k vroeg me af wat je kunt doen om het immuunsysteem van je kat ( Raphael, mijn katertje van ong.8 maanden oud in dit geval ) een "boost" zou kunnen geven.
De reden dat ik dit vraag is omdat we er achter zijn gekomen dat Rapha' erg ontstoken tandvlees heeft. We zijn hier dan ook meteen mee naar de dierenarts ( die overigens erg op Spinvis lijkt ) gegaan en hij vertelde ons dat het een ernstig geval was.

Wat blijk nou, vertelde hij, dat Rapha's immuunsysteem slecht tegen het beetje tandplak kan dat hij had.. verder geen tandsteen, alles prima in orde, nou ja behalve een kies die 'm dwarszit. We laten de kies trekken als hij echt niet meer te redden valt.
Het advies; poetsen met een gaasje en "kattenmondwater", en dan waarschijnlijk ipv normale brokken overstappen op zoiets als t/d, voor het gebit.
Dat ben ik dan ook van plan te gaan doen, dat poetsen, elke dag, als een malle..
..maar als het zijn immuunsysteem is, valt hier dan niets aan te doen?
De huisarts ( Spinvis :') ) heeft daar geen direct antwoord op gegeven, waarschijnlijk omdat hij zoiets had van; "poets nou maar!"
Dus ehm, ik ga m'n poezewoes straks weer ophalen en die man de oren van het hoofd vragen,
maar ik was wel benieuwd naar jullie antwoord.
Kan er iets helpen, voor een gezonder immuunsysteem bij een katertje?