Ik zit met zoveel vragen over de poezenpil dat ik toch maar even een account heb aangemaakt, in de hoop dat er mensen zijn met ervaringen hierover:
Ons katje Mara is van 4 juni 2011.

Schat van een beest, nu inmiddels dus al dik 7 maand oud, en moet waarschijnlijk binnenkort krols worden (gezien de interesse die ons andere katje van dezelfde leeftijd af en toe voor haar heeft met flehmen als resultaat en met een kriebel naast Mara haar staart zwiept die al opzij)
Wij willen nog geen nestje van haar, dat willen we eventueel pas als ze wat ouder is.
Nu heb ik wat research gedaan, maar kom tegenstrijdige dingen tegen...
Ik zit op de paraverterinaire opleiding op het MBO AOC Terra in Groningen, en mijn lerares vertelde dat ze de poezenpil al een tijdje zonder problemen gebruikt bij haar eigen katje.
(ook gewoon al vanaf voor de eerste krolsheid, nog gewoon ervoor, dus wanneer ze nog niet echt krols was)
Maar als je dan op internet kijkt, wordt het overal ten strengste afgeraden de poezenpil dan al te gebruiken. De risico's die eraan verbonden zijn, zijn om u tegen te zeggen, die gun je geen enkele kat natuurlijk, maar volgens mijn lerares is dat pas met langdurig gebruik dat de pil gevaarlijk wordt. Mara zal de poezenpil niet voor altijd blijven slikken, we zoeken het goede moment uit als ze oud genoeg is, en na het nestje zal ze dan ook gewoon geholpen worden.
Heeft er iemand ervaringen mee die ons verder zou kunnen helpen?