Profine

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Profine

Bericht door Lyzz »

Hallo!

Na net terug te zijn gekomen van een lady's night op het dorp ben ik op zoek gegaan naar ervaringen over het merk Profine.
Dit merk krijgt de dierenwinkel op dorp in het assortiment en het sprak mij aan qua samenstellingen etc.

Dit omdat Jillz bijna geen natvoer eet, en ik toch wil dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgt! ;)
Graag hoor ik op en/of aanmerkingen
Bedankt!!
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Profine

Bericht door pinguin »

Ik heb er nog nooit van gehoord kan je er ook niet bij helpen. Maar je kan het altijd proberen als je kat zo moeilijk natvoer eet lijkt mij.
Maar wat zit er dan in dat natvoer? (samenstelling)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Profine

Bericht door Adriana »

http://www.johnsonptc.nl/producten-en-m ... ne-catfood
in alle soorten zit methionine, dat zuurt urine aan en uit VS komen berichten dat het slecht is voor nieren.
en ja, het zit ook in blaas/nier-voer. dat laatste begrijp ik niet goed want 35% eiwit is nog altijd een behoorlijke smak eiwitten. in de omschrijving wordt gesuggereerd dat het zo goed is voor de nieren maar het is zeker geen voer voor nierkatten.
de samenstelling is heel redelijk alhoewel ook hier het zetmeel/kh-gehalte niet wordt vermeld. prijs kan ik niet vinden.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Profine

Bericht door Lyzz »

@ penguin, beetje ongelukkig geformuleerd, het ging er om dat Jillz bijna geen natvoer eet en ik dus betere brokjes wil voor haar.

@ Adriana, bedankt! kon alleen sites vinden met verkoopppunten. heb een folder met de prijzen mee gekregen maar ga eerst een proefzakje halen om te kijken of ze het wel lust ;)
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Profine

Bericht door pinguin »

oke geeft niet.
Ik weet niet hoe duur het voer is maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat jouw potemonnee ook niet al te groot is. ;-) Ik heb hier ook een lastige eter snabbel en die doet het erg goed op smilla. En das een ook een goede brok waar alles in zit. En een leuke prijs. (ik weet alleen niet hoe duur dat merk is waar je nu voor gaat kijken)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Profine

Bericht door Lyzz »

Dit merk kost per zak van 1,5 kilo tussen de 8 en 10 euro. Zal mij ook even lezen over jouw merk! Dank je wel
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Profine

Bericht door Adriana »

de kiloprijs van de Almo's om maar een voorbeeld van een a-merk te noemen is euro 7,50 per 2 kg.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... e_holistic
bv Sanabelle zit daar onder met euro 7,00 per twee kg voor sensitive met lam (ik neem maar een willekeurige soort..)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ult/188638
(k ben hier niet dol op methionine in droog kattenvoer, dat wordt toegepast tegen blaasgruis als de samenstelling blijkbaar niet voldoende de urine aanzuurt en is goedkoper dan vit c wat daar ook voor wordt gebruikt, maar meer dan vermoedens dat het schadelijk zou kunnen zijn, zijn er nog niet..)
de samenstelling van beide hier boven genoemde voeders is veel breder, onder euro 19.50 betaal je geen verzendkosten bij Zooplus en er zijn al uitstekende brokjes voor rond euro 5,00 per 2 kg.
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... omposition
dit is de duitse versie van Smilla omdat op de ned website van Zooplus doorgaans geen analyses staan en ik altijd wel wil weten hoe hoog het eiwitpercentage is
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... omposition
wel eerst van een paar soorten 400 grs zakjes proberen want niet alle katten eten/lusten/doen het goed op alle soorten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Profine

Bericht door Lyzz »

Helemaal geweldig Adriana!! Super bedankt voor het uitzoeken en ga kijken of mijn trutje het lekker vindt!
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Profine

Bericht door pinguin »

Zijn er inmiddels meer forummers die dit voer wel eens hebben uit geprobeerd? Ik heb nu 400gr in huis gehaald om te kijken of Snabbel het lekker vind.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Profine

Bericht door Adriana »

maar over welk voer heb je het nu, pinguin?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Profine

Bericht door pinguin »

Ik heb het over het merk Profine. Maar volgens mij ben ik weer veel te hoopvol geweest. Snabbel negeerd het voedsel compleet. Had het als snoepje gegeven maar meneer keek er niet naar om.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie