Hoe weet ik of mijn kat te dik is?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Jojanneke
Huiskat
Huiskat

Hoe weet ik of mijn kat te dik is?

Bericht door Jojanneke »

Hallo,

Ik heb 2 katers van 10 maanden. Ze zijn gecastreerd. Strictly indoors, want woon op 4 hoog.
De ene is altijd al de grootste van het nestje geweest, maar is ook het meest geobserdeerd door voer. Ik betrap hem er wel eens op dat als zijn voer op is hij zijn broertje aan de kant duwt en dat ook gaat opeten. Als ik het zie haal ik em weg natuurlijk maar meestal eten ze zonder dat ik meekijk. Ze krijgen 3x per dag een handje brokjes en 1 of 2x per week allebei een half zakje natvoer of wat kattensnoepjes. Maar nu mijn vraag, hoe weet ik of ze te dik zijn? Met name de grootste, Maus, lijkt best dik te zijn... Bijgevoegd een paar recente foto's.

Mickey en Maus
Afbeelding
Maus
Afbeelding
Mickey
Afbeelding
Maus
Afbeelding
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Adriana

Re: Hoe weet ik of mijn kat te dik is?

Bericht door Adriana »

mijn ervaring hier is dat kittens zeker tot hun tweede behoorlijk in de groei zijn.
dat gaat in fases en soms denk ik bij één van de twee ook wel eens; jij wordt een beetje mollig..
maar dan zet-ie het weer op een groeien en is het er met een week helemaal af.
als ze goed bewegen en kwaliteitsvoer krijgen, dan zou het goed moeten gaan.
regelmatig wegen geeft ook wel een indicatie.
voer met veel graan (supermarkt?) maakt vaak wel dik en kan blaasgruis veroorzaken.
Jojanneke
Huiskat
Huiskat

Bericht door Jojanneke »

Ik geef ze meestal Purina One of Perfect Fit en dan de inhome of speciaal voor gecastreerde/gesteriliseerde katten. Een enkele keer bv AH huismerk of Whiskas
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

whiskas en Ah huismerk zijn niet de beste merken vind ik persoonlijk. Zit heel weinig vlees in en eten daar vaak meer van. Waar door ze sneller dik zullen worden.
Purina one en perfect fit is niet het slechtste supermarkt voer. Maar er is beter.
Ik zou ze gewoon goed in de gaten houden.
Kijk anders eens naar dit plaatje en kijk waar jij vind dat je katten thuis horen.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 85&t=16313
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
eetje0325
Kitten

Bericht door eetje0325 »

Hoi,

Een van mijn twee mannen heeft ook wat aanleg om dik te worden (bewegen is niet zijn grootste hobby).
Ik doe sinds kort aan voedselverrijking wat een positieve invloed heeft, niet alleen op het gewicht maar ook op het humeur. Ze vinden het helemaal geweldig om overal het voer te zoeken, uit te peuteren en er achetraan te rennen. Meteen ook een leuk spelletje om samen te doen.

Groetjes Eetje
Amon en Eros
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

Afbeelding
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie