kruipt altijd onder dekentje of handoek

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
minnelief
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2011 22:55

kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door minnelief »

ons minneke is een zwerfpoes en heb ze sinds november. Alles gaat goed, kruipt als er bezoek in op een stoel onder het tafellaken!
Als ze bij mij in de zetel komt, dan zoekt ze altijd iets om onder te kruipen, dekentje, mijn jasje of kussen..... zo dicht tegen me aan geniet ze ten volste.

Is dit normaal voor een poes, want ik heb voordien nooit een poes gehad?
Of is daar een reden voor waar ik iets aan kan doen?

Wat ik haar ook niet afgeleerd krijg, is bijten! Ik draag een spannende mous aan de arm, maar die mouw interesseert haar niet, ze wil echt in je vel bijten!

Is dat om te spelen, jeetje.... wanneer stopt het dan of hoe kan ik het haar afleren?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door Robijn »

Het verstoppen als er bezoek komt: ze is gewoon angstig en wil zich verstoppen. Laat haar maar; zeker niet eronder uit trekken!, dan wordt ze alleen maar nog angstiger..

Het onder iets willen kruipen: dat doet ze omdat ze zich dan veiliger voelt, en geborgen...

Het bijten: ja, het enige wat je kunt doen is je arm stilhouden en haar een speeltje (bv stokje met veren aan het uiteinde) voorhouden, zodat ze leert dat ze hier in moet bijten, en niet in je arm.
En misschien dat de mouw haar toch triggert om te gaan bijten... Geen spannende mouwen meer dragen dan als je thuis bent...
Waarschijnlijk is ze nog best jong (?) en heeft ze veel energie en wil ze graag spelen. Speel je voldoende met haar, en heb je voldoende speeltjes in huis waar ze zich op kan uitleven?
Veel (speel)plezier met Minneke!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door Mirjam86 »

Tsuki beet ook altijd in onze vingers. We hebben haar consequent weg gezet als ze dat deed en nu doet ze het bijna nooit meer. Als ze begint, meteen weer aan de kant zetten. Dat is even zielig, maar ze mocht direct weer terug komen... In het begin moesten we haar soms 15 keer achter elkaar weg zetten, maar zo leerde ze het wel..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door patiani-guusje »

Guusje kruipt ook graag ergens onder: de dekens, het dekentje op de bank, of gaat in haar tunnel zitten.
Heeft inderdaad met een stukje geborgenheid en veiligheid te maken denk ik wat ze dan zoeken. Guusje is van nature een schuwe kat, en jouw kat zal ongetwijfeld ook het eea hebben meegemaakt.

Wb het bijten daar heb ik geen ervaring mee, maar ik denk zeker niet straffen. Eerder afleiden met een speeltje, en je arm inderdaad stil houden als je ziet dat ze wil gaan bijten, is het leuke er snel af lijkt mij.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door Sunnetje »

Hier ook een kruiper! Mijn Isis kruipt altijd achter me, en probeert zelfs ónder me te kruipen, wanneer ik even achter de computer zit. Ook 's avonds kruipt ze lekker bij me onder de dekens, of als ik even t.v. zit te kijken met een fleecedeken, dan kruipt ze daar ook lekker onder. Ze gaat aan de dekens krabben als het haar niet lukt, zodat ik haar kan helpen :p

Zij verstopt zich ook onder de dekens of lakens wanneer er visite komt, het is dus inderdaad een mengeling van geborgenheid en veiligheid :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door Chiquita98 »

Misty hier kruipt ook altijd graag onder het dekbed en bij mij onder mijn trui. Misty is totaal geen schuwe kat, maar ze vind het gewoon heerlijk. Lekker wegkruipen. Ik vind het normaal poezengedrag.
Qua bijten heb ik geen advies. Dat doen ze hier niet. Ja alleen als ik met ze aan het donderjagen ben
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door castratenkoor »

Als Bob erg schrikt, bv van de bel, dan kruipt hij op zonder onder een wollen deken.
Wegkruipen heeft voroal met onzekerheid te maken.

Bijten in lichaamsdelen is af te leren door ze consequent weg te zetten en wat anders aan te bieden waar wel in gebeten mag worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door Chiquita98 »

Bij Misty heeft het echt niet met onzekerheid te maken. Ze vind het gewoon heerlijk. Maar moet wel toegeven dat wegkruipen bij de meesten wel met onzekerheid te maken kunnen hebben. Gizmo kruipt hier ook weg als ie de bel hoort
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door NadineDilara »

Dawn doet dat ook altijd, maar dat komt omdat ze heel wat meegemaakt heeft. Ik heb bij de dierenambulance gewerkt, en toen kregen we een melding over een klein poesje dat over de voetbalvelden heen liep, levens gevaarlijk natuurlijk, met al die rennende voetballers die niet opletten. Toen we ter plaatse waren, hadden ze haar meegenomen naar de kantine, vol met dronken mensen en haar allemaal ongezonde dingen gevoerd. We namen haar mee, en de volgende dag heb ik haar uit het asiel gehaald, omdat ik zo verliefd op d'r was.

Buiten dat weet ik niet wat ze daarvoor allemaal meegemaakt heeft. Ze was wel erg mager, en werd ook ziek, met koorts en krampjes in haar buikje en last van haar darmen, met diaree als gevolg. Wel merken we dat ze altijd heel erg bang is voor mannen - groot klein, donker of licht, het maakt haar niet uit. Ze blijft altijd bij mij in de buurt en wil zich altijd verstoppen als er visite is, ook als ze deze mensen al vaker gezien heeft.. Dan wil ze als een speer naar mijn bed om daar onder mijn dekbed te liggen, en dan blijft ze daar de hele dag. Als ik haar er dan uit wil halen, zet ze haar nagels in het bed, zo bang is ze nog, ze kan er ook nog de hele dag van slag van zijn.

En bijten, tja, dat doet ze ook.. maar alleen tijdens het spelen, of als ik de kattenbak ga verschonen, geen idee waarom maar dan zet ik haar weg tot ze ermee ophoud. Gewoon geduld hebben en liefdevol zijn, maar qua bijten consequent blijven, denk ik.
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kruipt altijd onder dekentje of handoek

Bericht door nellebel »

hier wil vooral gijs nog wel eens bijten in mijn arm, ook niet in kleding, maar echt in het blote vel. ik zeg dan altijd "nee" en zet hem weg of stop met spelen. nu volstaat een "au" of "nee" .ik zie het nu alleen nog bij hem als hij lekker in mijn armen ligt en dan ineens de dolle 5 krijgt. maar dan zie ik om te beginnen al zijn staartje ineens zwiepen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie