Dizzy woont nu sinds Mei vorig jaar bij ons. Ze woog toen 3,6 kilo en ik vond haar toen al erg dun. Ik heb haar helaas nooit dikker kunnen krijgen, dus ik heb me er maar bij neer gelegd dat ze nu eenmaal zo slank is qua bouw.
Echter is Dizzy afgelopen November ziek geworden, vermoedelijk aangestoken door de opvangkittens toen. Ze had traanoogjes en had koorts. Ze is toen afgevallen tot slechts 3 kilo!
Inmiddels is ze weer helemaal beter, heeft ze heel af en toe nog wel licht tranende ogen en ze weeg nog steeds slechts 3 kilo! Zij en Isis eten ook niet zo heel goed vind ik. Ik heb verschillende brokjes geprobeerd (zelfs supermarkt brok omdat dat vaak wat sterker is qua geur) maar ze eten vaak slechts een half bakje, en dit 2x per dag. Isis blijft echter goed op gewicht, maar Dizzy blijft op die 3 kilo hangen en ik vind het echt te licht.
Dus hoe zou ik haar wat dikker kunnen krijgen? ik zou haar graag toch op de 3,5 kilo willen krijgen. Ze is nu zo ielig!
Sowieso wil ik binnenkort nog even met haar naar de DA vanwege de af en toe nog tranende oogjes, maar misschien dat ik hier nog wat tips kan krijgen voor haar gewicht.
Ik ken het plaatje van katten met overgewicht, ideaal gewicht en ondergewicht, ik weet hoe je kan zien of een kat ondergewicht heeft, en het is niet zo dat ik Dizzy's ribben echt kan zien, maar ze heeft 3,6 kilo gewogen, dus ik zou haar graag terugkrijgen op dat gewicht.
edit: en met dat ik dit post zie ik een post eronder staan over een kat die slechts 2 kilo weegt