Wij hebben een erg lastig probleem met onze poes Luna en ik hoop dat iemand tips heeft.
Na een stressvol jaar (o.a. 2 verhuizingen, 2 zwangerschappen) is Luna nogal veranderd. Ze is erg gevoelig en prikkelbaar geworden. Soms komt ze wel eens knuffelen, maar blijft altijd op haar hoede.
De druppel was voor haar de verdoving en het bijkomen van haar sterilisatie. Tot overmaat van ramp kreeg ze een week later een beetje vlooienmiddel in haar bek, waar ze helemaal van flipte. Het heeft maanden geduurd voor ik weer bij haar in de buurt kon komen. Ik werd zelfs een beetje bang van haar.
De laatste tijd gaat het steeds wat beter met haar, ze lijkt minder gestrest en komt soms zelfs weer als vanouds knuffelen. Gelukkig!
Maar nu de kern van dit bericht

De vlooientijd komt er weer aan! Al onze ander dieren (nog 2 katten en 2 honden) zijn al behandeld. Maar bij Luna lukt dit niet. Als ik maar met iets in mijn hand bij haar in de buurt kom wordt ze al gek en als ze de geur van vlooienspel ruikt gaat t mis.
Naar de dierenarts is ook niet direct een optie, aangezien het net zo stressvol en onmogelijk is om haar in een bench te krijgen.
De dierenarts heeft alleen gezegd dat we inentingen we kunnen laten zitten, zodat ze niet mee hoeft. Teken vallen er ook wel vanzelf af, maar die vlooien is een groter probleem. Zeker met nog 4 dieren. Hij had hier ook geen oplossing voor.
Heeft iemand tips???
Bvd
Groetjes
'n vlooienhater