Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
koerenga
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 nov 2011 19:41

Re: Diaree

Bericht door koerenga »

kan het ook giardia zijn?
Hoe gevaarlijk is dit voor een kitten?
Is het behandelbaar?
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Diaree

Bericht door inky »

Ja en Giardia moet behandeld worden anders kom je er niet vanaf en het is ook besmettelijk voor mensen. Lees hier maar eens: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
ginger97
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:09

kattenpoep

Bericht door ginger97 »

Hallo,
Wij hebben sinds 2 weken een katje, ze is zwanger maar kakt sinds 2 weken plat, is dit normaal ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kattenpoep

Bericht door Anne »

Nee dat is niet normaal, wat voor soort eten geef je haar?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
ginger97
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:09

Re: Diarree

Bericht door ginger97 »

gewone brokken
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door castratenkoor »

Uhhh dat is wel een heel ruim begrip......
Weet je hoeveel soorten brokken er zijn?

Als je supermarktkwaliteit voert, is het misschien een idee over te gaan op A-kwaliteit.
Een Sensible ondersoort b.v.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diarree

Bericht door Mirjam86 »

Hoi allemaal,

Tsuki heeft sinds een week last van diarree. Ik begrijp niet zo goed waar het van komt, want ze krijgt nog steeds hetzelfde voer wat ze al een half jaar krijgt en waar ze eigenlijk nooit last van heeft.

Ik geef nu sinds een paar dagen alleen maar brokken en gekookte kip, maar zojuist was het nog niet beter.
Het loopt er overigens niet constant uit oid: ze gaat één of twee keer per dag naar de bak om te poepen en dan is het Flets!
Verder eet ze goed, drinkt ze goed (ik heb even aan haar nekvelletje gevoeld ivm uitdroging) en is ze lekker vrolijk en speels.

Ik heb zojuist even met de DA gebeld en er werd mij geadviseerd om 24uur even geen eten te geven en daarna in kleine beetjes..

Vinden jullie dit goed advies? Ik dacht er zelf aan om donderdag ontlastingonderzoek te laten doen als het dan nog niet over is.. Of zal ik dat morgen al doen?

Ik vind overigens geen bloed of wormen in de ontlasting, maar Tsuki heeft wel een spoelwormbesmetting gehad - misschien is dit weer terug gekomen? En is het dan wel verstandig om te ontwormen als ze al aan de diarree is?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
manon3

Re: Diarree

Bericht door manon3 »

Een ontlastingsonderzoek zou ik beslist laten doen voor alle zekerheid, misschien heeft Tsuki een infectie of virusje opgelopen.En 24 uur niks te eten geven is best wel lang, heb je al geprobeerd wat gekookte rijst door de kip te doen?
Of haar wat rijstewater te laten drinken? Normaal gesproken helpt dat enigszins tegen diarree.
En of het verstandig is te ontwormen met diarree? Moeilijk hoor,normaal gesproken krijgen ze vaak net diarree als ze een ontwormingstablet hebben gehad,onze poes wel in ieder geval.
Of misschien maakt het niks meer uit omdat ze al diarree heeft.Eerlijk gezegd weet ik het ook niet .
Beterschap met Tsuki, Mirjam.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diarree

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb geen rijst bij de kip gegeven, omdat mij eens is verteld dat de rijst juist tegenwerkt.
Alleen het water van de rijst zou helpen. Vorige keer vertikte Tsuki dit echter te drinken en nu ze dus even niks mag eten en ik het nergens overheen kan gieten weet ik wel zeker dat madame het laat staan.
Taiyo ging er overigens de vorige keer flink van overgeven..

Ik vind 24u zelf ook erg lang. Misschien vanavond laat toch een heel klein beetje brokjes? Of dan beter kip met rijstewater?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Had Tsuki ten tijde van de spoelwormen ook diarree?
En hoelang geleden heb je haar ontwormd?
Je zou in de tussen tijd eens kunnen kijken hoe ze op sensitieve voeding reageert, dus dat je haar alleen hier op zet
Joep hier staat ook op dieetvoeding want anders is hij ook gelijk aan de diarree
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diarree

Bericht door Mirjam86 »

Nee ten tijde van de spoelworminfectie was er gewoon harde ontlasting.
Inmiddels heb ik haar 2 maanden geleden voor het laatst ontwormd..

Ik denk dat ik van de week eens ontlasting langs breng en als daar niets uitkomt de sensitive variant ga bestellen..
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door castratenkoor »

Rijst geven is inderdaad niet goed, alleen het kookvocht door de kip.

Persoonlijk vind ik 24 uur geen eten geven geen goed advies.

Ontlasting laten nakijken lijkt me verstandig en eventueel toch weer ontwormen vooral omdat ze daadwerkelijk women gehad heeft.

Als je besluit sensitive brokken te gaan geven, niet te plotseling overschakelen, eerste 1/4 door het gebruikelijke voer, dan 1/2 en dan 3/4. langzaam overwennen.

Succes en beterschap.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diarree

Bericht door Mirjam86 »

Ik dacht er precies over als jij Dinie.. 24u vind ik te lang. Vanochtend vroeg heeft het dametje nog gegeten en ik denk dat ik haar voor ik naar bed ga even wat gekookte kip met rijstewater geef..

Voor morgen heb ik een afspraak bij de DA gemaakt. Ik zal wat ontlasting + Tsuki meenemen.
Ik moet er toch naartoe, want mijn goudhamster heeft bloed aan haar pootje plakken. Wat een zorgen!
Grr moet ik weer met de auto :(
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door castratenkoor »

Ik zou eerder gaan voor om de 2-3 uur een heeeeeel klein beetje eten geven.
Zo heb ik ooit Bob ook over zijn darmproblemen geholpen.
Juist door haar te laten vasten raken haar darmen op tilt als ze dan weer wat eet.
1-2 theelepeltjes per keer geven, dus echt ietsepietsie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diarree

Bericht door Mirjam86 »

Tsuki krijgt nu inderdaad in kleine beetjes te eten en staat op een dieet van alleen brokken en water.
Woensdag ben ik met haar naar de DA geweest en die heeft haar even nagekeken. Ze heeft geen vochttekort en ziet er verder gezond uit, dus ik ga een paar dagen ontlastingmonsters nemen en die worden nagekeken. Natuurlijk wilde madame gister nadat we bij de DA waren geweest niet meer poepen dus ipv morgen de monsters langs te brengen moet ik er morgen nog wat extra halen om maandag langs te brengen..

Ze heeft van de DA ook een AB kuurtje voor 5 dagen gekregen. Hij is zelf ook niet zo'n voorstander van voor alles de AB tevoorschijn halen zei hij, maar omdat ze nog zo klein en mager is wilde hij het in dit geval wel doen. Ze heeft nog nooit eerder AB gehad..
Hij kon voelen dat het probleem zich in de dunne darm bevind..

Ben benieuwd wat er uit de kweek komt: kan vanalles zijn van voedselallergie tot giardia of wormen..
We zien het wel.. Hoop wel dat we er snel wat aan kunnen doen, want toen ik vanmiddag thuis kwam vond ik een verassing van Tsuki op mijn bed: BLEG!!
Misschien heeft het ook met de kattenbak te maken want daar liggen nu kranten in ipv grit om de poep op te vangen.
Van Taiyo heb ik ook nog geen poep gevonden.. Plassen doen ze er wel op en dat STINKT. Weet ik meteen waarom ik grit gebruik!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie