Vlak voor de feestdagen hebben wij een Ragdoll kitten, Gizmo, 'gekregen', wij hadden al een Brits Korthaar (Sheba) van iets ouder dan een jaar en een Malthezer (Woepie) van 10 jaar.
Gizmo nieste in het begin wel regelmatig en raakte aan de diarree. Vervolgens kreeg mijn Brit last van traanogen (nooit gehad) en mijn hondje voelde zich ook een paar dagen niet fit, spuugde gal. Met alle dieren naar de DA gegaan, alleen over de Brit maakte hij zich zorgen, zijn lymfeklieren waren ontstoken, daar kreeg ik een antibioticakuur voor een een zalf voor de ontstoken oogjes. (Gelukkig na de antibiotica waren de lymfeklieren kleiner geworden, hele opluchting).
Kitten weer terug op de basis gezet, geen nat voer van Feline porte maar alleen Royal Canin en dus de volwassen kat ook alleen op kittenvoer gezet (ipv 50-50 RC-Iams).
Diarree verdween maar daarentegen ging het kitten nauwelijks eten en werd enorm futloos, terwijl hij een echt spring in het veld was...Maakte me toch wel zorgen. Weer met de katten naar de DA en ze kregen nu allebei een antibioticakuur (voor het geval ze elkaar bleven aansteken). Het was een ramp om Gizmo de pilletjes toe te dienen, vraag me ook af of hij voldoende heeft binnen gekregen, want hij spuugde het ook regelmatig uit..Woensdag laatste tabletjes gegeven maar maakte me steeds meer zorgen om Gizmo, hij lag alleen maar stilletjes in zijn mandje, enorm futloos, at nauwelijk, kwam niet meer bij je en keek echt heel zielig uit zijn ogen. Zat nog steeds op hetzelfde gewicht als toen we hem kregen..
Afgelopen vrijdag weer naar de DA, wilde niet het weekend zo in gaan. Door het lezen op internet was ik bang dat het wel eens FIP zou kunnen zijn. DA dacht daar in eerste instantie niet gelijk aan maar toen Gizmo hoge koorts bleek te hebben, 40,6, in het bloed kon hij geen verhoogde ontstekingswaarden zien waren (vreemd, waar wordt de koorts dan door veroorzaakt?) maar wel een verhoogd eiwitpercentage (88%). DA nu ook bang dat het FIP is. Gizmo heeft een injectie gekregen om de koorts te laten zakken (wilde niet weer dat gevecht aan gaan met tabletjes toedienen..) en daarnaast moeten wij hem 10 dagen lang Novacam geven. Daarna moeten we terugkomen of eerder als het slechter gaat.
's Avonds knapte hij wel weer aardig op...wilde weer een beetje spelen, eten en wilde weer bij je komen. Maar ik was wel bang dat het voor korte duur was, vast een oppepper door de injectie gekregen. Volgende dag weer 40,6 graden koorts

's Avonds na Novacam knapte hij weer een beetje op, kwam ons ook weer opzoeken en wilde weer een beetje eten. Momenteel heeft hij 39,5 graden, nog steeds koorts maar wel gezakt dus. Goed teken, lijkt mij. Of komt dat alleen door de middeltjes dat je het onderdrukt en zodra je daarmee stopt, begint het weer van vooraf aan???
Heeft iemand ervaring met deze symptomen??? Probeer de hoop vast te houden en geef echt niet zo maar op maar ben zo bang dat die kleine me door de vingers glipt.
Hoor graag van jullie.
Groetjes
Nathalie