Kater werd mager en nu longtumoren geconstateerd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
spooky1976
Kitten

Kater werd mager en nu longtumoren geconstateerd

Bericht door spooky1976 »

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden hier een bericht gepost dat mijn kater magerder werd. Daarna helaas andere persoonlijke probleempjes gehad en zodoende niet meer online geweest.
Ik heb met Spooky een bloed en schildklier onderzoek laten doen bij da. Deze waren beide met een goede uitslag. Da wou toch nog rontgefoto laten maken en hieruit bleek helaas dat hij longtumoren heeft. Helaas niet meer te verhelpen. Puntie laten doen of eventueel chemo zou teveel bijwerkingen hebben voor het arm beestje waardoor hij echt ziek kan worden.
Hoe lang het nog duurt was niet te zeggen. Kan 1 week zijn, paar weken of als hij erg sterk is misschien nog wel paar jaartjes. Zo verder merk ik gelukkig nog niks aan hem.
Zou wel kunnen gaan merken aan hem dat hij kort ademig is of last gaat krijgen van benauwdheid.
Vind het zo rot toen ik dit te horen kreeg, had ik totaal niet verwacht, da zelf ook niet vooral omdat het bloed in orde was.

Heeft iemand anders dit al eens mee gemaakt. Dan kan ik me misschien een beetje voorbereiden op wat me nog te wachten staat. Ben nu ook beetje bang dat ik hem een keer languit op de grond aantref als ik thuis kom.
Hij is nu op dit moment gelukkig nog niet aan het lijden en heeft geen pijn en denk er daarom ook nog niet aan om hem te laten inslapen. Zei de da zelf ook.

Hoop in ieder geval ondanks het slechte nieuws toch nog lang plezier van hem te kunnen hebben want hij is zo'n braaf beestje, zou niet zonder hem kunnen :cry:

[url]file://localhost/C:/Users/rachelle/Pictures/DSC_0038.JPG[/url]
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kater werd mager en nu longtumoren geconstateerd

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een kat met longtumoren gehad. Dat openbaarde zich door een kapotte tong. Ik hoopte nog dat hij gevallen was of zo. Longfoto's wezen uit tumoren in beide longen met uitzaaiingen.
Hij werd binnen een maand steeds benauwder en toen heb ik heb laten gaan.

Sterkte met Spooky, koester de mooie momenten, die jullie nog hebben.
Het hoeft natuurlijk niet zo snel te gaan als met mijn Guus van 14 jaar.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Heel veel sterkte daar en inderdaad genieten van wat er is.

Ik heb hier het bericht gekregen dat mijn Freddy van 16 borstkanker heeft. Je ziet helemaal niets aan haar, ze is prachtig. Het is ook hier voor mij genieten van hoe ze nu is en het moment moeten kiezen samen met haar als het niet meer gaat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
spooky1976
Kitten

Bericht door spooky1976 »

Verschrikkelijk he als je zoiets te horen krijgt. Zo merk ik ook helemaal niks aan Spooky, kan hem gewoon oppakken, springt nog op aanrecht, eet gewoon. Alleen dat hij mager is geworden, voel bijna z'n botten al ik hem aai. Maar wil zeker nog lang van hem kunnen genieten zolang hij nog geen pijn heeft. Mocht hij wel pijn gaan krijgen zal ik een moeilijke beslissing moeten nemen. Heeft ook geen zin om hem te laten lijden.

Jij ook heel veel sterkte en ondanks alles toch nog heel veel plezier met Freddy
Plaats reactie