Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door Layla »

Casper kwam vanochtend even onder het bed vandaan, hij was toch even nieuwsgierig en liep een rondje door het huis. Sam had helaas net zijn speel uurtje en werd erg opgewonden toen hij hem zag lopen. Dus hij gaf een klein tikkie tegen zijn staart en ging achter hem aan hollen. Nu zit casper weer onder het bed.
Het komt wel goed, casper is niet agressief op wat blazen na, ik denk dat hij even moet wennen aan sammies overenthousiast karakter.
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door pearlsofpassion »

Sammie zal ook wel wat rustiger worden. Nu is hij gewoon dolgelukkig met zijn nieuwe vriendje en wil meteen gek gaan spelen. Casper wil eerst wat wennen, en een vreemde grotere kat is vast nog even wat eng. Maar het komt snel genoeg goed.
Klinkt prima!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door puksji »

Leuk dat je een vriendje voor Sam hebt gevonden.
Pebbles is hier ook al helemaal thuis.
Ik vind het zo grappig dat jij ook naar haar bent wezen kijken.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door Layla »

Casper is overleden :(
Gisteren ging het zo goed! Casper liep door de woonkamer, hij was niet bang voor sam meer. Hij kwam lekker aandacht bij ons vragen, knuffelde heel graag en begon heel hard te spinnen.
in de woonkamer keek heel lekker naar buiten, snuffelde een beetje rond.
Hij at zijn brokjes, dronk water en ging op de bak waar ik drolletjes en plasjes vond.
Om 19 uur hebben nog lekker met hem gespeeld, samen met sam speelde hij met zo'n plumeau.
Hij leek relax en super gezond en toen we 4 uurtjes later thuis kwamen lag hij dood op de grond.
Ik kan niet stoppen met huilen ik vind het echt zo erg! En ik voel me zo schuldig, heb ik iets over het hoofd gezien? Vanochtend hebben we hem naar utrecht gebracht en hopelijk kan een sectie wat meer uitwijzen.
Het was zo een ontzettende lieve kat en ik was echt heel blij met hem, het is zo oneerlijk dat hij zo snel ons heeft moeten verlaten..
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door pearlsofpassion »

Ojee, wat een vreselijk bericht! :cry:

Hopelijk vinden ze iets, want dit is toch wel heel vreemd.
Nee, je hebt zeker niets over het hoofd gezien (als ik je verhaal lees), dit verwacht je toch niet! Zo'n klein ukje.

Wat spijtig voor je. Heel veel sterkte! En ook een dikke knuffel aan Sam, die moet het ook niet gemakkelijk hebben nu hij zijn vriendje zo snel verloren heeft! :cry:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door puksji »

Dat is erg :shock:
Wat verschrikkelijk voor jullie, want behalve de schrik kan je na een dag al gehecht aan een dier zijn. Zo'n vrolijk jong beestje, wat zou er met hem geweest zijn?

Sterkte :-(
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door Layla »

Ik heb echt geen idee, vanavond krijgen we al een voorlopige uitslag. Dan kan het nog 3 weken duren voor de uiteindelijke uitslag.
Ik heb ook de hele nacht bijna niet kunnen slapen, omdat ik overongerust was om Sam. Elke keer als hij sliep moest ik even controleren of hij nog wel ademde. Hij was gisteren een beetje slomig en had een bol buikje. Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat hij veel van caspers brokjes heeft lopen eten terwijl hij zelf kvv krijgt. Buikje in vandaag al stukken minder en hij is niet sloom meer. Hij vind het natuurlijk wel gek dat hij plotseling alleen weer is.
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door puksji »

Ik kan mij niet voorstellen dat dit iets is wat besmettelijk is. Je zou eerder denken aan een hartstilstand of een hersenbloeding oid.
Kwam Casper uit het asiel of was hij ook een raskat?
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door Layla »

Het was een raskat, een selkirk rex. Wel hebben zijn ouders alle testen ondergaan inclusief HCM. De fokkers waren echt dol op hem ook en erg verdrietig van het nieuws.
Ik had ook ergens gelezen dat een kat in stress soms niet wil plassen en dan zichzelf eigenlijk vergiftigd. Hij zag er niet heel gestrest uit, maar kan dat zo snel? Ik zou vanavond uitslag al krijgen, maar de dierenarts had nog niets gehoord. Ze gingen morgen voor ons na bellen. Hopelijk krijg ik snel antwoord, want zo blijf ik gissen.
Het is zo raar, omdat hij maar heel kort hier is geweest lijkt het net alsof hij er nooit is geweest. Alsof het gewoon een verbeelding was..
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door puksji »

Ik geloof dat dat binnen 24 uur gebeurd is, dat vergiftigen. Bij mensen ook, mijn oom is daar recent aan overleden :cry:
Laatst gewijzigd door puksji op 23 jan 2012 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door puksji »

Hij staat nog op de website, wat een plaatje van een kat. Wat afschuwelijk is dit toch :-(
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door Layla »

ja het was zo'n mooi beestje. Eerste sectie wijst uit dat het hoogstwaarschijnlijk toch hartfalen is geweest. Het blijft raar, want in zijn lijn is iedereen extra getest op HCM en ook bij zijn castratie in oktober is zijn hart nog helemaal gecontroleerd en goed bevonden. Ik hoop dat ik snel de uiteindelijke uitslag krijg, want ik zit met zoveel vragen nog.
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door puksji »

Het kan nooit iets geweest zijn waar jij ook maar enig schuld aan kan hebben.
Gelukkig had je hem nog maar net, als het over een paar maanden was gebeurd was de klap veel harder geweest.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door nellebel »

wat een vreselijk nieuws. snap je bezorgdheid om sam nu. hoop dat je snel bericht krijgt. heel veel sterkte. hij heeft wel een topdag bij je gehad, die heb je hem toch nog meegegeven mocht dat enige troost bieden. jij hebt echt niks foutgedaan, je hebt van hem gehouden al was hij zo kort bij je, hij had al een plekje in je hart.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten/kat bij kat met niesziekte?

Bericht door Layla »

Ik heb al een tijdje hier niet gereageerd, maar ik wou jullie toch eventjes een update geven.
Uit de sectie kwam helaas geen nieuwe informatie. Het moet een plotselinge hartaanval zijn geweest, maar ze hebben de reden niet kunnen vinden. Fijn voor de fokker, want dat betekend ook dat het geen HCM is geweest en dat zijn broertjes en zusje er geen last van hebben. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet eventjes nog aan hem denk en het afvraag hoe het zou zijn als hij er nog was geweest. Maar gelukkig zijn we over het ergste verdriet heen en weer opzoek gegaan naar een maatje voor Sam, want dat is nu het belangrijkste. We hebben een geschikte kandidaat gevonden (een prachtige tortie poes van twee, met een eigenzinnig karakter) en we moeten nog even de goedkeuring van de eigenaar afwachten.
Groetjes, Layla en Sam
Plaats reactie