Hier iemand die niet 2x per dag de bakken uitschept, en daar ook voor uit durft te komen.
Ik heb 1 poes en 2 kattenbakken. Mijn poes Robijn eet heel weinig en poept daarom ook heel weinig (hooguit 1x per dag/anderhalve dag; hele kleine keuteltjes). Zelf verschoon ik beide bakken 2x per week. Als Robijn de kattenbak te vies zou vinden, dan zou ze wel naast de bak gaan poepen/plassen, toch?? Maar dat doet ze niet, dus daaruit trek ik de conclusie dat ze er geen problemen mee heeft, en dat 2 keer per week voor haar voldoende is.
Dat 2x per dag de bak verschonen een vereiste is, daar ben ik het niet mee eens, maar ik heb wel respect voor de mensen die dat wel doen. De één heeft gewoon ontzettend veel over voor zijn kat(ten), en de ander, zoals ik, wat minder. Iedereen is verschillend en zo heeft iedereen zijn eigen waarden, normen, gebruiken en gewoontes. De één maakt bv. zijn badkamer elke dag schoon en de ander weer 1x in de 4 maanden.. Wat 'normaal' is voor de een, is voor de ander soms helemaal niet zo vanzelfsprekend. En meningen verschillen.
Mijn vriend heeft ook 1 kat, die nog nooit zijn behoeftes buiten de bak heeft gedaan, terwijl Sjaak 'maar' 1 kattenbak tot zijn beschikking heeft. Tim haalt om de dag de drollen eruit, en verschoont de gehele inhoud (houtkorrels) 2x per week.
Oei,

wij zullen in de ogen van veel forumleden wel hele 'slechte' verzorgers zijn....