Ik ben nieuw hier en heb een paar vragen tbv het nemen van een kat in huis.
Ik ben zelf 18 en ga nog naar school en werk 2 dagen in de week.
De kat zou overdag alleen kunnen zijn, maar meestal is mijn moeder dan thuis dus zou hij toch nog gezelschap kunnen krijgen. Maar zoals ik het vaker heb gelezen kan een kat wel alleen overdag zolang je het daarna genoeg aandacht kunt geven en daar zit ik vol mee

Maar de eerste vraag die mij dwars zit is dat als ik een kat zou nemen, deze zou dan een binnen kat moeten worden omdat de kat niet naar buiten kan wegens het wonen in een portiek woning.
Ik heb wel een balkon dus ik dacht van dat hij wel het balkon op mocht om toch nog even frisse lucht en lekker van het zon kon genieten (balkon is 5 bij 1 m ongeveer.)Maar de kat zou vanaf hier nergens heen kunnen alleen hebben we een klein schuurtje de kat zou vanaf het balkonmuur op het schuur kunnen springen en vervolgens de dak op

Vraag 2
Als ik een kat aanschaf word dit mijn eerste kat, maar ik wou eigenlijk hierbij ook gelijk voor een raskat kiezen. Maar dit word dan mijn eerste kat zou het een probleem kunnen zijn om vervolgens een raskat te nemen als mijn eerste kat omdat ik nog geen ervaring heb e.d.
Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik een kitten of wat oudere neem, maar daar denk ik nog niet aan.
Ik hoop dat ik hier veel tips kan krijgen:)
P.s de balkon geruiken voor het hangen van de was dus we hebben het nodig

M.v.g.
Aysenur Basturk