Merkwaardige wond

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
DDD
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:42

Merkwaardige wond

Bericht door DDD »

Gisterenmorgen kwam Minoes (17) thuis met een hele merkwaardige wond op haar rug : een perfect rond gat van ongeveer 2 cm doorsnede en heel diep.
Natuurlijk meteen naar de DA gegaan: ze hebben haar eerst een nacht gehouden omdat ze (door de chock ?) heel erg onderkoeld was. Ze hebben haar geopereerd, huidweefsel weggesneden en weer gehecht. Ik heb haar opgehaald en ze is er niet best aan toe. Ik hoop dat ze de nacht haalt.
Het is een raadsel waardoor een dergelijke wond kan ontstaan. Ze komt niet of nauwelijks buiten de tuin. Maar de wond zag er zo raar uit : perfect rond en heel diep.
Heeft iemand een idee waardoor zo'n wond veroorzaakt kan zijn ?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Merkwaardige wond

Bericht door Ilone »

Zou ze niet geprikt door iets kunnen zijn, dooriemand?
Kan me niet voorstellen dat iemand dat doet.., maar het gebeurd. Helaas...

Sterkte met je dametje!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Merkwaardige wond

Bericht door helskinky »

Wat erg, Veel sterkte met je kat
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Merkwaardige wond

Bericht door Adriana »

de dierenarts die haar behandeld heeft moet daar toch wel iets over kunnen zeggen?
denk samen met Ilone dat iemand haar met een scherp voorwerp heeft gestoken.
en dan hangt het ervan af hoe diep en wat er is beschadigd.. wens je vannacht veel sterkte..
laat haar maar niet alleen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
DDD
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:42

Re: Merkwaardige wond

Bericht door DDD »

Tja, de oude troela ligt nu onder een warmtelamp bij te komen van alle commotie en de operatie. Ze wordt een klein beetje warmer. Ik hoop echt dat ze de nacht haalt. Morgenochtend weer een afspraak bij de DA voor pijnstillers en nacontrole. Ik hoop echt niet dat iemand haar dit heeft aangedaan.

DDD (De Dikke, de Domme en de Dove kat)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Merkwaardige wond

Bericht door Adriana »

zoiets komt niet vanzelf en aan de vorm van de wond kan de dierenarts zien wat voor voorwerp het heeft veroorzaakt. en dit is geen hondebeet..
dus heb je toch heel enge mensen in je buurt... en nooooit meer buiten de tuin als ze dit overleeft. en waarom zo (vind ik) onaardig met dikke domme dove kat?
je kunt daar toch ook gewoon je eigen bv voornaam invullen ...?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Merkwaardige wond

Bericht door Femmel »

Hoe gaat het nu met Minoes?

Het zou ook best een abces geweest kunnen zijn. Als deze open gaan heb je vaak ook een perfect rond gat wat erg diep is.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
DDD
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:42

Re: Merkwaardige wond

Bericht door DDD »

Het gaat nu stukken beter met Minoes. Nog een beetje wankel, maar het gaat wel weer. Alleen blaast haar zusje, van wie ze onafscheidelijk is, nu naar haar. Rare jongens, die katten.

Nu je het zo beschrijft, van dat abces, denk ik dat dat inderdaad het geval geweest is.
Ik ben blij om dat te weten, want het idee dat iemand zoiets moedwillig gedaan zou hebben....
Plaats reactie