Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik ben opzoek naar urinary brokjes
Mijn kat moet deze voeding hebben maar ik vind het best duur het is volgens mij maar van
drie merken te krijgen royal canin , hills ,sannebel
En de goedkoopste was 9 kg voor 61,95 wat ik kon vinden . Weet iemand het nog ergens anders goedkoper te krijgen?
Cerna

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Cerna »

Voor één kat zou ik geen 9 kg kopen; daar doe je veel te lang mee en dan eten ze het op het laatst niet meer op. Kleinere zakken zijn in verhouding duurder maar dan merk je het niet zo plus dat je dan zeker weet dat de kat de zak ook leeg eet.
MedPets heeft allerlei verschillende hoeveelheden. Is denk ik echter niet veel goedkoper dan wat jij zou moeten betalen bij je dierenarts.

Dieetvoer is nou eenmaal duur, daar doe je niets aan. Dat calculeer je in wanneer je huisdieren aanschaft: die kunnen ziek worden en dat is niet goedkoop.
Wij zijn op dit moment voor twee nierpatiënten maandelijks gemiddeld zo rond de 100 euro aan voer en medicijnen kwijt. Tis niet anders.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door margali »

Het is van cruciaal belang dat je weet wat voor soort steen er uit de blaas van je kat verwijderd is (lees ik elders). Als je een struviet-dieetvoer aanschaft terwijl het om oxalaatsteen gaat dan koop je dus precies het verkeerde en vererger je de kwaal.

Je hebt Royal Canin Urinary s/o dat geschikt is voor beide soorten gruis. Maar Hill's heeft s/d voor het oplossen van struviet, en c/d als onderhoudsdieet voor het voorkomen van struviet en oxalaat. Als het om struviet gaat dan kan ik me voorstellen dat je kat nog een tijdje op s/d zou moeten, maar dat moet de dierenarts je vertellen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door BillyJean »

Het is inderdaad duur, maar je voorkomt wel méér dierenarts kosten in de toekomst. inderdaad even vragen welke steen het is. BJ had Oxalaatstenen, die minder vaak voorkomen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Welpie »

Sanabelle ben ik geen fan van, onze kat kreeg er na anderhalve week van gegeten te hebben, blaasgruis...

Ik heb altijd Techni-cal (te koop bij ranzijn..) Ook via webshop:

5 kg voor 35 euro

http://webshop.ranzijn.nl/produkt_detai ... h%205%20kg
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/100612
sanabelle urinary gaat per 10 kg en dat is best veel zoals hierboven.
als onderhoudsvoer, dus preventief best wel veel positieve berichten op het Forum. brede samenstelling en matig eiwitgehalte en goeie prijs/kwaliteitsverhouding.

het allerbelangrijkste is dat je katzel heel goed drinkt/plast en dat je de oorzaak van de kwaal wegneemt. zijn 'oude' voer is voortaan taboe, want daar ontwikkelt ie dan weer blaasgruis op, missch in combi met weinig drinken.
een drinkfontein kan helpen en die kun je makkelijken veel goedkoper zelf maken (zie mijn fotoalbum en topic drinkfonteinen)
wat/welke merken voerde je voor de problemen begonnen?
en indd het allerbelangrijkste: telefoontje naar de dierenarts die de steen heeft verwijderd (die heb jij toch meegekregen?) en vragen struviet of oxalaat

Welp: http://www.techni-cal.net/cat/special-n ... ry-health/
er zit een behoorlijke smak dl methionine in en er zijn berichten van nierschade door (te) veel methionine, dus zou het mijn blaasgruisvoer zeker weten niet zijn!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door castratenkoor »

Ik voer Sanabelle Urinary en om de dag 1 op 2 kipgehakt door het blikvoer.
(200 gram blik 100 gram kip)
Verder maak ik soepies voor Sjaak van wat er overblijft of van Miamor blikjes 85 gram
met heel veel water.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Sunnetje »

Ik voer Mystic de Royal Canin Urinary SO Moderate Calorie diet , gemengd met Porta21 Struvite. (sinds ik dat laatste erbij doe, heeft hij niet meer de neiging om na het plassen meteen wild zijn onderste te gaan wassen!)

Ik koop altijd een 6 kilo zak (is de grootste variant van de Urinary SO moderate calorie diet) en hij eet het tot het laatste brokje op :)

Ik koop het overigens hier: https://www.dierapotheker.nl/index3.php
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door artemis »

In de catergorie struvietvoorkomend (let op de opmerking van Margali!) is er ook nog Trovet ASD.
Je kan het bij medpets krijgen en in België kan ik het bij de apotheek bestellen. Het is behoorlijk goedkoper dan Hill's c/d.

Sanabelle Urinary is geen slecht voer maar valt niet onder de categorie gruisvoorkomend.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Ozzyzorro »

De da heeft royal canin urinary s/o voorgeschreven en het gaat om oxalaatkristallen
De prijsverschillen zijn niet zo heel groot tussen al die merken dus ik denk dat ik me maar aan royal canine houd dan weet ik zeker dat ik het goede heb .alleen even kijken hoe ik het ga doen ik heb drie katten en het is niet de bedoeling dat ze allemaal dat voer gaan eten.
Normaal staat er de hele dag voer misschien moet ik maar op drie vaste tijden wat neer zetten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Adriana »

let erop dat je s/o maar beperkte tijd mag geven (staat op de verpakking)
en kijk ook eens bij eurologist van huisdierendokter en naar de klantenreacties.
en op het Forum staan ook een paar positieve ervaringen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Ozzyzorro »

Eurologist heb ik ook over gelezen dat vind ik ook een optie en da zei dat ik het wel langdurig moest gebruiken ondanks dat op de verpakking wat anders staat
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Urinary brokjes waar koop ik die goedkoop?

Bericht door Adriana »

http://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis-kat.html
er zitten mineralen in s/o die ervoor zorgen dat kristallen worden opgelost, maar de fabrikant waarschuwt dat je gruisoplossend voer maar zeer beperkte tijd mag voeren om andere gezondheidsklachten te vermijden.
en dan kun je beter een ander middel naast goed drinken/plassen en kwaliteitsvoer en/of natvoer gaan inzetten.
waarsch weet ik wel waarom sommige da's dit voer voor permanent aanbevelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie