Vorig jaar heb ik een leuk stukje geschreven over een nieuwe kat of de aanschaf ervan. Ik heb uiteindelijk Madelief ( mijn eerste kat ) van het asiel geadopteerd. Ik ben echt ontzettend blij met haar en ik ben erg blij dat ik een kat als huisdier heb. Bij één bleef het niet. Na een aantal maanden kwam Snoopy. Ook dit gaat erg goed.
En nu ( en meer wil ik echt niet
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
NOOIT haal ik meer een kat uit dit asiel.
De kat komt van een afdeling waar ze verwilderde katten gaan resocialiseren. Dit is ze goed gelukt bij mijn derde kat, want die is superaanhalig en speels. Ik kon haar dus ook meenemen.
Maar wat een gedoe !!!! Eerst kreeg ik een vrouw die mijn huis ging controleren. Alles was akkoord, alleen moest ik mijn balkons af laten schermen en dan van dik gaas, want ze wilde klimmen. Ik was het hier mee eens. Ik had geen idee dat katten zo hoog konden springen. Ik heb een voliere latten bouwen voor op mijn balkon.
Ik wilde de kat uit het asiel ophalen. Het asiel wilde dit niet en ze wilden haar persé komen brengen, want ze wilden haar niet in een draagmand in de bus hebben ( het was echter maar 10 minuten ). ( Voor die tijd had iemand al ontdekt dat ze wormen had, dus op mijn verzoek is ze nog ontwormt. Ze zal wel nooit ontvlooid zijn, gelet op onderstaand verhaal. )
Dus...met bench en dekens kwamen ze de kat brengen. Wat een service dacht ik nog; me nooit realiserend dat het ook haar eigen belang was.
Ik vroeg haar voor de zekerheid nog het e.e.a. over ontvlooien, ontwormen en de jaarlijkse inenting. Ik kreeg te horen dat je katten pas hoeft te ontvlooien als ze al vlooien hebben. Daarnaast gaf ze aan dat ze de jaarlijkse inenting niet nodig vond.
Ik kreeg er een heel vervelend gevoel bij.
Uiteindelijk ( nadat ik er 's nachts wakker van lag ), heb ik gekozen voor de gulden middenweg; dus wel af en toe ontvlooien ter preventie, ontwormen en een jaarlijkse inenting.
Wat trouwens heel vervelend viel, was het feit dat de voliere er echt perfect uitzag ( haar manager vond dit ook ) en ook perfect aangekleed, maar dat ze wederom een verbeterpunt had; ik moest maar wat takken gaan spannen over de breedte van het balkon. ( Is het nou nooit genoeg, dacht ik toen ! )
Ik ging er vanuit dat alles okay was, maar toen zag ik dat ze al 1,5 jaar lang niet gevaccineerd is tegen de nies- en kattenziekte en dit terwijl er weet niet hoeveel katten in het asiel rondlopen en ze net in die periode dat ik kwam kijken last hadden van de niesziekte. Dat was dus vrij recent.
Ik kreeg van de manager te horen ( ik had er immers voor betaald ), dat ik haar alsnog in mocht laten enten bij de dierenarts.
Gisteren sprak ik weer met die vrouw die dus die huiscontrole deed ( dat is dus niet de manager ). Ik had haar nog laten weten hoe het met de kat ging en ik had een uitgebreid verhaal geschreven voor de medewerkers met foto's en al.
Ik gaf aan dat ik nog bij de dierenarts langs wilde gaan en dat dit natuurlijk niet zo fijn is met die kat; de kat is net nieuw, ik heb allerlei verhalen gehoord over die kat en ik heb geen auto, dus alles moet met de fiets. Omdat ze de spullen van het asiel hier achter had gelaten, dacht ik ( en dat vond ik een hele gemene gedachte ) : Goh, ze rijdt er toch langs; zal ze misschien direct met mij langs de dierenarts kunnen rijden. ( Zij is van het asiel en zij zijn het vergeten. )
Als reactie begon ze weer over het feit dat ze inenting niet nodig vond, terwijl haar manager wel aangaf dat de inenting erbij moest. En omdat ze de vorige keer haar onkosten vergoed wilde zien, vroeg ik haar nu direct al wat ze wilde hebben. En toen ineens barste de bom !
Omdat het gezeur van die vrouw maar door blijft gaan en omdat het nu al bijna 3 maanden duurt besloot ik de afspraak te annuleren. Ook het bedrag dat ze voor haar vergoeding vroeg maakte mij kwaad. Ik wilde het toen met de manager oplossen. Voorgaande manager was er niet en dus werd het een andere manager. Deze manager was er niet.
Een hele hoop gescheld volgde.
Uiteindelijk kreeg ik een hele vervelende mail van betreffend manager, waarin hij aangaf dat ik wel hulp in huis kon betalen en dat een monteur die ik over de vloer had ook 40,- per uur kost, maar ik niet akkoord ging met haar vergoeding. Waar haalt hij het lef vandaan om zich daarmee te bemoeien !!!!! Ik heb hem gebeld i.p.v. via de mail. Ik heb hem verteld dat het niet ging om het bedrag, maar om dat eindeloze gezeur van die vrouw. Dat het veel te lang duurt !
Ik vroeg hem of de kat nu wel of niet moet worden ingeënt. 'Nee', zei hij, dat hoeft niet omdat het een balkonkat is. Ik vertelde hem over mijn andere katten en hun inentingen. Uiteindelijk zei hij dat de kat volgend jaar ingeënt mag worden. Maar eh......hoe zit het nu met die andere katten ? En deze kat ? Zij is 1,5 jaar geleden voor het laatst gevaccineerd en volgend jaar zitten we op 2,5 jaar zonder vaccinatie. IK SNAP ER NIKS MEER VAN.
3 medewerkers, waarvan 2 manager en 2 verschillende meningen. EN...ik weet niet meer wat ik moet doen.
Oh ja.........ik heb dus geen auto. Ik moet nu dus een auto huren om de bench terug brengen ( die het asiel hier zelf heeft achtergelaten ) en ik ken verder geen mensen die een auto hebben. En als ik binnenkort een auto ga huren ( want ik moet dan naar Naarden ), dan heb ik een probleem, want ze gaan pas 's middags open en ik kan niet pas 's middags naar Naarden gaan, als ik er 's ochtends al moet zijn ( ik woon in Groningen ).
Ik zit dus met die onzekerheid of ik de kat wel / niet in moet laten enten en met de andere katten en ik zit met een vervoersprobleem.
Was ik maar nooit naar dat asiel gegaan !!!! ( Staat los van die geweldige kat. ) Ze praten elkaar allemaal tegen !
Ik zal het fijn vinden om toch wat steun te krijgen, want ik snap er niet veel meer van.