Royal Canin, Hills, Applaws, of Smolke?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Royal Canin, Hills, Applaws, of Smolke?

Bericht door nellebel »

ik gebruik natvoer van gourmet, maar dan de stukjes in saus en geen mousse (lusten ze niet). ze krijgen ieder een half blikje per dag. ze vinden het heerlijk. heb wel eens sheba gehad proefzakje ofzo en andere merken maar die vinden ze minder lekker. er zal vast wel beter voer zjin, maar ze vinden dit lekker en zoo heel slecht zal het niet zijn. ik snack zelf ok regelmatig midner gezond. hun basisvoeding is goed en dat vind ik belangrijk. verder snacken ze hier wel altijd zelfde soort snackjes. vitakraft snackstokjes en gedroogde visjes met kip, en gedroogde kipreepjes. anders snackjes krijgen ze niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin, Hills, Applaws, of Smolke?

Bericht door Adriana »

als je een goeie kwaliteit brokjes geeft dan is dat compleetvoer, maw daar hoort alles in te zitten muv levende stofjes zoals enzymen.
die krijgt je kat binnen met rauw, bv kip of kalkoen. beetje ei is ook erg goed.
hier eten ze ook gourmet natvoer, naast miamor kip/tonijn en porta tonijn/rund en af en toe Almo sardientjes foliezakjes.
mousse krijgen ze hier niet weg en lijkt me ook te veel smurrie voor tanden.
wat hier ook goed bevalt zijn de kuipjes Sheba en de paté's zijn kh-arm en suikervrij.

en wat snacks betreft kijk ik wel naar het eiwitgehalte en dat is bij sommige snacks gruwelijk hoog..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Royal Canin, Hills, Applaws, of Smolke?

Bericht door Cerna »

Grappig al die verschillende ervaringen met de diverse merken.

Ik geef ook Gourmet mousse, maar doe er warm water doorheen zodat het op vladikte komt en dan gaan de bakjes schoon op.
Daarnaast geef ik als zacht voer Applaws blikjes van 85 gram. Je hebt doosjes van 12 blikjes met vier soorten vis en doosjes met 3 soorten kip. Alle smaakjes vinden ze heerlijk met als uitschieter oceanfish. En omdat je schrijft dat je zo nu en dan vis kookt, zou je dit echt eens moeten proberen.
Almo heb ik geprobeerd, maar vonden ze beduidend minder dan Applaws.
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: Royal Canin, Hills, Applaws, of Smolke?

Bericht door NadineDilara »

Mijn Dawn is een beetje kieskeurig haha, ik heb de Gourmet mousse ook geprobeerd, maar daar trekt mevrouw haar neus voor op, ze neemt er echt maar een paar likjes van, de rest moet ik dan weggooien.. Je hebt ook van die blikjes met stukjes vlees van Gourmet, fijne filets heet dat volgens mij? In ieder geval, dat eet mevrouw ook niet, net zoals Hill's portiezakjes, die wil ze ook niet, ze likt alleen de saus van de brokjes af. Nu heb ik een blikje Schesir met kip, tonijn en rijst geprobeerd en die gaat er beter in. Gimpet Shiny Cat opzich ook wel, maar toch ben ik erg getrokken door de natvoer blikjes van Applaws, dus die ga ik even bestellen binnenkort, maar dan wel de vis variant want op kip is mevrouw helemaal niet zo dol. :D
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Plaats reactie