Kat veel alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Kat veel alleen

Bericht door Lientje »

Hoi allen,

Ik ben gek op onze lientje, ze is nu 2,5 jaar en ze doet het heel goed. Ze had een lastige start qua gezondheid toen ze uit het assiel kwam 2,5 jr geleden, maar we hebben haar helemaal opgekalefaterd en ze is nu echt heel gezond. Ze is wel vooral gericht op ons en niet op onze visite, maar ach dat vinden we geen ramp.

Alleen binnenkort met mijn nieuwe baan en ben dan 4 dagen per week in eens veel langer weg ivm reistijd. Ik ben bang dat ze zich dan veel gaat vervelen omdat mijn partner sowieso lang van huis is..... Hoe doen jullie dit?
Extra speeltjes? Dvd-tje aan? Of misschien er nog een kitten bijnemen?
Ik wil het beste voor haar.

Personeel van Lientje
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat veel alleen

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
ik denk dat Lientje het beste af is als jullie proberen te matchen met een leeftijd genootje en dan bij voorkeur een rustige, lieve kater en geen poes. (en al zeker geen kitten.. die hebben een andere agenda en kunnen vrij wild zijn..)
Lientje is eigenlijk al vrij lang alleen geweest en inderdaad helemaal op jullie gericht en die zal het huis en jullie helemaal voor zichzelf willen hebben. bovendien is ze de kittentijd te boven en dat combineert vaak niet zo goed, die kleintjes kunnen heel onbesuisd zijn..
je kunt denk ik de situatie het beste goed doorspreken met een medewerker van het dichtstbijzijnde asiel (terugbreng-garantie) en het zou heel fijn zijn als het bij de eerste matchpoging ook gelijk klikte, maar ga daar maar niet van uit..
wat fijn dat jullie haar hebben opgekalefaterd (hihi..) en dat ze het nu heel erg goed doet.
voor de meeste katten is een kattenmaatje altijd leuker.. er zijn wel solokatten en voornamelijk poezen, die geen ander dier verder ooit nog accepteren, maar bij Lientje weet je dat nog niet..
en als jullie binnenkort veel afwezig zijn dan kan de verveling behoorlijk toeslaan.. ik neem aan dat ze leuke speeltjes heeft, een goeie krabpaal/klimboom en comfortabele plekjes heeft om in de zon te liggen en naar buiten te kunnen kijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Kat veel alleen

Bericht door Lientje »

Hoi Adriana,
Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat we het met het asiel moeten doorspreken. Voor een kitten is het bovendien ook niet goed als we in het begin zoveel afwezig zijn. Een kater zie ik alleen niet zitten, ben meer van de poezen..... in ieder geval veel om over na te denken....

Lientje heeft tot die tijd in ieder geval veel speeltjes, maar ik ga nog wel weer wat nieuws halen. Dacht aan iets wat je met een timer aan kan zetten ter vermaak...jammer dat ik dan niet kan zien hoe ze reageert.
Meer tips qua speeltjes zijn altijd welkom. Lientje is namelijk nog heel erg speels, soms lijkt ze nog een kitten!

groetjes ook namens lientje!
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat veel alleen

Bericht door Adriana »

de ervaring hier is toch dat het met katers doorgaans makkelijker matcht dan met poezen..
en als Lientje nogal speels is dan zou ik ik er zeker een leeftijdgenootje bijzetten waar ze zich op kan richten en die haar bezig houdt..
ik heb hier pompjes in drinkwaterbakken op timers staan en zie altijd het effect als er een fonteintje aangaat. dan wordt er gedronken of in het water gepetst.. zo kun je missch ook creatief zijn met andere dingen maar wel uitkijken en veilig houden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Kat veel alleen

Bericht door Lientje »

Hoi...
Ik speur even door mijn oudere berichten. Maar Lientje heeft inmiddels een vriendje! Een jonge poes!
Het is een tijdje een behoorlijk warzone geweest, maar na verloop van tijd heeft Lientje haar geaccepteerd!
groetjes
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat veel alleen

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn dat ze nu samen zijn!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie