Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

IK heb een zo'n tuigje, voor kleine hondjes..

http://www.google.nl/imgres?q=honden+tu ... 9,r:14,s:0

Het leek me erg veilig en het is van soepel materiaal, dus zit dan ook comfortabel. Het nadeel is denk ik wel dat het over haar kopje moet, en dat accepteert ze dus niet. Gister weer geprobeerd, een groot drama. Guusje kwam al op het geluid dat Saar produceerde af met een dikke staart, en ik heb een flinke krab nu op mijn hand. Maar dat kwam meer doordat Saar weer schrok van Guus. Ik zou het zo leuk vinden als ze wel aan een tuigje kan wennen, geeft toch meer vrijheid in de tuin. En de eerste keren met tuigje ging wel goed dus waar het mis is gegaan?

Mis. toch nog maar eens een ander tuigje proberen, die van Zooplus..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door ayla »

Gisteren mochten Garfield en felix voor het eerst in de tuin met tuigje om. Tuigje vinden ze geen probleem, wel is de tuin nog eng! Vandaag weer even naar buiten met ze. Houd ze heel kort, ben bang dat ze over schutting proberen te springen...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Mirjam86 »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ere/151973

Ik heb deze, die bevalt mij erg goed! Met klitteband en een klikje.. Ook Taiyo die nooit opgetild wil worden enz. vindt dit geen probleem.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Nou het tuigje dat ik dus had, van de link, daar ontsnapte madam gister uit. Heb hem gister dus toch omgekregen zonder al teveel toestanden. Heb haar meegenomen naar de volkstuin (hebben zelf geen tuin, bovenwoning). Daar aangekomen eerst aan ons huisje laten wennen en door de grote ramen tuin laten bekijken. Na een uurtje aangelijnd binnen deur opgezet, om te kijken wat ze zelf wilde. Ik naar buiten, sarah erachter aan. Verliep allemaal heel ontspannen, lekker snuffelen, tuigje helemaal vergeten leek wel. Heb haar aan een hek vastgemaakt waarnaast ik onkruid aan het weghalen was. Ze bleef met het lijntje achter een emmer hangen: paniek, en hup uit het tuigje! Ik in paniek, snel de dictsbij zijnde deur open, en gelukkig liep ze naar binnen! Pffff! Even een uurtje bijkomen alletwee, dan nog eens proberen, maar wel met mijn volledige aandacht. En wat wilde mevrouw, alleen maar op schoot! Genoeg gesnuffeld, gewoon lekker op schoot in de tuin, en spinnen maar!

Ik dacht dus een veilig tuigje te hebben, ho maar! Maar goed beetje eigen schuld, is ook officieel een hondentuigje.. Nu wachten op Tuigje van Zooplus, het model met kliksluiting en simpele riempjes..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Heb nu het tuigje met het kliksysteem van zooplus net binnen gekregen. Ben er niet erg blij mee. Het kliksysteem gaat alles behalve soepel, voordat ik het omheb bij mijn kat is ze weg. Laat staan dat ik het ooit weer af krijg, losmaken gaat echt heel stroef. Iemand ervaring met dit tuigje?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

Welk tuigje bedoel je dan. Heb je een plaatje of link. Kan zo effen niet voor mijn geest halen welk tuigje je nu heb.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door BillyJean »

ik vind die super werken, jammer dat het niet lukt bij jou, juist het snelle klikken maakt het gemakkelijk. Gespjes zijn veel te lastig vind ik
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Elly, ging het tuigje bij jou in het begin ook stroef? Mis. een kwestie van vaak open en dicht doen voor ie soepeler gaat? Oefen ik het eerst wel "droog" zonder kat ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Adriana »

beetje kaarsvet op de bewegende delen en het zoeft open+dicht!

oh en oeioei, Sarah blijft niet stil staan als je het tuigje omdoet?
lees onze opvoedingstopics nog eens door, hihihihi.. ik loop gewoon mee als ze de hort op gaan want hier zijn ze ook niet afgericht.. dat geldt alleen voor het baasje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

Dat tuigje heb ik ook voor snabbel. En ik vind hem ook wel stroef gaan. Maar als het een paar keer los en vast heb gemaakt dan gaat die wel iets beter. Hier blijft snabbel ook niet stil staan. Menneer vind het makkenlijker om er bij te gaan liggen en te gaan rollen. Zie dan nog maar eens de band om zijn buik te krijgen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door BillyJean »

Het gaat echt beter als je het een paar keer doet, misschien een snufje siliconenspray??
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

Snabbel vind het nu met het lekkere weer wel erg leuk om aan tuig naar buiten te gaan. Hij bleef vanmiddag zelfs stil zitten toen ik zijn tuig te voorschijn haalde.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door BillyJean »

Fayline gaat op de camping ook klaar zitten voor het tuigje, ze weet dat ze die om moet. thuis hoeven ze niets om, ze blijven keurig in de tuin
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

Ik ben me vanmiddag rot geschrokken. Wilde met snabbel aan tuig lekker naar buiten gaan. En snabbel had er ook wel zin. Maar toen hij vogels zag wilde hij er achter aan gaan en liep onder een tussen schot door naar de buurman. Ik probeerde nog voor dat hij er onder door wilde hem terug te trekken omdat ik te ver weg stond om hem op te tillen. (en luisteren doet die niet) Ineens raakte hij in panniek en wist die het gedeelte dat om zijn buik zit af te krijgen. Ik snap nog steeds niet hoe die het voor elkaar kreeg. Gelukkig reageerde hij op het geluid van zijn laserlampje en kwam gelijk terug.
Ik heb nu dit tuig in huis http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ixie/29596
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie