2de kat erbij, Kan de oude poes weglopen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Blafke
Kitten

2de kat erbij, Kan de oude poes weglopen?

Bericht door Blafke »

Beste mensen,

Ik heb nu 2j een zeer lieve, aanhankelijke, vredelievende en kalme poes. Sinds gisteren heb ik de 7 maand oude poes van mijn schoonbroer erbij genomen. Ik heb echter niets ondernomen voor een juiste introductie. Ik heb pas forums opgezocht na de introductie, die er niet zo goed uitzag, te weten gekomen dat de introductie zeer belangrijk en alles bepalend is.
De oude poes stond direct, van zodra ze haar zag, met rechtstaande haren te blazen en grommen op de jonge poes. Iets daarna liep ze naar buiten en wilt niet meer naar binnen komen.
Deze nacht heb ik de jonge poes in een aparte ruimte gehouden zodat de oude poes terug binnen zou komen.
Ik kan ze wel nog aaien en oppakken in de tuin. Ik maak me nu zorgen dat ze eens niet meer zou terug komen. Kan dit? Gebeurt het dat poezen niet meer terug komen na deze situatie?

Ik denk wel dat ik het wat tijd moet geven maar wat doe ik het beste in deze situatie?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: 2de kat erbij, Kan de oude poes weglopen?

Bericht door castratenkoor »

Het beste is de oudste poes een poosje niet buiten te laten tot ze helemaal aan elkaar gewend zijn.
je loopt inderdaad het risico dat ze niet meer terug komt als het thuis niet leuk meer is met de indringer.

Ik zou ze het hele huis ter beschikking geven, zoveel mogelijk de ruimte en zelf laten kiezen of ze wel of niet in een ruimte met elkaar willen zijn. Afleiden en met beide spelen, veel aandacht en liefde geven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

De kat die al had is die wel andere katten gewent?
En hoe oud is jouw kat?
Kijk ook eens bij de introductie topic`s.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Blafke
Kitten

Bericht door Blafke »

2 jaar is de oude kat en de 'indringer' 7 maand.

De oudste kat laat zelfs vreemde katten snachts haar eten opeten als ze er naast aan t drinken is... Dus kan ik wel zeggen dat ze zeker gewend is aan andere katten. Ook zijn er wel enkele katten die ze verjaagd.

Ik heb hier momenteel alle deuren open gezet en het kattenluikje geblokkeerd.
Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt alvast.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Heel goed om je kat even niet naar buiten te laten. In huis inderdaad de katten voldoende ruimte geven zodat ze wel uit elkaars buurt kunnen blijven.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hartstikke goed, dat komt vast wel in orde tussen die twee! Heeft gewoon even tijd nodig.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie