Kat buiten, hoe?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Cynthiaaapje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:13
Locatie: Dronten/Overschild/Bierum

Kat buiten, hoe?

Bericht door Cynthiaaapje »

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben onze katten nu binnen en we willen ze eigenlijk wel naar buiten doen, maar dan in de tuin. We vinden het niet mooi als alles op de schutting dicht wordt gemaakt met hekjes die naar binnenstaan en vinden zo'n ding met een schok ook niets.

Hebben jullie nog andere oplossingen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk heb ik een ren van 10 meter, waar ze vis een kattenluikje dag en nacht in kunnen.

Tuinen die catproof zijn gemaakt met schuttingen en naar binnen hangende bovenranden vind ik persoonlijk echt niet lelijk.
En het is het echt waard om op die manier je katten veilig op eigen terrein te houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cynthiaaapje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:13
Locatie: Dronten/Overschild/Bierum

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Cynthiaaapje »

Wij hebben nogal een kleine tuin, dus een ren zit er echt niet in. We hebben ook schuttingen met van die boogjes die ook nog niet op de grond staan, hoe zouden we dat dan moeten doen?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb wel een schutting met gaas erover. Is het heel mooi: Nee. Is het heel lelijk: ik vind van niet. Het is maar waar je je prioriteiten wil stellen. Ik vind het belangrijker dat mijn katten ook plezier buiten mogen hebben en beschermd. Mij valt het gaas al niet eens meer op.
Onderaan zou je bijv kleine klinkerstenen kunnen leggen of ook gaas.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cynthiaaapje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:13
Locatie: Dronten/Overschild/Bierum

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Cynthiaaapje »

Ik denk dat we de schutting loshalen en vastzetten op de grond en dat we via nettenlijn.com een offerte gaan aanvragen. Dat vind ik nog het minst opvallen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Chiquita98 »

Blijkbaar toch al over nagedacht.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Mirjam86 »

Super dat jullie de tuin veilig afzetten! Dat zal je katten een hoop plezier opleveren!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
zwartebas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:41

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door zwartebas »

Cynthiaaapje schreef:Ik denk dat we de schutting loshalen en vastzetten op de grond en dat we via nettenlijn.com een offerte gaan aanvragen. Dat vind ik nog het minst opvallen.
Wij hebben ook een kleine tuin met rondom schutting. Dmv steunen met schrikdraad is het geen probleem om onze katten binnen te houden en andere katten buiten. Netten vinden wij niet praktisch omdat er dan geen vogels meer in de tuin kunnen komen als de katten binnen zijn. Er is een goede site over aanbrengen van schrikdraad en de materialen die je daar voor nodig hebt, en tevens de kosten. (ik weet niet of ik de link op de site mag plaatsen??) En geloof mij, één keer aanraken en ze doen het nooit meer. Wij zijn er erg tevreden mee/over.
succes ermee en als je meer wilt weten? Ik zie het wel
JuliaLuvesCats
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2012 18:09

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door JuliaLuvesCats »

Probeer een kattenren!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door castratenkoor »

Cynthiaaapje schreef:Wij hebben nogal een kleine tuin, dus een ren zit er echt niet in. We hebben ook schuttingen met van die boogjes die ook nog niet op de grond staan, hoe zouden we dat dan moeten doen?
Daar heeft ze al op gereageerd Julia.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Zo'n gaas op de schutting is maar net hoe je het maakt. Wij hebben bij Intratuin groene plantenhangers gekocht, op het schuine stuk gaas er door gedaan, vastgezet met groene tye wraps . Aan de onderkant zit het gaas met krammetjes op de schutting. Het gaas is groen en heeft een fijne ruit, het valt nauwelijks op.
Onze schutting heeft ook bogen, daar zijn we gewoon net onder gaan zitten. Onderaan heb ik op sommige plaatsen een strook gaas ingegraven en aan de schutting geniet, dan kunnen ze er niet onderdoor. Mocht je het niet in kunnen graven kun je een strook stevig gaas nemen.

Als ik in de tuin zit heb ik totaal geen gevoel van Al-cat-traz!! Dat zou ik met een net wel hebben.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Sophie en Soetsie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 17:18

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Sophie en Soetsie »

ik ben ook aan t kijken hoe en wat. We hebben n birmaan van 6mnd en ik wil dr niet buiten hebben. Maar met t mooie weer, valt t niet mee. Misschien inderdaad de tuin afzetten met gaas. Hebben jullie misschien foto`s voor mij? Kan ik zien of t inderdaad niet erg lelijk is.

Met de vorige kat hadden we n schrikdraad-systeem (met n halsband) geleend. Maar onze kat voelde nix en ging er zelfs op liggen. mn man d8 dat t niet werkte en probeerde m zelf uit en sprong vervolgens 1m hoog, toch n schok. de v8 van onze kat bleek te dik en te dicht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Adriana »

blader eens door een paar fotoalbums, die van castratenkoor en deze
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=285
en rechtsboven zit een zoekfunctie. type een kreet in en je krijgt alle berichten, vaak met foto's en er zijn zat topics over dat onderwerp..
en welkom op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Wij waren ook sceptisch...maar het valt dus echt bijna niet op. als ik die twee volop zie genieten buiten ben ik zo blij dat we het hebben!!
Mijn vorige kat ging aan een tuigje buiten. Hoewel hij dat echt perfect deed is kunnen afschermen met gaas wel de idele oplossing. Je hoeft niet steeds op te letten en ze hebben alle vrijheid. Pride moest wel leren wanneer de deur dicht was *boink* :roll: :lol: gisteravond renden ze achter elkaar aan door te tuin, sjeesden de kamer in, om de eettafel en zo weer naar buiten, prachtig!!!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat buiten, hoe?

Bericht door castratenkoor »

Dat "boink" dat heeft mijn rode Bram ook een keer gedaan door in volle vaart naast het luikje te knallen.
De bedoeling was zonder afremmen luik door de ren in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie