Hoi Echelon,
Ik heb een kattenkamer
Het is eigenlijk een slaapkamer en ik heb er van alles in staan. Een plafondhoge krabpaal voor het raam, een hoge krabpaal ernaast, wat kartonnen huisjes/dozen met dekentjes, mandjes, het reismandje staat er altijd met dekentje, een grote ligstoel, 2 kattenbakken (1 met en 1 zonder kap), een waterfontein, wat krabmatten, een tafeltje met knuffels en een kattentipi eronder, een speelrails en heel veel ander speelgoed. Hier is ook de eetplek van Dexter (hij is heel erg gefocust op eten en zo heeft hij een hele kamer voor hem alleen met eten.
Ik heb 3 hangmandjes voor aan de muur, waarvan er nu maar 1 hangt; de muren zijn hier namelijk erg broos (woon in een slooppand) en wandplanken/mandjes e.d. hang ik pas op in het volgende huis.
Daarvoor heb ik al heel wat ideeën en dan niet alleen voor de kattenkamer; ik wil het hele huis 'ingericht' hebben voor de katten. Zoals een kattentrapje gemaakt van de Lackplank bekleed met tapijt (hier ging ik even op de ikea site en kwam ik erachter dat die niet meer verkocht wordt

)
het was een leuk idee van Ikeahackers (google die site eens en zoek dan op cat; heel veel leuke inspiratie!)
Je kan makkelijk met wandplanken werken, maar ik zou ze dan wel met tapijt bekleden voor het 'houvast' voor de kat. Ik zou kattenplanken ook alleen monteren op dragende muren en niet op gipswandjes. Kijk naar het gewicht wat de plank plus beugels kan dragen en dan naar het gewicht van je kat en vermenigvuldig dat maar met 3 (ofzo, weet iemand dat precies?) en dan weet je of de plank het (spring)gewicht van je kat kan houden.
In de woonkamer heb ik ook horizontale en verticale krabmogelijkheden gecreëerd; krabplank tegen de deur en een halve krabkoker rond de bank . Twee lekkere ligmandjes voor de kachel (of radiatormandjes als je gezegend bent met een cv

), een krabton voor het raam en een klim/hordeur.
In de hal staat mijn derde kattenbak; een hoge zonder kap, nog een mandje, hoge krabpaal en een grote, zware kokosmat om aan te krabben.
In mijn slaapkamer zit een inbouwkast waar ze graag 'schuilen' op de kledingplanken; ik heb van 2 planken mijn kleding weggehaald en daar een dikke nepbontdeken en een fleecemandje ingelegd voor de katten.
Ik heb dus vooral gekeken naar de 'looproutes' van mijn katten, de verschillende ruimtes (zodat ze elkaar kunnen ontzien als ze willen) en dan rekening gehouden met ramen (buiten kijken!), hoogtes (veilig), een goede verdeling voer/water/toilet, krabmogelijkheden horizontaal/verticaal op looproutes en veel lekkere wegkruipplekjes met zachte dekentjes + een hele hoge krabpaal met andere krabpaalcombi zodat ze er lekker in kunnen scheuren en springen
Ik weet niet of al mijn foto's nog werken in mijn album (probleempje met uploader gehad), maar daar kun je wel een 'glimp' opvangen van hoe het er hier uitziet

(vooral laatste pagina's)
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=22638