en raakte ik daarbij per ongeluk zijn oor. Hij reageerde zó heftig, hij struikelde helemaal en was minutenlang angstig voor me (tot ik het snoeppotje erbij pakte....

Liefs!