Zwerfkatjes

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Dag mensen

Ik was deze week naar de mac donald aan de snelweg en zag daar een moederkat met 3 oh zo mooie witte kittens van ik denk zo n 4 maand oud vermoedt dat ze daar gedumpt zijn of geboren ze zaten te schooieren voor eten ik heb maar snel wat kipnuggets en hamburgers gehaald en ze lekker gevoerd schuw zijn ze wel dus duidelijk wilde katten.

Maar eenmaal thuis moet ik er nog steeds aan denken zo koud is het buiten..
Vandaag ben ik nog een keer langs gegaan met katten koekjes en lekker nat voer 1 wit katje was er nog steeds ze heeft heerlijk van het natvoer gegeten wel op afstand natuurlijk want ze is echt schuw..
Ik voel me zo schuldig ik weet niet wat ik moet doen vindt het zo zielig durf haar ook niet te vangen en in huis te nemen Straks heeft ze niesziekte en besmet ze mijn katten

Wat zouden jullie doen in zo n situatie ik zit te denken om de dierenambulance te bellen?
Ze mogen haar op mijn kosten wel naar het asiel brengen steriliseren ect maar ik ben bang dat ze haar toch niet kunnen vangen en dat ze dan afgeschrikt is en niet meer terug komt en nog verder van haar veilige plekje afdwaald
Het is bijna maart dus de katten worden weer krols zou t zo zielig vinden als zij binnenkort als zwervertje zwanger rondhuppelt..

Ik ga morgen weer eten brengen..

Graag hoor ik adviezen van jullie kattenvrienden:)

Groetjes, Sharon
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zwerfkatjes

Bericht door pinguin »

Ik zou contact opnemen met het asiel. Misschien dat die met vangkooien de katten kunnen vangen en castreren. Het lijkt mij voor de katten ook niet prettig daar te leven.
Of zoals je zelf al zegd de dierenbescherming.

Wel super dat je je wil inzetten om deze katten te laten castreren.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Cerna »

Dierenambulance bellen en dan gaan de katten naar het asiel waar ze gecastreerd worden. Soms kunnen ze teruggeplaatst worden op de vindplaats, maar vlak aan de snelweg lijkt me niet zo ideaal.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwerfkatjes

Bericht door pearlsofpassion »

Is dat waar Renée ook katjes vangt? Ik weet dat dat ook aan de Mc Donalds was.
Ik ben haar forumnaam even kwijt, zal het eens opzoeken. Als je haar googled komt je er zeker ook op uit.

Forumnaam: Renée en Shampoo
Hier is de website van de stichting http://www.stichtingkattekop.nl/
Het is blijkbaar in Eindhoven.
(En haar eigen website http://zwerfkatten.webklik.nl/page/homepage, maar daar staat blijkbaar niet zoveel meer op)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 08 feb 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Anne »

Super dat jij je zo inzet voor deze moederkat en kittens!! Wat zielig dat ze daar zo in de kou zitten. Ik zou de dierenbescherming of ambulance inschakelen want dit is geen houdbare situatie zo
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Dag mensen


ik heb rene even een mail gestuurd en wacht even af zou zsm een mail terug krijgen.
Als ik morgen nog niks gehoord hebt, bel ik de dierenambulance wel denk eerlijk gezegd dat zij niet zo positief zullen reageren als de stichting van rene.. Vandaar dat ik dus even op een mail van haar wacht..

Bedankt voor de tip

Groetjes, Sharon
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwerfkatjes

Bericht door pearlsofpassion »

Oh het is dus echt daar! :-)
Ik zou ook met Renée overleggen. Je kan maar beter samenwerken ipv naast elkaar en elkaar misschien tegenwerken. Dat komt de katjes ook niet ten goede. ;-)

Je kan haar eventueel ook een pb sturen via dit forum. Even Reneé en Shampoo opzoeken in de ledenlijst. (Shampoo is haar kater dus ;-)) Ik weet niet of het iets uithaalt, ze zal je andere mail waarschijnlijk wel eerder zien, maar je weet maar nooit. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Nou ik heb een mailtje teruggekregen dus wacht het even af;)

Hallo Sharon!

Wij zijn alleen actief in regio Eindhoven.
Maar wij kennen een goede stichting waar we mee samengewerkt hebben, Stichting Poezenbel uit Huissen)
Ze hebben al veel katten gevangen bij de mac in Duiven. Ik heb je mail naar hun doorgestuurd en ik weet zeker dat ze snel contact met je zullen opnemen!

Fijn dat jij hulp zoekt voor deze dieren!

Groetjes
Renée Lukken
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Sunnetje »

Ik moest ook meteen aan Renée denken, maar het is dus niet in Eindhoven begrijp ik?

Ik hoop dat de Poezenbel je kan helpen met de zwerfkatjes! Super dat je je voor ze inzet!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwerfkatjes

Bericht door pearlsofpassion »

Ah ok. Niet daar dus.

Ik hoop ook dat er een oplossing gevonden wordt. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Anne »

Ik ook, hou je ons op de hoogte?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Nou mensen ik heb nog niks gehoord van poezenbel..
Ben vandaag weer even langsgeweest.. Maar geen spoor van de witte katjes zag wel een zwart katje broertje denk ik..aangezien t wel 1 nest moet zijn.
Zo zielig ik heb maar weer wat brokjes gelegd en hij heeft 2x van natvoer gegeten wat een honger krijgen ze van dat buitenleven.
Had echt de neiging om het zwarte katje zelf te vangen. Maar gaat nooit lukken te schuw.

Even afwachten dan nog op een mail terug..want ik denk haast niet als ik de dierenambulance bel dat zij echt achter de katten aangaan vangen.
Kost echt wel tijd je moet echt op ze wachten.. aangezien de andere 2 witte katjes er vandaag ook niet waren moederkat ook niet.

Groetjes sharon
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwerfkatjes

Bericht door pearlsofpassion »

Vangen gaat het beste met vangkooien.
Ik zou dat niet met de hand gaan proberen, tenzij het echt niet anders kan. In paniek kunnen katten heel vreemde zaken doen, en dan hebben ze meteen een slechte ervaring met mensen. Dat is met een vangkooi een stuk minder en de slaagkansen zijn groter.
Je moet wel zien dat je ze dan allemaal en moeder! vangt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Zwerfkatjes

Bericht door kansarmedieren »

je kan ook contact opnemen met stichting het wijze weeskitten ze hebben een website ze vangen ook verwilderde katten.

Waar is het eigenlijk? Hier in rivierenland ga ik weer de werkgroep zwerfkat rivierenland nieuw leven in blazen die vangt ook verwilderde katten.

Groetjes Dia
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Nou mensen ik heb nog steeds niks gehoord van poezenbel
vindt het nu wel lang duren ik ben vandaag nog langs geweest en er dook weer een wit katje op heb weer natvoer en brokjes gegeven.
Maar stel als ik de kat zelf kan vangen kan ik haar laten testen op niesziekte volgens mij is dat niet te testen?
Of andere ziekten zo ja welke ziekten. zodat ze mijn katten niet besmetten als ik haar voor tijdelijk in huis neem?


Ik ga even googlen naar andere adressen welke ook verwilderde katten vangt.

Ik zit in arnhem..




Groetjes sharon
Plaats reactie