Help, mijn kat is te mager en wil niet aankomen!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
zuppercat
Kitten

Help, mijn kat is te mager en wil niet aankomen!

Bericht door zuppercat »

Ik heb 2 katten. Een van hen is erg mager. Wat moet ik doen. Hoe laat is haar aankomen? We geven haar al wat extra voer en natvoer appart. Maar zelfs het natvoer eet ze niet helemaal op. Ze eet bijna alleen dat laagje doorzichtig spul rond om de zachte brokjes op. En meestal een kwart van de brokjes of iets meer.
En ze stopt vaak met eten. Het lijkt ook of ze misschien moeite heeft met kouwen. Ze is ook altijd heel erg bang. Bang van alles. Altijd grote ogen. En ze schrikt zelfs als je langs haar loopt. Ze is ook al wat ouder al 13 geloof ik. Ik heb haar uit het asiel vandaan.
Is er misschien iets mis met haar tanden of is ze veel te bang.
Of moet ik haar misschien yoghurt of rauw vlees gaan geven komt ze daar misschien van aan? Of is dat dan weer niet goed voor haar? :?:
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Help, mijn kat is te mager en wil niet aankomen!

Bericht door patiani-guusje »

Ik zou bloedonderzoek laten doen. Vooral omdat het een kat flink op leeftijd is. Zou heel goed de schildklier of nieren kunnen zijn. Sterkte!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Adriana

Bericht door Adriana »

helemaal eens met het vorige bericht, langs de dierenarts met je oudje!
kan van alles zijn: gebit, nieren, schildklier en constant strak in de stress is ook niet zo bevorderlijk.
probeer in kleine stukjes gesneden rauwe kip of kalkoen, missch vindt ze dat lekker. het is in ieder geval heel erg gezond.
nee, geen yoghurt of andere melkproducten.
pas als je zeker bent dat ze niks mankeert (bloedonderzoek) dan kun je overgaan op kwalitatief goed voer met veel hoger vetpercentage. rond 15% en zoek zelf ff bij Zooplus.. staat bij de samenstelling/analyse gegevens.
paasnini

Bericht door paasnini »

Zeker langs de dierenarts, gebitscontrole en bloedonderzoek.
Het is aan te raden dit ieder jaar te doen bij katten vanaf 10 jaar, dit zijn ook wel hele duidelijke klachten.
Plaats reactie