Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Lieve Sandra, ik heb je pb gelezen en ik schrok me rot.. heb terug ge-pb-ed. Kan niet onder woorden brengen hoe erg ik dit voor jullie vind, en weet als geen ander hoe jullie je nu voelen... Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte voor de komende tijd al weet ik uit ervaring hoe weinig je aan deze woorden hebt, hoe goed bedoeld ook. Jullie hebben je zowel voor Kaya als voor Binkie ingezet en alles geprobeerd maar helaas mocht dit lieve mannetje niet langer blijven... Lieve Binkie, helaas een veel te kort leventje, maar nu hopelijk rust..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Sandra, ook ik voel met je mee en wat een moeilijke beslissing is dat toch..
soms sta je machteloos met alle goeie inzet en bedoelingen en moet je een lieverd laten gaan.
wens je veel sterkte de komende verdrietige tijd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
Het is raar zo zonder Binki maar gelukkig hebben afleiding en troost van onze andere huisdieren.
Er echt bij kunnen, snelheid en leeftijd, lukt niet maar het heeft geen zin om daar meebezig te zijn want het is niet te bevatten.
Ondanks de korte tijd dat hij hier was hebben we bergen met mooie herinneringen die we koesteren...
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Je zit veel in mijn gedachten en ik voel met je mee... het blijft heel erg verdrietig en moeilijk om afscheid te moeten nemen... Hopelijk kunnen we over een tijdje iid zeggen dat het grootste verdriet plaats heeft gemaakt voor mooie herinneringen met een glimlach.
Mijn vriend zei gisteren iets heel moois, waar ik veel steun uithaal, hopelijk kun jij er ook iets mee:
Hou je niet teveel bezig met de laatste dagen/het ziek zijn/het sterven, dit is maar een korte tijd geweest: Kijk naar het mooie leven dat hij heeft gehad, en wat je hem hebt kunnen bieden.

En dit geld ook voor Kaya en Binkie: zij hebben ook een mooi leven gehad, dankzij jou! Uit liefde heb je ze moeten laten gaan, je hebt gedaan wat je kon. Maar dat maakt het verdriet en gemis niet minder zwaar, ik wens je nogmaals heel veel sterkte!!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Wat verschrikkelijk Sandra, 2 keer in een jaar je poezenbeesten moeten verliezen aan hetzelfde. Dat verwacht je niet, dat is als een nachtmerrie.
Veel sterkte!
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

veel sterkte Sandra!
Rust zacht lieve Binky.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

kansarmedieren schreef:Hier even een update over Vedder de nier-suikerpatient van onze stichting, het is goed nieuws en dat kan dit topic wel gebruiken geloof ik. Het gaat op dit moment heel erg goed met vedder hij eet goed is actief en vrolijk.
Groetjes Dia
zo... Veddertje, wat is jouw crea/urea intussen een eind gezakt!

van 588/38,4 --> 324/23 --> 306/20,2 in .. 3/30 november 2011 en januari 2012

je baasje zal wel heel erg trots zijn, joepie! :pdtura1:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Zijn waardes zijn niet alleen erg verlaagd maar zijn suiker is nu ook stabiel met de insuline. En wat het aller belangrijkste is hij is weer actief, eet goed en ziet er goed uit. Mathilde het gastgezin is heel erg blij dat de oude vedder er weer is. Zo zie je maar een kat van bijna 17 jaar kan dit allemaal ook overwinnen het bewijst maar weer eens niet te gauw opgeven ook met een oude kat kijk goed naar je kat en probeer het gewoon. Geef elk dier een kans, daar staat onze stichting ook voor. Het is een kat van de dag maar dat is eigenlijk ieder levend wezen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/posti ... 6&p=521457
deze komt van een andere topic over een nierfaalkater
en missch kunnen we bij Pluis verder schrijven ( ;-) en als het niet mag :enaughty: dan hoor ik het wel....)

k weet niet of het een geval van kieskeurig is.......
nierkatten zijn snel misselijk en dat bederft de eetlust behoorlijk.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide
de eiwitten in Happycat nierdieet zijn voorverteerd, à la de muizenmaag en de samenstelling is echt anders dan die van Sanabelle Urinary. ik zal eens op de zak kijken of de analyse gegevens op de Zooplus site kloppen.
wij hebben - mèt meetgegevens dus aantoonbaar - slechte ervaringen met Urinary en nierfaalpoes Mies, zeker weten: nièt doen!
(moet nog een proefpakketje voor iemand anders maken en kan jou ook wel wat HC nierdieet toesturen - geef je adres via pb - k wacht op een Zpls-bestelling ..)

k zou toch ook òf Urémyl òf mcSamuels niertonicum gaan geven om die ureum omlaag te krijgen. hoeft ook niet via de da, Medpets zie onder heeft het. en anders NML health.
===================

Zusammensetzung Sanabelle Urinary
Reis, Tierfett, Geflügelfleischmehl, Gerste, Lebermehl, Fleischmehl, Fleischhydrolysat, Zellulosefasern, Fischmehl, Grieben (getrocknet), Vollei (getrocknet), Leinsamen, Fischöl, Calciumcarbonat, Kaliumchlorid, Hefe (getrocknet), Preiselbeeren (getrocknet), Blaubeeren (getrocknet), Ringelblumenblüten (getrocknet), Muschelfleischmehl, Chicoreepulver, Yucca-Extrakt.
Fleischanteil bzw. Anteil Eiweißträger tierischen Ursprungs: über 36% (auf Trockenbasis), Anteil Eiweiß tierischen Ursprungs am Gesamteiweiß: über 85%.

Magnesium 0.05 %
Rohasche 5.0 %
Rohfett 21.5 %
Kalium 0.6 %
Natrium 0.3 %
Rohprotein 24.5 %
Kalzium 0.65 %
Phosphor 0.6 %
Rohfaser 4.5 %

=============================================
Zusammensetzung:
Mais, Geflügelfleischmehl, Grieben, Geflügelfett, Reismehl, Rinderfett, Fischmehl, Leberhydrolisat, Rübenmelasseschnitzel, Trockenleber, Apfeltrester (getrocknet, 1%), Leinsamen, Volleipulver, Natriumchlorid, Hefe (getrocknet), Kaliumchlorid, Gerste (fermentiert, 0,06%), Meeresalgen (getrocknet, 0,05%), Hefe (extrahiert), Chicoréewurzel (0,04%), Artischocke, Löwenzahn, Ingwer, Birkenblätter, Brennnessel, Salbei, Koriander, Rosmarin, Thymian, Süßholzwurzel, Kamille, Ulmenspierkraut, Bärlauch.
Kräuter gesamt: (0,12%).

Analyse

Kalium 0.3 %
Natrium 0.2 %
Rohfaser 3.0 %
Magnesium 0.05 %
Rohasche 4.5 %
Rohprotein 24.0 %
Kalzium 0.55 %
Phosphor 0.35 %
Rohfett 20.0 %

dit zijn onder elkaar de ingredienten en analyses van Sanab Urinary en HC nierdieet en ik heb de duitse zooplussite geraadpleegd omdat de nederlandse er nog wel eens een potje van maakt.
o.m. natriumgehalte en fosfor verschillen nog al en op eiwitgehalte moet je je niet blind staren want in HC zit veel meer plantaardig eiwit (geeft veel minder afvalstoffen) en de eiwitten zijn deels voorverteerd. dus andere soort en kwaliteit eiwit. de kruidensamenstelling is anders en er zitten in Urinary stofjes, die voor nierkatten niet goed zijn.
----------------------
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Wat is het hier lekker rustig... Houden zo dan gaat het in ieder geval goed :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hihi oepssss, er is ook nog zoiets als het verzoeken van de goden, psssssst!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Feline Chronic Renal Failure (CRF). The common feline distemper (panleukopenia) virus is grown in a culture of feline kidney cells. Recent work at Colorado State University showed that most kittens developed autoantibodies to their own kidney tissues after being vaccinated for distemper. When autoantibodies react with body tissue, the result is inflammation. Each booster vaccine creates even more antibodies—and more inflammation. Chronic low-grade inflammation is the primary cause of CRF, which is almost guaranteed to develop in older cats. The authors of the study suggest a causal relationship between the distemper vaccine and the development of CRF. In other words, annual re-vaccination for feline distemper may be the major cause of death in older cats. Annual boosters for feline distemper are totally unnecessary because the immunity produced by the initial kitten vaccines is so long lasting.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

http://en.wikipedia.org/wiki/Feline_panleukopenia
http://abcd-vets.org/factsheet/nl/pdf/N ... openie.pdf
http://www.encyclo.nl/begrip/panleukopenie
http://www.bcfi-vet.be/nl/texts/NFEOOOL1AL2o.php
http://www.dierenartsrogiest.be/Info%20 ... aties.html

soort vertaling/samenvatting:
het gaat over een vermoedelijk verband tussen chronisch nierfalen en het op latere leeftijd/herhaaldelijk/jaarlijks inenten tegen kattenziekte (panleukopenia).
de onderzoekers stellen dat bepaalde soort vaccinaties ontstekingsreacties veroorzaken in nierweefsel.
chronisch nierfalen wordt veroorzaakt door een serie van chronische ontstekinkjes stellen de onderzoekers. zij vermoeden een oorzakelijk verband tussen kattenziekte-injecties (? soort vaccins?) en de sterfte van senior katten aan chronisch nierfalen.
zij stellen dat de jaarlijkse inentingen tegen kattenziekte totaal overbodig zijn omdat de antistoffen die katten als kitten ontwikkelen er voor zorgen dat ze langdurige immuniteit daartegen opbouwen.

zo ongeveer in één regel samengevat advies van de onderzoekers van CS University:
laat een kat met chronisch nierfalen nooit inenten tegen kattenziekte, er zijn in de kittentijd voldoende antistoffen opgebouwd.

ik weet eigenlijk niet of in Nederland katten jaarlijks worden ingeent tegen kattenziekte..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Bij ons is het al zo dat we om de 1 of 2 jaar een grote inenting hebben aangezien de enting voor volgens mij katteziekte langer dan 1 jaar werkt. Weet dat we daarvoor de enting eerst bij een ander lieten doen omdat Meppel wel elk jaar een "grote" enting deed. Wij hadden zoiets van als het niet nodig is doen we dus gingen we naar Havelte.

Volgens mij is het nu zelfs al zo dat er je 1 keer een grote doet en dan de 2 jaar erop een kleine en daarna weer een grote... zal ff in de boekjes kijken.
sheba: 06 katte en nies / 07 nies / 08 katte en nies / 09 Nobivac tricat (beide) / in 10 en 11 Nobivac Ducat (=alleen niesziekte) / Dit jaar dus weer een grote :-)

Maar als ik het zo lees zou een grote dus eigenlijk niet eens noodzakelijk zijn...
Plaats reactie