Het nieuwste truukje voor Blooker is de High ten. Soms raakt hij in de war en haalt hij hem doorelkaar met de high five.

Heeft iemand tips over hoe ik Blooker langer kan laten opzitten?
Ik zeg ook niet dat Lidewij haar katten mishandelt he; ik zeg dat IK het katonwaardig vindt; omdat voor mij katten juist zo heerlijk eigenwijs zijn; dat is voor mij de charme.Robijn schreef:Ik zie op de filmpjes een kat die inderdaad graag het kattensnoepje wil bemachtigen; maar vreselijk om aan te zien; en dat het afbreuk doet aan de waardigheid van de kat? Daar ben ik het niet mee eens, dat vind ik zeer overdreven, maar ja, meningen verschillen.
Oosters Kortharen en Siamezen zijn intelligente katten die snel doorhebben hoe ze aan eten kunnen komen (bv. kastdeuren openen) of bv. apporteren. Ze staan erom bekend dat je ze ook makkelijk aan een lijntje kunt leren lopen. Op de filmpjes zijn echt geen schokkende dieronvriendelijke dingen te zien hoor; integendeel, maar dat is mijn mening..
Ik heb er lang over zitten puzzelen hoe ik Tommie (zwartbont) nog kan trainen zonder dat Blooker zijn aandacht op komt eisen, maar dat blijkt lastig. Nu ik het filmpje terugzie snap ik wat je bedoelt en vind ik het ook zielig voor Blooker. Ik had hem eigenlijk op de momenten dat hij ging zitten (dat gebeurt twee keer terwijl ik met Tommie bezig ben) een snoepje moeten geven om hem te belonen. Ik vind het gezellig als Tommie erbij is als ik Blooker train. Tommie gaat er gewoon lekker bij zitten kijken en krijgt dan ook nu en dan een snoepje. Ik zou het zo fijn vinden als het andersom ook zou lukken. Ik heb al weleens geprobeerd om ze elk een eigen matje te geven en ze daarop te laten zitten. Bij Tommie gaat dat prima, maar Blooker verliest zijn geduld en springt na twee seconden gezeten te hebben bovenop Tommie. Blooker apart zetten is al helemaal geen optie, want dan schreeuwt hij de hele buurt bijelkaar. Bovendien vind ik dat ongezellig. Ik denk dat de oplossing is dat ik Blooker ook actief iets laat doen terwijl ik met Tommie bezig ben. Dat is wel moeilijk , omdat ik dan heel erg mijn aandacht moet verdelen. Ik vind het wel belangrijk dat Tommie ook haar aandacht krijgt. Zij eist veel minder dan Blooker, maar ze geniet er toch duidelijk van. Ik wil niet dat ze zich achtergesteld gaat voelen. Ze heeft het zwaar genoeg met zo'n druktemaker om haar heen.Adriana schreef:kdenk dat Blooker in het tweede deel met de wit/zwarte er helemaal niks meer van begrijpt.
doet hij zijn best en wordt weggeveegd. aziaten kunnen zich dan vreselijk afgewezen voelen, dat zou ik met Bolle/Maks bijvoorbeeld niet moeten doen..
ze begrijpen daar toch geen barst van? eerst worden ze gepaaid en geprezen en dan, als ze precies hetzelfde doen, worden ze weggeduwd...