Toch drachtig of niet?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Silvie-Tijger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:56

Toch drachtig of niet?

Bericht door Silvie-Tijger »

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, mijn kat Silvie is nu 1,5 jaar oud en in Juni geholpen bij de dierenarts.
Sinds kort is ze vreselijk dik, als je aan haar buik voelt voel je duidelijk bobbels. Haar tepels zijn duidelijk te voelen. Ze begint alleen vreselijk te blazen en te meppen als je aan haar buik komt.
Ze zondert zich de hele tijd af op zolder en bunkert als een gek haar voerbakje leeg.
Verder als ze dan beneden is ligt ze alsmaar te slapen

Nu heb ik al contact gehad met de dierenarts en die geeft aan dat na verwijdering van de eierstokken IN PRINCIPE een zwangerschap uitgesloten is.

Helaas kon ik niet met haar terecht i.v.m. het oud en nieuw drukte. Vanmorgen deed ze ook heel vreemd ze lag op haar zij vreselijk te hijgen op de bank en te trekken met haar achterpoten.

Haar temperatuur is normaal en haar tandvlees etc. vertoond ook geen afwijkende kleur

Wie o wie kan me hierbij helpen?
Cerna

Re: HELP!! toch drachtig of niet?

Bericht door Cerna »

Dit lijkt me niet normaal en daarom zou ik van de dierenarts eisen dat je niet tot maandag moet wachten (dat is veel te lang!!) , maar vandaag nog terecht kunt. En wanneer ze voet bij stuk houden, dan naar een andere dierenarts.
Wanneer de kat absoluut niet zwanger kan zijn (wanneer de da zijn werk tenminste goed gedaan heeft), dan is er iets anders aan de hand want een kat heeft niet zomaar een dikke buik en dat hijgen en trekken met de achterpoten doet ze ook niet zomaar.

Dus:NU bellen!
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: HELP!! toch drachtig of niet?

Bericht door Ayzha »

hebben ze bij de sterilisatie de baarmoeder niet verwijderd? dat verschilt nogal per dierenarts nm.
als ik jou was zou ik zsm naar de dierenarts met haar gaan. Kun je ivm oud en nieuw drukte niet bij je dierenarts terecht of lukt het jezelf niet?

Het lijkt me ook dat ze toch ergens verschrikkelijke pijn heeft, ze ligt niet voor niets te hijgen en te trekken met haar pootjes

en daarbij je dierenarts kan een spoedgeval niet afwijzen.
mijn advies-> rechtstreeks naar de Dierenarts!!!

ow en natuurlijk heel veel succes, laat even wat weten als je bij de dierenarts bent geweest, ben toch wel benieuwd wat er aan de hand is.

Laat je niet afschepen!! Je katje is ziek en die moet NU geholpen worden!!
Silvie-Tijger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:56

Re: HELP!! toch drachtig of niet?

Bericht door Silvie-Tijger »

dank jullie wel .. ik ga denk ik maar een flink ruzie maken met de dierenarts !!

Ik ga er voor zorgen dat ik vandaag nog met haar naar de dierenarts kan
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP!! toch drachtig of niet?

Bericht door Adriana »

topic starter silvie-tijger heeft op 29 december bericht met vragen geplaatst 's morgens en is een paar uur later nog een keer langsgeweest
en heeft daarna nooit meer ingelogd....
ach ja..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie