Zwanger of Dik

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
spindy2
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:13

Re: Zwanger of Dik

Bericht door spindy2 »

Het is nog even afwachten. Wat betreft de kittens mogen we ook zelf kiezen. Of we houden ze aan ons zelf of ze worden via het asiel geplaatst. Het asiel draagt in het laatste geval alle kosten. Ook van voer en grid e.d.
Niet iedereen zal mijn mening delen, maar we hebben gisteren en met we dan heb ik het over mij en mijn partner besloten dat als Spindy drachtig is. We de natuur zijn werk laten doen. En als dat betekend dat er een nestje jonge katjes komt. Dan is dat zo en zullen wij ervoor zorgen dat Spindy alle zorg krijgt die ze verdiend. En dat na verloop van tijd deze katjes een fijn huisje zullen krijgen.
Ik houd iedereen hier op de hoogte.

Groetjes
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Robijn »

Het was niet gepland, maar een ongelukje, zoals ook wel eens bij mensen gebeurt... Als alle kittens een goed huisje krijgen, dan heb je deze kittens toch gelukkig gemaakt?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Mirjam86 »

Ik kan me deze beslissing wel voorstellen, een leven dat eenmaal gegeven is beeïndigen is tegen mijn principes.. Het is niet alsof jullie je krolse kat maar op straat hebben gegooid..
Anderszijds, mijn poesjes zijn van april 2011 en die vind ik al zo klein!
Laten jullie het in ieder geval allemaal wel goed in de gaten houden?

Succes ermee! Ik duim dat alles vlekkeloos verloopt!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Zwanger of Dik

Bericht door mittenslief »

wanneer laat je de echo maken, ben toch echt benieuwd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
spindy2
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:13

Re: Zwanger of Dik

Bericht door spindy2 »

Vrijdagmiddag laat ik de echo maken.
Ben benieuwd, maar als het geen kittens zijn dan denk ik dat we er nog niet zijn.
Ik vind haar namelijk toch wel echt dik worden.
En als het geen kittens zijn, dan vind ik de gewichtstoename toch wel erg snel gaan.
Heb al van alles de revu laten passeren. Wormen.., maar ze is in het asiel nog ontwormt.
En ik vind niets terug in de ontlasting. Ze heeft mooie ontlasting. En schuurt niet.
Verstopping is het ook niet, want dan komt er geen ontlasting en spuugt de kat alles uit wat erin gaat,
(nare ervaring mee). Aan verstopping hebben we onze vorige kat op 7 maanden leeftijd af moeten geven.
En is hij veel te vroeg aan zijn reis naar de andere kant van de regenboog gegaan.
Misschien als ik van de week wat meer tijd heb zal ik zijn verhaal hier op het forum plaatsen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Michelle en Spindy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Anne »

Niet iedereen zal mijn mening delen, maar we hebben gisteren en met we dan heb ik het over mij en mijn partner besloten dat als Spindy drachtig is. We de natuur zijn werk laten doen. En als dat betekend dat er een nestje jonge katjes komt.
Ik vind dit jammer. Jullie hebben bewust voor een asielkat gekozen, vertel je, omdat jullie je bewust zijn van het kattenoverschot.Waarom dan persee een nestje laten komen?
Dat is het ene zeggen en juist het andere doen :roll:
Daarnaast vind ik het onbegrijpelijk dat het asiel haar verantwoording niet neemt en het ondertussen niet allang uitgezocht heeft wat er met haar aan de hand is. De meeste asiels stellen in het contract bij ziekte dat je de eerste veertien dagen kosteloos naar hun eigen da kan.
Daarnaast nemen jullie zo;n beslissing en waar blijft het asiel daar in?
Ik vind dit een raar verhaal en heb hier mijn vraagtekens bij
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Adriana »

zolang er geen echo is gemaakt is niet bekend of het een tienerzwangerschap is.
en jullie hebben gelijk, terugdraaien kun je niet en jullie hebben het zelf niet veroorzaakt en ook niet gewild.
dan kun je maar beter het beste ervan maken en hopen dat alles bij deze erg jonge moeder goed gaat, ze er goed voor gaat zorgen en er niet al te veel kleintjes geboren worden.
ik bedoel: in het geval van zwanger zijn. en jullie zijn er met zoveel aandacht mee bezig dat die kleintjes heus wel goed onder dak zullen komen.
bovendien maakt het op de aantallen ongewenst zwangere poezen in Nederland ook niet zo veel meer uit. ik bedoel: je wint daar toch de oorlog niet mee als je haar had laten aborteren/steriliseren?
het heeft lijkt me ook geen zin om erover te kissebissen. het asiel had ruimtegebrek en er heeft één van de vrijwilligers even niet opgelet, of niet geweten..
en dat is iets heel anders dan katzels niet laten castreren en naar buiten laten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
spindy2
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:13

Re: Zwanger of Dik

Bericht door spindy2 »

Je kunt dit een raar verhaal noemen en je kunt ons mogelijk veroordelen dat we niet genoeg van onze Spindy houden, omdat we geen spoedsterilisatie doen. Maar er is wel degelijk hulp vanuit het asiel en ze is netjes ontwormt. ze eet goed en tot nu toe draagt het asiel en de DA van het asiel alle zorg. Ik ga er nu dan ook weer naar toe en over een uur weet ik meer.

En door dit mogelijke nestje niet te aborteren red ik het kattenoverschot inderdaad niet te verkleinen.
Maar ik heb het niet veroorzaakt en als u denkt dat Spindy bij ons drachtig geworden is dan heeft u het mis.
U mag denken wat u wil. Ik zal u daarom nooit veroordelen en ik begrijp ook uw standpunt. Maar onze dochter van 11 krijgt alles mee en voelt ook dat Spindy dikker is. Moet ik haar nu dan uitleggen dat als iets leeft in de buik je het gewoon weg kunt laten halen. Nee, dat gaat mij nu nog te ver.

Ik weet dat als ik over een half uur te horen krijg dat ze niet drachtig is ik inwendig een gat in de lucht spring, maar als het blijkt dat er kittens komen dan ga ik mijn pa bellen dat hij over 19 weken geen katloos huis meer heeft. Immers heeft hij 2 weken terug zijn poes op 17 jarige leeftijd in laten slapen.

Ik ga gauw. Des te sneller ben ik terug en weten jullie ook meer.

Liefs Michelle
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Adriana »

we duimen vanmiddag voor de echo, k hoop dat je snel zekerheid krijgt, in welke richting dan ook. ;-)
en wat verdrietig voor je vader die onlangs afscheid heeft moeten nemen van een huisdier wat 17 is geworden..

k weet niet of jouw bovenstaande bericht voor mij bestemd was, maar ik heb jullie juist verdedigd..... jullie kunnen er niks aan doen en hebben het niet gewild en gaan er zo goed mogelijk voor zorgen en het is niet anders... en het asiel verleent alle medewerking en dat is erg netjes. en dat heb ik proberen over te brengen..
en ik kan me voorstellen dat je een dochtertje van 11 niet kunt uitleggen dat de ongeboren kindjes ineens weg zijn..
en mijn bericht was naar aanleiding van het bericht van Anne, die er anders over denkt.

k ben vreselijk benieuwd... ook naar het eventuele aantal..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
spindy2
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:13

Re: Zwanger of Dik

Bericht door spindy2 »

Ik kom net van de dierenarts. Onze Spindy is NIET drachtig.
GELUKKIG!

Maar ook volgens de DA is ze wel erg dik. Ze heeft meteen alle organen in de buikholte nagekeken. Kon niets verkeerds/afwijkents zien. Ook geen vocht in de buikholte. Ze glanst mooi en is ook levendig genoeg.
Zij constateerde dat Spindy het erg goed heeft bij ons.
Misschien wel te goed. Krijgt iedere dag een vol bakje brokken en een 1/2 zakje natvoer. En dat gaat iedere dag op.

Nu nog 1x in de week wat natvoer en een keertje extra ontwormen.
Over 2 weken moet haar buikje in iedergeval minder bol zijn.
En over 3 weken steriliseren. Dan is de drukte rondom de verjaardag van onze dochter ook weer achter de rug.

Op naar de leuke avonturen die wij mee gaan maken met onze Spindy.
Bedankt voor al jullie lieve reacties.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Adriana »

wij zijn dol op goeie berichten: niet zwanger, alles in orde, beetje te mollig!
ook heel prettig bericht voor het asiel..
je zou naar haar voer kunnen kijken en proberen voer te vinden wat meer verzadigt met waarsch minder zetmeel/kh's.
staat graan bij de eerste twee in het rijtje ingredienten?
met de vetpercentage van > 10 kunnen ze daar behoorlijk mollig van worden..
k zou toch half zakje natvoer per dag blijven geven, daar wordt ze niet dik van en dan krijgt ze in ieder geval voldoende vocht binnen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Robijn »

Ik wens jullie veel plezier met Spindy! Ik vind het juist lief van @Spindy2, dat ze met haar 12 jaar, advies/info komt vragen op het forum, en ze geeft duidelijk heel veel om haar nieuwe vriendinnetje!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Mirjam86 »

Wat een goed nieuws! Geniet lekker van jullie mollige meisje!
Staat ze nog op kittenvoer of krijgt ze inmiddels volwassenvoer? Dit kan ook veel schelen in het gewicht, zeker na castratie!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
spindy2
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:13

Re: Zwanger of Dik

Bericht door spindy2 »

Misverstandje uit de wereld helpen.

Spindy2 is een heel gezin dat nu opgelucht kan ademen.
Tuurlijk dochter lief van 11 zag het natuurlijk best zitten met kittens.
Maar ze is blij met haar Spindy immers had die een maand geleden ook nog door kunnen gaan voor kitten.

Misschien volgend jaar gaan we als gast/pleeggezin functioneren.
Maar vind daar nu onze jongste nog te druk voor.
Nu gaan we eerst lekker genieten en zorgen dat Spindy zich echt settelt.

Liefs Michelle
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Zwanger of Dik

Bericht door Chiquita98 »

Wat een goed nieuws! Inderdaad nu lekker met zijn allen van Spindy gaan genieten. Lief dat jullie als gastgezin eventueel willen functioneren. Wel goed bedenken hoe dat voor Spindy is, steeds andere katten(of gaat het niet om katten?) over de vloer en voor de kinderen zal het ook moeilijk zijn om steeds afscheid van een nestje te moeten nemen.
Ik gebruik trouwens elke dag 1 zakje verdeeld over 4 katten. Ze hebben de hele dag brokjes en dit is voor mijn slapen gaan een lekkernij voor ze
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie